Moottorinvaihtoprojektia

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
TheKing
Tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 27 Heinä 2018, 19:25

Moottorinvaihtoprojektia

Viesti Kirjoittaja TheKing »

Älkää nyt heti teilatko, mutta haukkaisikohan liian ison palan kakkua, jos yrittäisi istuttaa tälläistä tekniikkaa vanhaan autoon? https://avk.fi/ajoneuvot/toyota/auris/6 ... 1-8-hybrid

Koko hommahan lähti siitä, että tuli ajatus laittaa i3 ecoboost alkupään mustangiin, mutta hommaa pohtiessa koppa oli kyllä liian pieni projektin suuruuteen verrattuna. Nyt on sitten katseltu isompia koppia ja isompaa tekniikkaa. Vaihdelaatikot taitavat tuottaa eniten päänvaivaa, sillä nykyaikaista esim. 8- vaihteista automaattia ei varmaan saa taiottua tuollaisen koneen perään takaveitoiseksi tulevassa pelissä.

200 hp, i3 ja 1,5 litraa saattaa kuitenkin olla se tekninen lähtökohta. Viisi pyttyä pois. Museoauton ulkonäkö on mandatory. Sounditkin pitäisi saada kolmipyttyisellä koneella kohdalleen:

Kuva
Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: Moottorinvaihtoprojektia

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

Eihän se moottori siitä hybridiä tee vaan nimenomaan se voimansiirtoyksikkö (vaihteisto), tossa toyotassa tuo bensakone on lähes normaali 1.8l on vaan muutettu toimimaan atkinson syklillä. Jos haluut takavetosen tehdä ni sitten tarvii valita takavetoisen hybridin tekniikka
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Vastaa Viestiin