Sivu 1/1

Kampiakselin stefa + muita kysymyksiä 302

Lähetetty: 03 Touko 2018, 20:48
Kirjoittaja Kankkis
Moikka

Kertokaas nyt että onko tosiaan niin että kampiakselin etummaista stefaa ei saa vaihdettua ilman että purkaa jakopään kotelon irti? Moottori 302. Netistä googletellu mutta vähän ristiriitaisia tuloksia tullut.

Re: Kampiakselin stefa

Lähetetty: 03 Touko 2018, 20:55
Kirjoittaja Pappacosworth
Saa sen pois, hihnapyörä ulosvetäjällä pois. Ruuvi läpi stefasta niin ettei ota kampeen eikä koteloon ja hohtimilla vetää pois.

Re: Kampiakselin stefa

Lähetetty: 03 Touko 2018, 21:48
Kirjoittaja Topias74
Niitä taitaa olla kahta eri versiota. Toiseen voi vaihtaa stefan ulkopuolelta, mutta toiseen sisäkautta.

Re: Kampiakselin stefa

Lähetetty: 03 Touko 2018, 23:11
Kirjoittaja starsky
Topias74 kirjoitti: 03 Touko 2018, 21:48 Niitä taitaa olla kahta eri versiota. Toiseen voi vaihtaa stefan ulkopuolelta, mutta toiseen sisäkautta.
Tuossa pari erilaista jakopään koppaa. Vasemmanpuoleisen stefaa ei saa vaihdettua koppaa irroittamatta:
timingover.JPG
Vasen myötäpäivään kiertävälle pumpulle.

Myötäpäivään kiertävälle pumpulle on molempaa mallia, omasta autosta vanha (vaihto sisäpuolelta) ja uusi (vaihto onnistuu koppaa irroittamatta):
oma1.JPG
oma2.JPG
Kummallista, viestin liitteet käyttäytyvät omituisesti, seurataan...

Re: Kampiakselin stefa

Lähetetty: 04 Touko 2018, 07:06
Kirjoittaja Kankkis
Kiitokset vastauksista, ei siinä kait auta muutakuin koittaa jostain välistä kurkkia minkämallinen koppa siellä on. Luultavasti mun tuurilla se mikä teettää enempi hommia :|

Sit toinen kysymys. Näkeekö kansien valumerkinnät kansien ollessa paikoillaan ja missäkohtaa lohkoa on valmistus merkinnät?

Re: Kampiakselin stefa

Lähetetty: 04 Touko 2018, 07:19
Kirjoittaja starsky
Kankkis kirjoitti: 04 Touko 2018, 07:06 Sit toinen kysymys. Näkeekö kansien valumerkinnät kansien ollessa paikoillaan ja missäkohtaa lohkoa on valmistus merkinnät?
Muutamalla hakusanalla foorumilta löytyi esim:

Lohkosta (startin takaa):
Moottorin numerot
Tunnista lohko

Kansista:
289 kansien valumerkinnät

Re: Kampiakselin stefa

Lähetetty: 04 Touko 2018, 09:52
Kirjoittaja Kankkis
Kiitoksia

Sieltähän sijainnit löytyikin

Re: Kampiakselin stefa + muita kysymyksiä 302

Lähetetty: 05 Touko 2018, 18:58
Kirjoittaja Kankkis
Joo tollanen kauluksella oleva stefa sieltä paljastu tarkemmalla tutkistelulla. Tuosta lohkon numerosta viellä kysyisin kun oli E7TE niin onko tuo nyt sitten 87 vuodelta ja onko tuo nyt sitten alkuperäisesti rulla nokalla oleva moottori?
DSC_1189.JPG

Re: Kampiakselin stefa + muita kysymyksiä 302

Lähetetty: 06 Touko 2018, 13:21
Kirjoittaja Kankkis
Joo elikkä ilmeisesti moottori on 87-93 välillä ollut 302/5.0 H.O eli ilmeisesti jos oikein ymmärsin ni rullanokalla ja sytytysjärjestys on sama kuin 351w moottorissa. Ilmeisesti nyt jos meinaa tätä jatkojalostaa tarvii olla erityisesti nokka-akselin kanssa tarkkana että on H.O versio? Ilmeisesti myös kannet näissä on E7TE malliset?. Kuinkahan paljon on mahdollista nostaa vääntöä/ tehoa pelkillä nokka/ venttiili koneisto muutoksilla?. Mitään tappiin viritettyä ei ole tarkoitus edes hakea ja kone tuntuisi olevan muuten hyväkuntoinen niin ei ainakaan tässävaiheessa ole haluja kokomoottoria räkäyttää, imusarja ja kaasari ovat edelin performer.
Kiitos ja anteeks jo etukäteen, on hieman hakusessa viellä tämän moottorin tietous, paljon juttuja lueskellut jo.