Sivu 1/1

1969 429 Boss faktaa?

Lähetetty: 29 Loka 2018, 19:13
Kirjoittaja FFreak
Mistä löytyisi? Olen yrittänyt löytää netin syövereistä faktatietoa, mutta en löydä. Pitäisi löytää tietoa jousista ja jarruista ainakin. Entä voikohan verrokkina käyttää saman vuoden Shelby GT 500:sta? Tehokkain kyseisen vuoden malli ja speksit siitä hakusessa, jotta tietää mitä oman rakentaminen vaatii. Lähinnä teholaput. Bossin tehot taisi olla 375. Jarrut 11" edessä. Rummut takana. Jarrut ja jouset mulla on jo paremmat, mutta tarttis faktatietoa alkuperäisistä näyttää katsastus miehelle. Ostin Boss kirjankin, mutta ei siitäkään noita tietoja löytynyt.

Re: 1969 429 Boss faktaa?

Lähetetty: 29 Loka 2018, 21:28
Kirjoittaja ak72
Ootko kyselly täältä:

http://www.bossperformance.com

Jotain tietoa löytyy netistä mutta usein mainitaan vaan ”competition suspension” jarruista löytyy hyvin infoa.

Re: 1969 429 Boss faktaa?

Lähetetty: 30 Loka 2018, 09:02
Kirjoittaja Mexico65
Voisko noista olla jotain hyötyä?
BOSS 429 pohjautuu 428 SCJ jousien ja jarrujen osalta, perrus levyt edessä yksimäntäiset poraus 2.38" (69 - 73) 11.3" halkaisija 0.945" paksu ja takana 10" rummut ja 2" hihnolla.

In response to Chrysler's major success with the 426 Hemi in Nascar, Ford produced the Boss 429. All of the Boss 429's were built in Brighton, Michigan, where the Kar Kraft facility was located. In order for the Mustang to be able to receive the 429 engine, partially completed SportsRoof Mustangs which were built to accept the 428SCJ were modified. Features included with the Boss 429 were Boss 429 fender decals, a manually controlled hood scoop, a shallower front spoiler than the Boss 302, color-keyed dual racing mirrors, engine oil cooler, a trunk-mounted battery, power steering and power front disc brakes, a close-ratio four-speed manual transmission, a 4.91:1 rear axle with Traction-Lok, 3/4-inch rear sway bar, chrome 15x7 Magnum 500s with F60x15 Goodyear RWL Polyglas tired, a 8000 rpm tachometer, AM radio, and Deluxe Decor interior.
A KK sticker was inside the driver's door above the Ford warranty plate on each Boss 429, this signifying Kar Kraft's production number. The serial number to each 429 could be found on the back side of the engine block assembly, on the inner front fender panels, on the transmission housing and also the chassis.
The 1969 Boss 429 was available in five colors: Wimbledon White, Royal Maroon, Raven Black, Black Jade, and Candy Apple Red.

Mustang Performance
1969 Boss 429 Mustang
Engine: 375hp Boss 429 V-8
Transmission: Four-speed manual
Axle Ratio: 3.91:1
Weight 3,870
Acceleration Sec.
0-30 mph 3.2
0-60 mph 7.1
0-100 mph 13.6
Standing 1/4 mi 14.09 @ 102.85 mph
Top speed 118 mph
Source: Car Life 7/69

Production Numbers:
Boss 302: 1,628
Boss 429: 859
• includes two Boss Cougars

The Horspower / Torque Curve below was generated by the ProfessCars™ software, based on the factory data:

1969 Ford Mustang Boss 429 (man. 4) engine Horsepower / Torque Curve
Engine horsepower and torque curve for Ford Mustang Boss 429 (man. 4) in 1969, the model with 2-door fastback coupe body and V-8 7033 cm3 / 429.2 cui, 279.5 kW / 380 PS / 375 hp (SAE gross) offered since April 1969 for North America U.S.. Detailed engine characteristics.
Basic dimensions
Length: 4760 mm / 187.4 in
Width: 1811 mm / 71.3 in
Height: 1303 mm / 51.3 in
Height with roof rails or antenna:
Wheelbase: 2743 mm / 108 in

