Sivu 1/2
67 Mustang ja tankkaamisen mahdottomuus
Lähetetty: 09 Heinä 2018, 23:03
Kirjoittaja micow
Tähän asti tankkaaminen on käyny työstä: bensapistooli tietyssä kulmassa hitaasti lurutellen, niin ei sylje kuin kerran-kaks lahkeille, mutta tänään ei menny enää desiäkään missään pistoolikulmassa ja kävin vielä varmuudeks toisella asemalla, jossa aikaisemmin tankkaus on onnistunut.
Testasin tallilla kaapelinvetovaijerilla täyttöputken bensalinjaan asti, eikä ollu mitään tukkeita matkalla. Pitääkö sinne tehdä tuollainen huohotussynsteemi?
Re: 67 Mustang ja tankkaamisen mahdottomuus
Lähetetty: 10 Heinä 2018, 08:32
Kirjoittaja Pertti
Voi olla, ettei noin pieni paljoa auta.
Mulla on myös muutaman kerran sukat kastunu tuon vanhemman kanssa.
Yleensä menee ihan hyvin, mutta johtuu varmaan vähän ilman lämpötilastakin, kun joskus heittää yllärinä kunnon roiskeet pihalle.
Joku pistooli taas on niin herkkä, ettei meinaa millään pysyä päällä.
Kyllähän sieltä tankista aika voimalla tulee kaasua pihalle tankatessa, mutta ei luulisi millään, että noin lyhyellä matkalla sellaista lukkoa tekee, ettei pensa mene läpi....silti tekee

Re: 67 Mustang ja tankkaamisen mahdottomuus
Lähetetty: 10 Heinä 2018, 09:55
Kirjoittaja Kankkis
Itsellä menee hyvin kun saa jätettyä niin että keula alaspäin mutta jos keula ylhäällä ni tökkii aikalailla lopussa
Re: 67 Mustang ja tankkaamisen mahdottomuus
Lähetetty: 10 Heinä 2018, 16:10
Kirjoittaja micow
Vika löytyi. Bensatankin anturi menny rikki, kun bensa loppui viime vkolla. Bensatankin mittarin viisari nousee ja näyttää, että tankissa 1/5 tankillinen, vaikka on täys. Siks hankala tankata.
Re: 67 Mustang ja tankkaamisen mahdottomuus
Lähetetty: 10 Heinä 2018, 18:45
Kirjoittaja Homer65
Re: 67 Mustang ja tankkaamisen mahdottomuus
Lähetetty: 18 Heinä 2018, 13:30
Kirjoittaja micow
Uus anturi paikallansa, mutta nyt bensamittari ei värähdäkään! Ennen se kiipesi sentään 1/5 kohdalle. Muut mittarit pelittää normaalisti, eli voiko vika olla silloin jännitteensäätimessä?
Re: 67 Mustang ja tankkaamisen mahdottomuus
Lähetetty: 18 Heinä 2018, 16:44
Kirjoittaja micow
kaara91 kirjoitti: ↑18 Heinä 2018, 15:49
Senhän saa testattua. Riippuu kumminpäin syöttöjohto mittarille toimii. Laittaa anturijohdon maihin suoraan. Pitäisi näyttää nollaa tai täyttä. Jos johto irti, niin riippuen syötöstä, silloinkin näyttää joko täyttä tai nollaa. Selvitä sähkökaaviosta onko jännitteen säätö kaikille mittareille yhteinen. Jos on, vika johdotuksissa tai itse mittarissa. Mittareissa on konstantaanilankavastukset, jotka lämmittää Bimetallia. Monasti juotokset hapettuu lankaliitoksissa, kun juotostina ei ota kunnolla konstantaanilankaan kiinni. Usein vika on näissä liitoksissa. Katso myös. että tankin anturissa virtapiiri kulkee molempiin napoihin. Yksijohdin systeemeissä tankin maadoitus anturiin on ollut myös syynä toimimattomuuteen.
Juu, kiitti neuvoista!
Son korjaamolla. Sinne se kuulemma sammui tänään ja sammukoon mun puolesta ja vaikka palais poroks koko paska, niin ei kiinnostais. EVVK. Niin paljon vikoja vapusta saakka, eikä työ palkitse/vapauta. Het joku paikka hanaa vastaan, ku oon saanu edellisen korjattua. Ohj.tehari, startti, jarrutehari, kaasari, liikamadaltavat lehtijouset, takajarrut, kytkinaisa, bensamittar jne. lista on loputon.
Eijjaksaenää ihte, pakko delegoida ammattimiehelle murheet.

