Sivu 1/2

Vielä C4 vaihtamisesta...

Lähetetty: 24 Heinä 2005, 22:52
Kirjoittaja Ahti
Joskus oli puhetta että C4 ei pidä pakkokakkosella kakkosta päällä vaikka kaasu on pohjassa kuin hetken aikaa eli vaihtaa 5000 kohdalla kolmosta. Sitten joku neuvoi että vaihtaa kakkoselta ykkösellä ja sitten takasin kakkoselle tms. niin pysyy. Mutta mulla ei kerpele pysy vaikka kuinka venkslais noita pykäliä edestakaisin :evil:
Muutenki toi loota elää ihan omaa elämäänsä: kick-downi ei toimi ja tuntuu että kolmosella vähän luistaa.
Öljyt on vaihdettu Valvoline F-tyyppi ja suodatin. Kick-down vaijeri on kiristetty niin että kun kaasu on pohjassa niin myös kd vaiska on kireellä. Säädin jopa alipainemodulaattorista 2 kiekkaa kiinnipäin.

MItäs tälle seuraavaksi pitäs tehä?
Alkaa taas olemaan mitta täys näitä amerikan vessoja!

...ja kohta on ne kiikalan kapinatkin...

Lähetetty: 24 Heinä 2005, 23:39
Kirjoittaja PeteP
Kiristä pannat! mulla rupes loota pelittämään sillä.

Lähetetty: 24 Heinä 2005, 23:53
Kirjoittaja jaro55
Mulla taas tekee semmosta että rauhallisesti ajettaessa vaihtaa ihan nätisti mutta heti kun antaa enemmän kierroksia niin 2:lta 3:lle vaihtaessa nostaa ihan sekunniksi kierroksia niinkuin luistais.Muuten loota toimii hienosti mutta mistä toi vois johtua.Tapahtuu siis ainoastaan tossa vaihtokohdassa,ajettaessa 3:lla ei mitään oireita luistamisesta.

Lähetetty: 25 Heinä 2005, 00:37
Kirjoittaja fairlane
taitaa ahti ruveta loota nöyrtyyn,se on sitten seuraava musta aukko mihin saa eurojaan tunkea.

Lähetetty: 25 Heinä 2005, 09:15
Kirjoittaja Ahti
speedy kirjoitti:Kiristä pannat! mulla rupes loota pelittämään sillä.
Viime syksynä säädettiin pannat tehtaan ohjearvoihin. Vois kai ne taas kattoa mutta muistaakseni kolmoselle ei säätöä ole? Ykkösellä ja kakkosella loota on pitäny mutta takapyörät ei :roll:

Lähetetty: 25 Heinä 2005, 09:46
Kirjoittaja Ahti
Löysin tälläisen n. vuoden vanhan jutustelun jonka 457 meille oli ystävällisesti kopioinut netistä:

So the trick was to start out in low, wind it up to were you wanted second, and manually upshift to the drive position. Unfortunately, if you stopped there, you got third when the trans wanted to shift-usually a lot lower rpm than you wanted. So to stay in second, you simply upshifted to drive from first and immediately dropped it back into low. The trans would react by shifting to second and staying there until you again shifted into drive. There-three speeds, and once you got the idea it was simple to do.

Siis jos oikeen ymmärrän niin ykkösellä lähetään, vaihdetaan kakkonen sisään ja hetperään vedetään takas ykköselle niin sillon kakkonen pysyy päällä niin kauan kun kuski haluaa??? Vai miten se pitäs tehdä?
Ja selvyyden vuoksi mulla on tarvike lattiashifteri jossa näyttö on varmaan erilainen ku alunperin.

Lähetetty: 25 Heinä 2005, 12:43
Kirjoittaja PeteP
Kas meikän lootassa oli tuo onkelma että kakkoselta kolmoselle vaihdossa oli ikävä viive, korjaantu etummaisen pannan säädöllä, jaro55 eikun säätämään!

Lähetetty: 25 Heinä 2005, 12:50
Kirjoittaja JVU/65-HT
Mulla ainakin toi C4:sen kiintee kakkone pelaa ihan niinku pitääkin. Eli kiintee ykkönen päälle ja pedaali lattiaan käytetään yks pykälä ylhäällä ja takas kiinteelle ykköselle niin kakkonen jää päälle. 8) 8) 8)

Lähetetty: 25 Heinä 2005, 13:13
Kirjoittaja Ahti
JVU/65-HT kirjoitti:Mulla ainakin toi C4:sen kiintee kakkone pelaa ihan niinku pitääkin. Eli kiintee ykkönen päälle ja pedaali lattiaan käytetään yks pykälä ylhäällä ja takas kiinteelle ykköselle niin kakkonen jää päälle. 8) 8) 8)
no näin mäkin kuvittelin mutta ei toiminu ku lauantaina kokeilin. Ei toimi kyllä kick-downikaan :evil:

Lähetetty: 25 Heinä 2005, 17:46
Kirjoittaja 65HT
Itsellä kyllä pysyy pakkokakkosella kakkonen päällä niin kauan kuin haluaa (=uskaltaa), tosin yli 5700 rpm ei ole käyty.

Lähetetty: 26 Heinä 2005, 00:09
Kirjoittaja ROKI
Nyt menee yli hilseen kovasti, en ymmärtänyt noista jutuista mitään, on ilmeisesti jotain vaihto ongelmia tomaatin kanssa. Minun ajokin laatikko vaihtaa pykälät niin kuin pitääkin, joko D asennossa tai pakkoykkönen tai 2 josssa 1ja2 pykälät ja vaihtuu moitteettomasti kepistä hämmentämallä. Ei tarvii edestakas rempata, ja olen vetänyt jengat pohjaan kaikilla vaihteilla, viimeks viikonloppuna turussa niin paljon kun mylly kierti, ei ole rajottimiaa. Ilken oloinen meteli konetilasta tulee täyskaasulla. toivottavasti ongelmat ratkeavat toivotaan parasta.

Lähetetty: 26 Heinä 2005, 00:22
Kirjoittaja fairlane
voisko näissä c4 lootissa olla eri vuosimalleissa erillailla toimivia venttiilikoneistoja?

Lähetetty: 26 Heinä 2005, 16:19
Kirjoittaja janne260
fairlane kirjoitti:voisko näissä c4 lootissa olla eri vuosimalleissa erillailla toimivia venttiilikoneistoja?
Jo vain, puolikkaissa ja vitosissa on se kaavio L, D, dotD, joka mahdollistaa kakkosella liikkeelle lähdön. 66 eteenpäin perinteinen 1, 2, D.

Lähetetty: 26 Heinä 2005, 21:42
Kirjoittaja jaro55
Speedy,löytyiskö ohjeita tohon pannansäätöhommaan?Tai kuka vaan tietää.

Hep,tuoltahan ne löyty kun jakso hiukan kaivella :D

Lähetetty: 26 Heinä 2005, 23:30
Kirjoittaja PeteP
jaro55 kirjoitti:Speedy,löytyiskö ohjeita tohon pannansäätöhommaan?Tai kuka vaan tietää.

Hep,tuoltahan ne löyty kun jakso hiukan kaivella :D
Asia hyvä! ei muutakuin momenttia 8)