Sivu 1/1

1970 kierroslukumittari.

Lähetetty: 31 Loka 2018, 22:46
Kirjoittaja BB
Tutkailin sähkö kaaviota kierroslukumittarin osalta ja näyttää kulkevan latausreleen kautta ja puolalle ei johtoa ollenkaan.
Onko näissä joku dieselin mittari? Ongelmahan on kun mittari on mykkä,ois kiva saada tuo originelli viisari heilumaan.

Autohan on 1970 cougar xr7,lienee riittävän läheistä sukua mustangille.

Re: 1970 kierroslukumittari.

Lähetetty: 01 Tammi 2019, 19:55
Kirjoittaja BB
Tämä on kyllä surkea keksintö kun syttyvirta menee mittarin kautta ja ei toimi sen jälkeen kun sytkä muutettu ns.nykyaikaan.

Saa siihen näköjään perus kieppimittarinkin originaali tyyliin +300$,pitänee kirjoittaa joulupukille.

Re: 1970 kierroslukumittari.

Lähetetty: 01 Tammi 2019, 22:59
Kirjoittaja starsky
BB kirjoitti: 01 Tammi 2019, 19:55 Tämä on kyllä surkea keksintö kun syttyvirta menee mittarin kautta ja ei toimi sen jälkeen kun sytkä muutettu ns.nykyaikaan.

Saa siihen näköjään perus kieppimittarinkin originaali tyyliin +300$,pitänee kirjoittaa joulupukille.
Juu, pitää olla kaikki retrona, jotta pelaa: Rally pack / kiekkamittari.

Re: 1970 kierroslukumittari.

Lähetetty: 26 Helmi 2019, 16:32
Kirjoittaja mikkok
BB kirjoitti: 01 Tammi 2019, 19:55 Tämä on kyllä surkea keksintö kun syttyvirta menee mittarin kautta ja ei toimi sen jälkeen kun sytkä muutettu ns.nykyaikaan.
MSD:n sytkään saa ”mokkulan” millä toimii alkuperäinen kiekkamittari => näin ainakin minun -69:ssä (MSD8920)

Re: 1970 kierroslukumittari.

Lähetetty: 26 Loka 2019, 19:51
Kirjoittaja BB
Tein koemielessä kytkennän jossa kiekkamittarin kautta vastusjohtoa pitkin puolalle ja täys jännite jakajalle ja ihmetys oli suuri koska kieppikello heräsi henkiin.

Nyt kysymys kuuluukin pysyykö kieppikello ehjänä tuolla puolan pienellä ensiö käämin vastuksella 0,4 ohmia.

Alkuperäinen kärkijakajan puolahan on ilmeisesti n.3 ohmia.

Tuohonhan voisi viritellä etuvastuksen tai vaihtaa puolan isompivastukselliseen.

Kipinähän tuossa heikkenee mutta tykkäisin niin nuista alkuperäisistä mittareista eikä tuolla kilpaa ajeta,siihen käyttöön on muut laitteet.

Tuossahan on Pertronix III jakaja + samaan sarjaan kuuluva flame thrower puola.

Re: 1970 kierroslukumittari.

Lähetetty: 26 Loka 2019, 23:22
Kirjoittaja starsky
Oleellista on, että Pertronix saa täyden 12V ilman etuvastuksia, joka on siis tilanne.

Puolan plus-napaan menee siis nyt mittarin läpi ja jos mittari on edelleen tuolla vanhalla tekniikalla, niin ei minusta rikkoonnu tuossa kytkennässä.

Kipinä saattaa olla tosiaan vaan heikompi, kuten jo itsekin sanot.