Sivu 1/1

EEC:n luenta

Lähetetty: 26 Huhti 2018, 17:48
Kirjoittaja Grand GT 302
Moron!

Olen juuri hankkinut 302:n GT Mustangin vm -94. Eli en vielä tiedä siitä vielä kovin paljon, autoa on myös jonkun verran laiteltu, joten toivoisin neuvoja monessa asiassa. Aloitetaan tästä: otin viime talvena akun irti ja korjailin valojohtoja koska ne oli asennettu "pielaveteläisittäin", sitten poistin subbarin, koska liitokset oli vähän samanlaisia. Laitoin sitten akun takaisin paikalleen ja saman tien pärähti varashälytin päälle ja näytössä vilkkui ABS ja Airback- valot.
Tietty painoin kaukosäätimellä ovet kiinni ja auki, vääntelin virta-avainta eri asentoihin ja kokeilin kaikki tavanomaiset jutut, mutta ei auttanut muuta kuin katkaista hälyttimen kaiuttimen piuhat Sitten laitoin akun uudelleen irrottamisen ja kiinnilaittojen jälkeen uudelleen kiinni ja hälytin ei enää huutanut.
Mutta nyt kysymys kuuluu, millä ihmeellä saan nuo vilkkuvat (2+5 vilkuntaa) varoitusvalot sammumaan, jos hankin tuon EEC:n luentalaitteen, niin ei kai se kerro muuta kuin, että vika on abs:ssä tai airbackissa?. Vai pitäisikö tuo jotenkin nollata ja voiko pelkkä akun irrottaminen aiheuttaa tuon vian ?. Vai etsinkö vikaa aivan väärästä paikasta. :huikallo:

Re: EEC:n luenta

Lähetetty: 26 Huhti 2018, 18:16
Kirjoittaja Pappacosworth
tarkalleen ottaen mikä/mitkä valot vilkkuu. Abs:stä on faq jossa on koodit kerrottu. Tuon ikäisessä kaikki on vilkkukoodeilla, testerit vaan vähän nopeuttaa, semmoista testeriä millä luetaan abs ja airbag ton ikäisestä ei taida montaa suomessa olla (Rotunda NGS)


AIR BAG DIAGNOSTIC MONITOR DIAGNOSTIC TROUBLE CODE
Code Component/Fault Description
No Air Bag Indicator - Inoperative Indicator Circuit
Continuous Air Bag Indicator - Diagnostic Trouble Code Timed Out, Diagnostic Monitor Disconnected or Inoperative, or No Ignition Voltage to Diagnostic Monitor.
12 Lost Battery Feed
13 Air Bag Circuit Shorted to Ground
14 Primary Crash Sensor Circuit Shorted to Ground
21 Diagnostic Monitor Not Mounted to Vehicle Properly
22 Safing Sensor Output Circuit Shorted to Battery Voltage
23 Memory Clear Circuit Improperly Grounded
24 System Disarm Failure or Internal Diagnostic Monitor Fault
32 Driver Side Air Bag Circuit High Resistance or Open (See the Prolog)
33 Passenger Side Air Bag Circuit High Resistance or Open
34 Driver Side Air Bag Circuit Low Resistance or Shorted
35 Passenger Side Air Bag Circuit Low Resistance or Shorted
41 RH Radiator Primary Crash Sensor Feed/Return Circuit Open
42 LH Radiator Primary Crash Sensor Feed/Return Circuit Open
44 RH Radiator Primary Crash Sensor Not Mounted to Vehicle Properly
45 LH Radiator Primary Crash Sensor Not Mounted to Vehicle Properly
52 Intermittent or Repaired Lost Battery Feed
53 Intermittent or Repaired Air Bag Circuit Shorted to Ground
54 Intermittent or Repaired Primary Crash Sensor Circuit Shorted to Ground
61 Intermittent or Repaired Diagnostic Monitor Not Mounted to Vehicle Properly
62 Intermittent or Repaired Safing Sensor Output Circuit Shorted to Battery Voltage
63 Intermittent or Repaired Memory Clear Circuit Improperly Grounded
64 Intermittent or Repaired System Disarm Failure or Internal Diagnostic Monitor Fault
72 Intermittent or Repaired Driver Side Air Bag Circuit High Resistance or Open
73 Intermittent or Repaired Passenger Side Air Bag Circuit High Resistance or Open
74 Intermittent or Repaired Driver Side Air Bag Circuit Low Resistance or Shorted
75 Intermittent or Repaired Passenger Side Air Bag Circuit Low Resistance or Shorted
81 Intermittent or Repaired RH Radiator Primary Crash Sensor Feed/Return Circuit Open
82 Intermittent or Repaired LH Radiator Primary Crash Sensor Feed/Return Circuit Open
84 Intermittent or Repaired RH Radiator Primary Crash Sensor Not Mounted to Vehicle
85 Intermittent or Repaired LH Radiator Primary Crash Sensor Not Mounted to Vehicle
Rapid Continuous Flashing of Air Bag Indicator (No Diagnostic Trouble Code) Both Primary Crash Sensors Disconnected Assembly Plant Mode

Re: EEC:n luenta

Lähetetty: 27 Huhti 2018, 19:16
Kirjoittaja Grand GT 302
Kiitti vastauksesta. Valot Airback ja ABS vilkkuvat yhtäaikaa 5-2-5-2-5-2-5-2-5-2.
Kertookohan toi vielä mitään. Mutta pitäisi ratkoa varmaan ongelmaa vaihe kerrallaan. Kertokaa tietävät
aiheuttaako pelkkä akun irrottaminen EEC:n moisen vikatilan ja kuinka EEC:n saa nollattua ?. Joku sanoi, että
laita vilkku vasemmalle ja kytke virta-ei auttanut.

Re: EEC:n luenta

Lähetetty: 27 Huhti 2018, 20:15
Kirjoittaja Pappacosworth
Jompi kumpi on ollut eka rikki, ja joku fiksuna kytkenyt molemmat lamput saman boxin perään huijatakseen konttorisetää, ja nyt on toinenkin hajonnut? vilkkuuko täsmälleen yhtä aikaa. Absilla ei ole koodia 52, joten airbag = 52 Intermittent or Repaired Lost Battery Feed
airbag.jpg

Re: EEC:n luenta

Lähetetty: 03 Touko 2018, 08:49
Kirjoittaja Vee8
Kannattaa kokeilla tältä forumilta jostain historiasta löytyvää Airbag-resetointiohjetta, auttaa useimmiten juuri tuohon ongelmaan, mikä voi syntyä kun akku menee tyhjäksi tai on irti.
Työkaluksi pätkä johtoa uros-abikoilla tai paperiliitin auki taivutettuna.