Sivu 1/1

jäähdytysjärjestelmän puhdistus

Lähetetty: 15 Heinä 2005, 09:39
Kirjoittaja 65HT
Kaikki vinkit otetaan innolla vastaan.

Re: jäähdytysjärjestelmän puhdistus

Lähetetty: 15 Heinä 2005, 10:19
Kirjoittaja montego
65HT kirjoitti:Kaikki vinkit otetaan innolla vastaan.
pari litraa moottorin pesu liuotinta nesteensekaan käytä konetta ja ajele vähän aikaa,laske töhkät ulos lohkosta ja syyläristä.toista sama parikertaa pelkällä vedellä huuhdellaksesi jäähdytysjärjestelmästä liuotin pois.muista avata myös lohkon vedenpoisto tulpat! toimii sabissa miksi ei toimisi foordissa 8)ps.ei sitte mitään vaahtoavia litkuja,vaan kunnon punakorkkisia 8)

Lähetetty: 15 Heinä 2005, 10:41
Kirjoittaja 65HT
Mistä löytyy 289:stä vedenpoistoroppu lohkosta?

Lähetetty: 15 Heinä 2005, 18:00
Kirjoittaja montego
65HT kirjoitti:Mistä löytyy 289:stä vedenpoistoroppu lohkosta?
en tiedä onko tästä apua,mutta ainakin 400:ta lohkon alaosassa molemmilla puolilla kuusiokolo ruuvit.

Lähetetty: 17 Heinä 2005, 20:49
Kirjoittaja Mexico65
65HT kirjoitti:Mistä löytyy 289:stä vedenpoistoroppu lohkosta?
Molemmilta puolilta lohkoa vasen takana oikea edessä vai oliko se toisin päin. Ne on joko kuusio kolo- tai neliö kantaruuvit. Kannattaa vahtaa tyhjennys ruuveiksi on paljon helpompi avat ja sulkea kun tarvis tyhjentää ja täyttää lohko nesteellä.

Minä olen käyttänyt vahvaa lipeä pohjaista kone tiskiainetta syylarin ja lohkon pesuun. Nestemmäistä konetiskiainetta syylarinkorkista sisään ja noin puolituntia ajoa (pesua), kevyt jäähdytys lohkon ja syylarin tyhjennys ja riittävä huuhtelu. Konetiskiaineet sisältää korroosion estoainetta näin ollen se ei vahingoita syylaria eikä muitakaan materiaaleja koneessa. Voisi olla hyvä jos termostaatin poistaa pesun ajaksi niin nesteet kiertää paremmin.

Lähetetty: 17 Heinä 2005, 20:49
Kirjoittaja Mexico65
65HT kirjoitti:Mistä löytyy 289:stä vedenpoistoroppu lohkosta?
Molemmilta puolilta lohkoa vasen takana oikea edessä vai oliko se toisin päin. Ne on joko kuusio kolo- tai neliö kantaruuvit. Kannattaa vahtaa tyhjennys ruuveiksi on paljon helpompi avat ja sulkea kun tarvis tyhjentää ja täyttää lohko nesteellä.

Minä olen käyttänyt vahvaa lipeä pohjaista kone tiskiainetta syylarin ja lohkon pesuun. Nestemmäistä konetiskiainetta syylarinkorkista sisään ja noin puolituntia ajoa (pesua), kevyt jäähdytys lohkon ja syylarin tyhjennys ja riittävä huuhtelu. Konetiskiaineet sisältää korroosion estoainetta näin ollen se ei vahingoita syylaria eikä muitakaan materiaaleja koneessa. Voisi olla hyvä jos termostaatin poistaa pesun ajaksi niin nesteet kiertää paremmin.

Lähetetty: 18 Heinä 2005, 13:45
Kirjoittaja veekoo
457 kirjoitti: Minä olen käyttänyt vahvaa lipeä pohjaista kone tiskiainetta syylarin ja lohkon pesuun. Nestemmäistä konetiskiainetta syylarinkorkista sisään ja noin puolituntia ajoa (pesua), kevyt jäähdytys lohkon ja syylarin tyhjennys ja riittävä huuhtelu. Konetiskiaineet sisältää korroosion estoainetta näin ollen se ei vahingoita syylaria eikä muitakaan materiaaleja koneessa. Voisi olla hyvä jos termostaatin poistaa pesun ajaksi niin nesteet kiertää paremmin.
Rautapadalla hyvä ohje, mutta alukansien kanssa olisin erittäin varovainen. Alumiini kun on muistaakseni persoa liukenemaan emäksiin... :shock:

Lähetetty: 18 Heinä 2005, 21:35
Kirjoittaja Avomusse
65HT kirjoitti:Mistä löytyy 289:stä vedenpoistoroppu lohkosta?
Äsken luuhasin auton alla ja näkyi :shock: proput olevan kuskinpuolella takana ja apumiehen puolella edessä.