Tekniikka ja drag-alusta toimii kaasu pohjassa ihan sairaan komeesti, mutta nää muut jatkuvat "pikku" jutut vie maun koko touhusta.
1988-2002 Minin kans lähes pelkkiä murheita, sitten 10v harrasteautovapaata aikaa (elämäni parasta aikaa) ja taas 2012 alkaen kumulatiivisia ongelmia. Vain masennuksen merkki vaihtui Ministä Voortiks. En oo silti katkera. Ainuastaan vaan helevetin paljon usiammin kännisä.

Re: 67 Mustang ja tankkaamisen mahdottomuus
Lähetetty: 19 Heinä 2018, 03:02
Kirjoittaja micow
kaara91 kirjoitti: ↑18 Heinä 2018, 23:31
PS. tietysti vakioauton muuttaminen urheilukäyttöön vaatii tietoa ja osaamista.
Kyse ei ole siitä!!!! Auto toimii teknisesti juuri, niin kuin haluan sen toimivan ja juuri, niin kuin sen oon tehnyt toimivaksi. Kyse on toistuvista lastentaudeista, joille ei loppua näy, ja jotka vituttaa huolella. Ei vittu vaan jaksa mittaansa enempää.

Hyvä, että oot neuvonu, kiitos niistä.

Re: 67 Mustang ja tankkaamisen mahdottomuus
Lähetetty: 20 Heinä 2018, 19:50
Kirjoittaja Homer65
Aika samalta näyttää tuo tankkausjärjestelmä kuin -65kin. Mulla ei ole ilmennyt tankatessa mitään murhetta, vakiotankilla. Onko sun tankki vakio??
Re: 67 Mustang ja tankkaamisen mahdottomuus
Lähetetty: 20 Heinä 2018, 20:04
Kirjoittaja micow
Vakio. Nyt tänään pärähti bensapumppu. En pääse kiihdyttään, mutta onneks Neuvostoliitossa keksittiin aikoinaan oiva vitutuksenpoistoaine: Sitä kutsutaan vodkaksi.

Re: 67 Mustang ja tankkaamisen mahdottomuus
Lähetetty: 20 Heinä 2018, 20:45
Kirjoittaja Homer65
Noi voi hel...ti

, huonoa tuuria riittämiin. Viinallahan ne nykyään kovat vehkeet

liikkuu

Re: 67 Mustang ja tankkaamisen mahdottomuus
Lähetetty: 21 Heinä 2018, 01:43
Kirjoittaja micow
Re: 67 Mustang ja tankkaamisen mahdottomuus
Lähetetty: 24 Heinä 2018, 22:32
Kirjoittaja micow
Nyt huohottaa mukavasti. Jospa vielä takajarrut sais laahaamasta huomenna, kun vaihdan uuden jarruletkun, niin pääsis (ehkä) jopa ajamaankin tälle kesälle.

Re: 67 Mustang ja tankkaamisen mahdottomuus
Lähetetty: 26 Heinä 2018, 23:57
Kirjoittaja micow
kaara91 kirjoitti: ↑18 Heinä 2018, 15:49
Senhän saa testattua. Riippuu kumminpäin syöttöjohto mittarille toimii. Laittaa anturijohdon maihin suoraan. Pitäisi näyttää nollaa tai täyttä. Jos johto irti, niin riippuen syötöstä, silloinkin näyttää joko täyttä tai nollaa. Selvitä sähkökaaviosta onko jännitteen säätö kaikille mittareille yhteinen. Jos on, vika johdotuksissa tai itse mittarissa. Mittareissa on konstantaanilankavastukset, jotka lämmittää Bimetallia. Monasti juotokset hapettuu lankaliitoksissa, kun juotostina ei ota kunnolla konstantaanilankaan kiinni. Usein vika on näissä liitoksissa. Katso myös. että tankin anturissa virtapiiri kulkee molempiin napoihin. Yksijohdin systeemeissä tankin maadoitus anturiin on ollut myös syynä toimimattomuuteen.
Viisari ei nouse, ku millin, oli anturi irti, kiinni tai maissa. Sähkökynä vilkkuu, kun mittasin mittarin. Muille mittareille tulee jatkuva virta. Jännitteensäädin on vain lämpö- ja öljynpainemittareille.
Re: 67 Mustang ja tankkaamisen mahdottomuus
Lähetetty: 01 Elo 2018, 10:54
Kirjoittaja tomeri
Internetti on varmaan tullut jo turhankin tutuksi tämän tiimoilta, mutta suoraan maadoittaminen ilmeisesti voi polttaa mittarin. Tuolla on pelkän mittarin testaamiseen aika perusteellista ohjetta
https://www.allfordmustangs.com/forums/ ... oblem.html
Siellä mainitaan myös rele, onko tuon ikäisissä jo varoitusvalo löpölle?
-Tomppa