Vielä C4 vaihtamisesta...

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Vielä C4 vaihtamisesta...

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Joskus oli puhetta että C4 ei pidä pakkokakkosella kakkosta päällä vaikka kaasu on pohjassa kuin hetken aikaa eli vaihtaa 5000 kohdalla kolmosta. Sitten joku neuvoi että vaihtaa kakkoselta ykkösellä ja sitten takasin kakkoselle tms. niin pysyy. Mutta mulla ei kerpele pysy vaikka kuinka venkslais noita pykäliä edestakaisin :evil:
Muutenki toi loota elää ihan omaa elämäänsä: kick-downi ei toimi ja tuntuu että kolmosella vähän luistaa.
Öljyt on vaihdettu Valvoline F-tyyppi ja suodatin. Kick-down vaijeri on kiristetty niin että kun kaasu on pohjassa niin myös kd vaiska on kireellä. Säädin jopa alipainemodulaattorista 2 kiekkaa kiinnipäin.

MItäs tälle seuraavaksi pitäs tehä?
Alkaa taas olemaan mitta täys näitä amerikan vessoja!

...ja kohta on ne kiikalan kapinatkin...
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Kiristä pannat! mulla rupes loota pelittämään sillä.
jaro55
Addikti
Viestit: 299
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 09:22
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja jaro55 »

Mulla taas tekee semmosta että rauhallisesti ajettaessa vaihtaa ihan nätisti mutta heti kun antaa enemmän kierroksia niin 2:lta 3:lle vaihtaessa nostaa ihan sekunniksi kierroksia niinkuin luistais.Muuten loota toimii hienosti mutta mistä toi vois johtua.Tapahtuu siis ainoastaan tossa vaihtokohdassa,ajettaessa 3:lla ei mitään oireita luistamisesta.
Avatar
fairlane
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 10 Heinä 2004, 10:36
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja fairlane »

taitaa ahti ruveta loota nöyrtyyn,se on sitten seuraava musta aukko mihin saa eurojaan tunkea.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

speedy kirjoitti:Kiristä pannat! mulla rupes loota pelittämään sillä.
Viime syksynä säädettiin pannat tehtaan ohjearvoihin. Vois kai ne taas kattoa mutta muistaakseni kolmoselle ei säätöä ole? Ykkösellä ja kakkosella loota on pitäny mutta takapyörät ei :roll:
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Löysin tälläisen n. vuoden vanhan jutustelun jonka 457 meille oli ystävällisesti kopioinut netistä:

So the trick was to start out in low, wind it up to were you wanted second, and manually upshift to the drive position. Unfortunately, if you stopped there, you got third when the trans wanted to shift-usually a lot lower rpm than you wanted. So to stay in second, you simply upshifted to drive from first and immediately dropped it back into low. The trans would react by shifting to second and staying there until you again shifted into drive. There-three speeds, and once you got the idea it was simple to do.

Siis jos oikeen ymmärrän niin ykkösellä lähetään, vaihdetaan kakkonen sisään ja hetperään vedetään takas ykköselle niin sillon kakkonen pysyy päällä niin kauan kun kuski haluaa??? Vai miten se pitäs tehdä?
Ja selvyyden vuoksi mulla on tarvike lattiashifteri jossa näyttö on varmaan erilainen ku alunperin.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Kas meikän lootassa oli tuo onkelma että kakkoselta kolmoselle vaihdossa oli ikävä viive, korjaantu etummaisen pannan säädöllä, jaro55 eikun säätämään!
Avatar
JVU/65-HT
Addikti
Viestit: 387
Liittynyt: 22 Heinä 2004, 07:27
Auto: 79 Lincoln Mark V Bill Blass,
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT, "Skoude" 97- Coupe
Paikkakunta: Pupuputka /Tuusula

Viesti Kirjoittaja JVU/65-HT »

Mulla ainakin toi C4:sen kiintee kakkone pelaa ihan niinku pitääkin. Eli kiintee ykkönen päälle ja pedaali lattiaan käytetään yks pykälä ylhäällä ja takas kiinteelle ykköselle niin kakkonen jää päälle. 8) 8) 8)
-Jarkki-

79 Lincoln Mark V Bill Blass
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT
"Skoude" 97 COUPE :pamputtaa:
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

JVU/65-HT kirjoitti:Mulla ainakin toi C4:sen kiintee kakkone pelaa ihan niinku pitääkin. Eli kiintee ykkönen päälle ja pedaali lattiaan käytetään yks pykälä ylhäällä ja takas kiinteelle ykköselle niin kakkonen jää päälle. 8) 8) 8)
no näin mäkin kuvittelin mutta ei toiminu ku lauantaina kokeilin. Ei toimi kyllä kick-downikaan :evil:
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Itsellä kyllä pysyy pakkokakkosella kakkonen päällä niin kauan kuin haluaa (=uskaltaa), tosin yli 5700 rpm ei ole käyty.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Nyt menee yli hilseen kovasti, en ymmärtänyt noista jutuista mitään, on ilmeisesti jotain vaihto ongelmia tomaatin kanssa. Minun ajokin laatikko vaihtaa pykälät niin kuin pitääkin, joko D asennossa tai pakkoykkönen tai 2 josssa 1ja2 pykälät ja vaihtuu moitteettomasti kepistä hämmentämallä. Ei tarvii edestakas rempata, ja olen vetänyt jengat pohjaan kaikilla vaihteilla, viimeks viikonloppuna turussa niin paljon kun mylly kierti, ei ole rajottimiaa. Ilken oloinen meteli konetilasta tulee täyskaasulla. toivottavasti ongelmat ratkeavat toivotaan parasta.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
fairlane
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 10 Heinä 2004, 10:36
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja fairlane »

voisko näissä c4 lootissa olla eri vuosimalleissa erillailla toimivia venttiilikoneistoja?
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja janne260 »

fairlane kirjoitti:voisko näissä c4 lootissa olla eri vuosimalleissa erillailla toimivia venttiilikoneistoja?
Jo vain, puolikkaissa ja vitosissa on se kaavio L, D, dotD, joka mahdollistaa kakkosella liikkeelle lähdön. 66 eteenpäin perinteinen 1, 2, D.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
jaro55
Addikti
Viestit: 299
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 09:22
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja jaro55 »

Speedy,löytyiskö ohjeita tohon pannansäätöhommaan?Tai kuka vaan tietää.

Hep,tuoltahan ne löyty kun jakso hiukan kaivella :D
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

jaro55 kirjoitti:Speedy,löytyiskö ohjeita tohon pannansäätöhommaan?Tai kuka vaan tietää.

Hep,tuoltahan ne löyty kun jakso hiukan kaivella :D
Asia hyvä! ei muutakuin momenttia 8)
Vastaa Viestiin