Sivu 1/3
-88 GT vaatii lisää voimaa ja nopeutta.
Lähetetty: 24 Elo 2018, 23:23
Kirjoittaja TapsaV
Eli pitkäaikanen haave sai alkunsa viikko sitten kun minusta tuli ekaa kertaa elämässäni Mustangin omistaja =) ei se ole vielä 60-luvulta mutta jostain se on aloitettava että pääsee harrastuksessa alkuun.
Nosturilla autoa tutkiessa sieltä löyti muutamia pehmeän näköisiä kohtia niinpä tämän vuoden budjetti menee pitkälti siihen että saa kopan ruosteettomaksi ja Hakalan jäykkärit paikoilleen.. Mutta kevät kuitenkin tulee nopeesti ja ennen seuraavaa katsastusta 7/2019 Pitää autoon asentaa uus putkisto (kansista takapuskuriin tai taka-akselille oli ajatuksissa) ja sitten ilmeisesti ollaan tuon virittämisen suhteen jo siinä pisteessä että ei voi kun hihnapyörien välityssuhdetta muuttaa ennen kuin on moottorinohjaus vaihdettu MAFfilaiseksi..
Ideana on itellä (pienestä budjetista johtuen) päivittää joka vuosi jotain pientä ja ensin koppa ja alusta ja ohjaus rata/cuisailu käyttöön. Mutta koska luonne on mitä on ja Mustangi ei nyt tällä hetkellä ole hirveästi nopeampi kuin mun kättöauto niin tahtoisin päästä myös konehuoneeseen touhuilemaan jotain pientä... Eli jos joltain löytyy tallin nurkista jotain ylimääräisiä viritys palikoita mitä tuossa edellä mainitsin niin niitä saa mulle tarjota

Lähinnä varmaan tuo moottorin ohjausyksikkö on semmonen mikä nyt alkuun olisi hyvä saada jostain kohtuu hintaan ja ilmamassamittari tietty myös.
Toi mun -88 GT 302w manual on melko vakio. siihen on päivitetty seuraavia osia.
joku Tremecin laatikko (ei vielä varmuutta mikä)
Lyhyempi perävälitys (selvii varmasti sunnuntaina että mikä)
Konin punaset säädettävät iskarit.
Jotkut Ford Performance jouset (vähän matalemmat ja jäykemmät)
5 pulttiset navat
Auton mukana tuli läjä uretaani puslia joista pari näytti olevan jo vaihdettu.
En tosiaan ole mitään kiihdytysautoa rakentamassa enkä myöskään ole mitään ahdinta laittamassa (ainakaan vielä) takotus olis saada nopea kesäauto joka toimii melkein normaalisti ja normi ajossa kulutus olis sen verran inhimillinen että voi laittaa ton "käyttiksen" kesäksi seisontaan... Lapsetkin rakastui Foxiin

enään ei kelpaa FieSTa kyyti kouluun
Jos täältä löytyis uusia kavereita jotka harrastaa/virittää foxeja ja/tai 302 ni olis kiva.
Kaikki vinkit on tervetulleita tehojen/väännön lisäämiseen ja rata-aikojen parantamiseen.
Jonkin verran olen jo asiasta lukenut ja kattonut videoita että camber/caster palikat on myös ostoslistalla.
Ja Hakalalta sain tänään puhelimessa vastauksen muutamiin aloittelijan tyhmiin kysymyksiin.
T: Musta GT Foxi Hyvinkäältä
Ps: Minkälaiseen ennakkoon toi sytkä kannattaa säätää vakio koneessa? ja miten toi joutokäynti/kaasuläppä kannataa säätää? ja onko muita säätöjä joita kannattaa tehdä?
Re: -88 GT vaatii lisää voimaa ja nopeutta.
Lähetetty: 25 Elo 2018, 08:37
Kirjoittaja Stimbe
4.10 välitys. Pakosarjat ja putkisto vaihtoon sekä imusarja. Sen jälkeen jos haluu lisää ni kannet ja nokka. Ahdin leikkiin en lähtis.
viewtopic.php?f=33&t=8238
Tosta näkee mitä itelle laiteltu ja varttimaili aikoja
Re: -88 GT vaatii lisää voimaa ja nopeutta.
Lähetetty: 25 Elo 2018, 10:12
Kirjoittaja starsky
TapsaV kirjoitti: ↑24 Elo 2018, 23:23
Eli pitkäaikanen haave sai alkunsa viikko sitten kun minusta tuli ekaa kertaa elämässäni Mustangin omistaja =) ei se ole vielä 60-luvulta mutta jostain se on aloitettava että pääsee harrastuksessa alkuun.
Onnittelut hankinnasta ja tervetuloa porukkaan.
Kannattaa kahlailla foorumin viestiketjuja läpi ja lisäksi on vielä
jäsenalueet.
Ja tietysti osallistumaan erilaisiin kerhon
tapahtumiin, joissa on mahdollista saada kaikenlaisia vinkkejä ja ideoita rakenteluun.
Ja
oman alueen tapahtumissa ja kokoontumisissa kannattaa tietysti aloitella tutustuminen kanssaharrastajiin.
Re: -88 GT vaatii lisää voimaa ja nopeutta.
Lähetetty: 25 Elo 2018, 10:42
Kirjoittaja PeteP
Nelosella alakava välitys ei kyllä oo mitään muutakuin varttimailivältys