Claimed EPA passenger volume:
Calculated EPA passenger volume: 81.4 cu ft

Fuel capacity: 76 liter / 20.1 U.S. gal / 16.7 imp. gal
Drag coefficient (Cw-Wert):
Cd claimed:
Cd estimated by a-c: 0.5

Engine specifications
Engine manufacturer: Ford 385-series V-8 429
Engine type: spark-ignition 4-stroke
Fuel type: gasoline (petrol)
Fuel system: carburetor
Charge system: naturally aspirated
Valves per cylinder: 2
Valves timing:
Additional features: Holley 735CFM 4-barrel


Emission control:
Emission standard:
Cylinders alignment: V 8
Displacement: 7033 cm3 / 429.2 cui
What power?
Horsepower net:
Torque net:
Horsepower gross: 279.5 kW / 380 PS / 375 hp (SAE gross)
Torque gross: 664 Nm / 490 ft-lb

Car power to weight ratio net: 131 watt/kg / 59 watt/lb (estimated by a-c)
Car weight to power ratio net: 7.6 kg/kW / 5.6 kg/PS / 12.5 lbs/hp (estimated by a-c)

Re: 1969 429 Boss faktaa?

Lähetetty: 30 Loka 2018, 20:23
Kirjoittaja jyge
Mielenkiinnolla itseasiassa odottelen lopputulemaa et miten trafi/katsastaja suhtautuu.

Vähän vastaavaa pohdintaa, tosin hieman hieman ohi varsinaisen aiheen:
Kyselin määräaikaiskatsastuksen yhteydessä tyypityksiä tuolla kuusvitoselle, niin katsuri katseli koneetta hetken ja totesi että 11 rinnakkaismallia löytyy. Mun kannalta olennainen tieto oli että Trafin näkökulmasta 64-70 on samaa mallisarjaa ja tuohon kirjoon suurin saatavilla oleva kone on 351 cid. Tehoista ei mainintaa, mutta virityshommissa pitää olla jotain uskottavaa faktaa tarjota. Noh, mulla on 1970 Mustangin (jossa mukana 429 Boss) illustrated facts -läpyskä, joka tietää kertoa että vuonna '70 351-koneesta oli 250hp 2v ja 300hp 4v versiot saatavilla. Lisäksi 290hp 302 Boss, 375hp 429 Boss ja 335hp 428 Cobra.

Voipihan olla että trafin kirjoissa Boss Mustang on oma mallisarjansa, jos se sen tunnistaa. En kysynyt.
Mut Shelbyjä ja "normiponeja" ei voi verrata suoraan.

Mun kannalta haasteeksi jäi oikeastaan vain jarrujen speksit, jotka tuosta painetusta sanasta puuttuu, jotka nettiversiossa oli (11.29" levyt edessä ja 10x2" rummut takana).

Jotta saisin tästä relevantin vastauksen:
https://media.ford.com/content/dam/ford ... g_Data.pdf
https://media.ford.com/content/dam/ford ... g_Data.pdf

Re: 1969 429 Boss faktaa?

Lähetetty: 30 Loka 2018, 20:52
Kirjoittaja Topias74
Tuollainen fakta pdf tiedosto pitäisi löytää myös, jossa olisi 1995 gt, cobra ja cobra R. Onko ne samaa mallisarjaa ja onko kaikki mallit tulleet samalta tuotanto linjalta?

Re: 1969 429 Boss faktaa?

Lähetetty: 31 Loka 2018, 17:10
Kirjoittaja FFreak
Kiitti vastauksista. En ole tuolta bossi sivuilta kysellyt. Minä myös löysin noita teho ja jarru tietoja mitä Mexico laittoi. Ainakin myynti esite löytyy missä näkyy nuo teho ja jarrutiedot. Jousista pitäisi myös löytyä jotain mitä näyttää faktana. Mullahan tuo on alunperin ollut kuutos koneinen malli. Joten pitäisi näyttää, että vaihdetut jouset ja jarrut ovat vastaavat/paremmat kuin bossissa. Crab a trac jouset nyt. Edessä muistaakseni 620lbs -1" ja takana olikohan 5 lehtiset -1". Jarrut nyt levyt. Edessä 12" 6 männällä ja takana 11" yhdellä männällä. Ei tehostinta, mutta bossissa taas oli. Onkohan tuolla merkitystä? Konehan (-84 lohko) tulee olemaan 408w ahtimella, välijäähdyttimellä ja fitech ruiskulla. Tuosta sopivat tehot, niin ei periaatteessa pitäisi olla ongelmia.