joillekkin se vartin aika on tärkeä, toisille taas toimiva kokonaisuus.
Re: -88 GT vaatii lisää voimaa ja nopeutta.
Lähetetty: 25 Elo 2018, 12:17
Kirjoittaja TapsaV
Kiitos starsky. Jahka jäsen maksun saan maksettua ja se joskus saapuu perille niin pääsee ilmeisesti vasta sitten ihmettelemään noita jäsenalueita.
Perävälitys tuntuu autossa melko hyvältä. Kiihtyy ihan mukavasti ja 5-vaihteela on noin 2000rpm 100km/h vauhdissa (gps mitattu) että matka ajossa kulutus on sitä luokkaa että voi helposti ajella vaikka mökille 400km. Mikäs välitys näissä muuten on vakiona?
Imusarjan vaihto on myös käyny mielessä kunhan ensin vaan saa moottorinohjauksen kuntoon. Kannet vois varmaan joskus työstää tai hommata toiset työstettäväksi ja kyllä se nokkakin on varmasti vaihdettava joskus.
Tuo vakio moottorinohjaus nyt rajoittaa sen verran että ei voi kun pakosarjat ja putkiston vaihtaa ennen kun se on kunnossa.
Re: -88 GT vaatii lisää voimaa ja nopeutta.
Lähetetty: 25 Elo 2018, 12:24
Kirjoittaja Arto65FB
Tervetuloa rakentelemaan.
Toivottavasti olet nyt Ahvenistolla FoMoCo Day -tapahtumassa. Siellä on varmasti ripeitä Fokseja ja muita pikkulohkoja.
Lyhyesti: vääntö on mikä on, sitä ei paljon saa lisää. Nokka-akselilla sitä saa nostettua ylemmille kierroksille, jolloin hevosia tulee lisää. Mutta kannet on pikkulohkossa se isoin puute, varsinkin pakopuoli. Joko rautakansia kairaamaan tai kairauttamaan tai alsakannet tilalle. Ahdin tai stroukki nostaa vääntöä.
Alusta: nelilinkki takaa pois ja yksi tuki ylä- tai alapuolelle akselia, niin autosta tulee turvallinen, eli snap oversteer -pelko häviää, eteen k-member uusiksi, niin autosta tulee nopea.
Re: -88 GT vaatii lisää voimaa ja nopeutta.
Lähetetty: 25 Elo 2018, 13:58
Kirjoittaja Topias74
Mulla on 3,73 perävälitys ja aode automaatti, satasen vauhdissa kierrokset 2000.
Mulla koneessa itse portatut kannet, edelbrockin kopio imusarja ja 70mm kaasuläppä. Putkisto vielä vakio, ja se välitys vaihdettu. Jo noilla paljon pitempi. Nyt Trick Flow stage 1 nokka-akseli, ja taas tuli puhtia lisää. Pakosarjat ja putkisto vielä, niin taas tulis lisää.
Ja tervetuloa porukkaan! Rohkeasti vaan kyselemään, kyllä aina joku vastailee.