Re: 1969 429 Boss faktaa?

Lähetetty: 31 Loka 2018, 17:57
Kirjoittaja Firebolt
En usko että tehostimella on mitään merkitystä kun poljintuntuma käy katsurille, ja levyt on suuremmat kuin alkuperäiset.

Re: 1969 429 Boss faktaa?

Lähetetty: 31 Loka 2018, 18:40
Kirjoittaja FFreak
Jos joku huomasi maininnan economy mallista (poistin maininnan) niin löysin yhden keskustelun äsken, jossa oli maininta oven lätkän koodista. Tämä pitäisi olla 63D, jos on economy. No mulla on 63A.

https://blog.americanmuscle.com/2016/10 ... mustang-e/

Tuolla keskustelun lopussa on maininta asiasta. Ja alla wikipediasta.

Amidst other special editions, the 1969 Mustang E was offered for those desiring high mpg. The 1969 Limited Edition Mustang E was a rare (about 50 produced) fastback special model designed for economy. It came with a six-cylinder engine (250 cu in (4.1 L)), a high stall torque converter for the standard automatic transmission and a very low, 2.33:1 rear axle ratio. Mustang E lettering on the rear quarters identified the special Mustang E. Air conditioning was not available on the 'E' model.

Re: 1969 429 Boss faktaa?

Lähetetty: 31 Loka 2018, 19:01
Kirjoittaja FFreak
Ohi topikista, mutta löysin tuollaisen sivun.

http://mustangattitude.com/mustang/1969specialmod.shtml

Re: 1969 429 Boss faktaa?

Lähetetty: 31 Loka 2018, 21:15
Kirjoittaja FFreak
No perhana. Se on sitten lähdettävä hyvin varustettuun tehostin kauppaan. Mulla kun ei ole tehostinta ollut alun perin. Jarrut kyllä tuntuu hyviltä nyt.

Re: 1969 429 Boss faktaa?

Lähetetty: 31 Loka 2018, 23:01
Kirjoittaja BB
Onhan jarrut jotkin valmiit sarjat jotka tarkoitettu kyseiseen autoon,tai painavammasta ja tehokkaammasta lähtöisin.
Jos on niin hyvä,muuten on hieman ongelmallista todistaa niiden paremmuus vaikka jokainen ymmärtää niiden olevan paremmat.

Älä kysy miksi kysyn. :wink:

Re: 1969 429 Boss faktaa?

Lähetetty: 01 Marras 2018, 09:17
Kirjoittaja Firebolt
Ennen kauppaan astumista kannattaa kuitenkin tiedustella konttorilta että mitä ne on mieltä asiasta. Mun pedalboxille tuli vihreää valoa vaikka on alunperin tehostettu.

Re: 1969 429 Boss faktaa?

Lähetetty: 01 Marras 2018, 13:14
Kirjoittaja Antti66HT
428 taitaa olla paras verrokki moottori ilman tehostinta.

Katsurista varmaan kiinni vaatiiko tehostimen, jos poljin tuntuma muuten riittää.

Omassa -66 Mussessa, originaalit levyt ilman tehostinta riittivät 351w, (290 hv) muutos katsastukseen.

Re: 1969 429 Boss faktaa?

Lähetetty: 02 Marras 2018, 19:51
Kirjoittaja FFreak
Tuo etusarja on wilwoodin 12" drum to disk ja takana minkälie 11" sarja drum to disk. Ei noissa muistaakseni mitään laskelmia tehoista ollut. Ainakin nykyisen moottorin kanssa meni leimasta. Menee varmaan uudenkin, kun tehot saa sopivaksi ja faktaa alustasta. Onnistuuhan nuo 1000hv euro ja japsi pelitkin.

Re: 1969 429 Boss faktaa?

Lähetetty: 02 Marras 2018, 22:11
Kirjoittaja BB
Jarruista tärkein asia on konttorilla et ne on tarkoitettu kyseiseen autoon tai painavampaan ja tehokkaampaan.

Niissä 1000hv euroissa ja japseissa lukee otteessa tehon kohdalla jotain muutakuin 1000 hv.