Re: -88 GT vaatii lisää voimaa ja nopeutta.
Lähetetty: 25 Elo 2018, 16:18
Kirjoittaja Dervish
Kyllä kuulemma niihin orkkis ecuihinkin saa säätöjä tehtyä, näin olen viime aikoina saanut tiuhaan kuulla
Toki kun tilaat megasquirtin niin saat suoraan mustangiin menevän pnp vehkeen (ei tartte rakennella ja säätää ja kikkailla mitään), eli vaihdat vaan piuhan ecusta toiseen niin pääset käpistelemään ja säätämään vaikka autotunella itse. Vähän laajempaa lambdaa samalla.
Mega noin tonnin, ja lambda alle 300.
Itse vasta temmoin megan foksiin ja samalla annoin lähtöpassit maffille kun ei sillä mitään enää tee, turha jarru imuputkessa.
TPS anturin tiedoilla mennään.
Re: -88 GT vaatii lisää voimaa ja nopeutta.
Lähetetty: 25 Elo 2018, 19:11
Kirjoittaja Homer65
Tervetuloa joukkoon. Tapahtumiin rohkeasti vaan ja muistat ei ole tyhmiä kysymyksiä on vaan tyhmiä vastaajia. Itse ajelen toki earlylla, mutta stroukatulla 302lla ja T5lla. Ahvenistolla oltiin juuri äsken pyörimässä, olitko paikalla?
Re: -88 GT vaatii lisää voimaa ja nopeutta.
Lähetetty: 25 Elo 2018, 19:56
Kirjoittaja TapsaV
Ahvenistolla tuli käytyä lasten kanssa kattelemassa ja taas ollaan vähän viisaampia.
Millähän nimellä tuota edelbrockin kopio imusarjaa myydään?
Re: -88 GT vaatii lisää voimaa ja nopeutta.
Lähetetty: 25 Elo 2018, 20:10
Kirjoittaja Homer65
Kais kävit haastattelemassa porukkaa, rivakoita foxejakin oli muutama. Itse ajelin loud'n proud earlylla, harmaa "32".
Re: -88 GT vaatii lisää voimaa ja nopeutta.
Lähetetty: 25 Elo 2018, 20:18
Kirjoittaja TapsaV
Kyllä ton kaara91 kanssa juttelin ja sen autoa tuli ihmeteltyä =)
Re: -88 GT vaatii lisää voimaa ja nopeutta.
Lähetetty: 25 Elo 2018, 21:42
Kirjoittaja Topias74
Edelbrockin kopio imusarja on professional products. 54021 Power plus typhoon. 452.37taalaa summitilta. Itselläni on juuri sellainen imusarja kaaralla koneistettavana. Ei ole kiinan pojan koneistus ihan onnistunut.
Re: -88 GT vaatii lisää voimaa ja nopeutta.
Lähetetty: 25 Elo 2018, 21:54
Kirjoittaja ranger
Onnea vaan foxin hankinnasta. Itse hommasin moisen vuosi sitten ja oon ollut enemmän kuin tyytyväinen. Mulla vähän samat mietteet auton suhteen pikku hiljaa parannellaan ja nautiskellaan.
Itse asiassa epäilen vahvasti että tiedän tuon sun auton,eikös se ole kotkan suunnasta? Taitaa olla toi laatikko tko56 ja perävälitys 3.55. Kävin vuosi sitten sitä tsiigaamassa. Väri musta? Jos puhutaan samasta autosta niin joudut talvella jousitornin korjaus hommiin, mutta ei oo paha nakki joten sitä ei kandee yhtään murehtia.
Hakalan korijäykisteillä auto muuttuu tosi paljon paremmaksi ja jos käytät ikaalisissa niin anna siellä kattoo perää jos vähän ääntää vielä.
Itse aloittelin uusilla pakosarjoilla ja x putkella(Bbk) sekä magnaflown rosteri putkistolla, bbk cold air intakella höystettynä. Lisäksi on edelbrockin performer imusarja ja mielestäni autoon tuli jo näillä bolt on modeilla lisää potkua. Perävälitys on 3.55 ja oon siihen tyytyväinen, lähtee ihan kivasti ja viitsii matkaakin ajaa. Nyt on sitten tulossa vielä isompi maffi 75mm ja kaasuläppä 70mm, nekin bbk:lta. Katit on poistettu ja samoin smoggi pumppu, joka sunkin kandee poistaa jos siellä vielä on. Näistä hyvä sitten jatkaa alu kansiin ja viri nokkaan pikku hiljaa.
Alustan ykkös modi näissä kori jäykisteet ja sitten maximum motorsportin coiloverit eteen keltaisilla koneilla ja uretaani puslat alustaan. Caster/ camber platet jousitorneihin. Jossain vaiheessa k memberin vaihto maximum motorsportin tekemään. Taakse mm:n säädettävät alatukivarret ja mm:n ylätukivarret kumipuslilla. Noilla kai pitäis tulla aika kiva alusta.
Foxi on kyllä huokee ja kiva auto harrastaa ja takuu varmasti saa ihan samat kiksit kuin kalliimmallakin jenkillä, joten hyvä valinta!

Re: -88 GT vaatii lisää voimaa ja nopeutta.
Lähetetty: 25 Elo 2018, 22:05
Kirjoittaja ranger
Topias74 kirjoitti: ↑25 Elo 2018, 21:42
Edelbrockin kopio imusarja on professional products. 54021 Power plus typhoon. 452.37taalaa summitilta. Itselläni on juuri sellainen imusarja kaaralla koneistettavana. Ei ole kiinan pojan koneistus ihan onnistunut.
Pikkasen lisää niin saa samasta lafkasta aidon edelbrockin tai trick flown nii ei tarvii koneistella
