Orkkis ruiskun korvaaminen esim Holley sniperilla/Fitech ruiskulla
Orkkis ruiskun korvaaminen esim Holley sniperilla/Fitech ruiskulla
Mitenköhän tuollainen swappi onnistuisi. Jos maf jää pois käytöstä, niin toimiiko sytty ja säätääkö orkkis boxi sytytystä vielä. Vai täytyisikö myös sytytys hoitaa toisella tavalla. Tulevaisuudessa olisi ehkä parempi tuollainen ruisku, joka kävisi moneen eri kokoonpanoon.
Re: Orkkis ruiskun korvaaminen esim Holley sniperilla/Fitech ruiskulla
Niin ja toimiiko sähköohjattu automaattilaatikko, mistä kaikkialta se kerää tietoa? Siinä vähän pähkäiltävää....
Re: Orkkis ruiskun korvaaminen esim Holley sniperilla/Fitech ruiskulla
Tohon en osaa sanoa miten toi alkuperäinen boksi toimii jos se ei hoida bensansyöttöä.
Mutta holleyn sniperin seuraksi laittaisin holleyn dual sync jakajan jos mitään ei oo valmiiks hankittuna. Ja laatikolle sit oma ohjaimensa.
Ainakaan sniperin sytkänohjauksen kanssa leikkiminen jossain dynopenkissä ei oo välttämättä halpaa ku ei ne aina toimi niinku ohjeissa, ja jäi vähän sellanen maku et holley haluais et käytetään niiden komponentteja mahdollisimman paljon...
Amerikan foorumeillakin oli aika paljon keskustelua sniperin sytytyksestä, ei ne sielläkään ihan kaikilla toimi.
Mutta holleyn sniperin seuraksi laittaisin holleyn dual sync jakajan jos mitään ei oo valmiiks hankittuna. Ja laatikolle sit oma ohjaimensa.
Ainakaan sniperin sytkänohjauksen kanssa leikkiminen jossain dynopenkissä ei oo välttämättä halpaa ku ei ne aina toimi niinku ohjeissa, ja jäi vähän sellanen maku et holley haluais et käytetään niiden komponentteja mahdollisimman paljon...
Amerikan foorumeillakin oli aika paljon keskustelua sniperin sytytyksestä, ei ne sielläkään ihan kaikilla toimi.
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Orkkis ruiskun korvaaminen esim Holley sniperilla/Fitech ruiskulla
Quarterhorse toimii Fordit EEC4-5 eli fox-2004 ja pärjää hinnassa varmaan kaikille muille kaupallisille vaihtoehdoille.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: Orkkis ruiskun korvaaminen esim Holley sniperilla/Fitech ruiskulla
Kuinka pitkälle fordin oma ruisku riittää. Tai sen tiedän että ainakin entisessä autossa vähän reiluun 300hv asti toimii sorkkimatta. Mutta entäs jos, konehuoneen valtaa 351W stroukkeri, vieläkö oma ruisku riittää? Suuttimia olisi suurennettava, ilmaa pitää saada enemmän, ja tottakai bensaa enemmän. Imusarja, kaasuläppä ja muut tykötarpeet vaihtoon. Niillekin tulee hintaa aika paljon...
Re: Orkkis ruiskun korvaaminen esim Holley sniperilla/Fitech ruiskulla
Tuohan on hyvä tietää. Tulevaisuutta ajatellen...... Mutta tuosta ei ollut apua tuohon mun kysymykseen, meinasin että jos jollain olisi jotain kokemusta kyseisistä ruiskuista. Mutta kukaan ei varmaan ole sellaista laittanut sn95 koppaan, pelkäksi bensan ja ilman annostelijaksi, että oma sytytys ja bensan tuotto pysyy samana. Kai se siinä toimii siinä missä vanhemmassakin laitteessa. Tai sitten on joskus itse kokeiltava sellaisia asioita mitä muut eivät ole vielä kokeilleet. Sitä kun on vähän sellaista vastarannan kiiskin vikaa! Että "minä kyllä kokeilen tuollaista"! 

- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Orkkis ruiskun korvaaminen esim Holley sniperilla/Fitech ruiskulla
Et saa alkuperäistä sytkää toimimaan ilman Maffia ja kierroslukutietoa + muut anturit. Jos jätät suuttimet pois niin taitaa mennä vikatilaan. Saattaa olla että ennakkoja ei silloin käytetä enää 100% karttoihin asti. Itsenäinen jakaja pitäisi olla mutta sitten on jo 2 säädettävää asiaa jotka kumpikin on alkuperäistä hankalampia.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: Orkkis ruiskun korvaaminen esim Holley sniperilla/Fitech ruiskulla
Ok. Mistä se ottaa kierrosluku tiedon?
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Orkkis ruiskun korvaaminen esim Holley sniperilla/Fitech ruiskulla
Jakajassa on anturi ja pip signaali menee sytkäboksista ecuun, ecu säätää ennakon ja ohjaa sytkäboksin puolan latausaikaa. Kuormitus, lämpötilat, tps ym määrää ennakon ja ecu laskee. 4 karttaa ja 9 korjauskerrointa noin karkeasti.
Tehorajaa ei EEC4 boksilla tuu vastaan, laskentakapasiteetti loppuu Foxin bokseissa n. 6800 rpm kohdalla. Uudemmat prosessorit on tehokkaampia.
Tehorajaa ei EEC4 boksilla tuu vastaan, laskentakapasiteetti loppuu Foxin bokseissa n. 6800 rpm kohdalla. Uudemmat prosessorit on tehokkaampia.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: Orkkis ruiskun korvaaminen esim Holley sniperilla/Fitech ruiskulla
Mää voisin varmaan käyttää tuota fast 4-barrel kaasuläppää ja sovittaa siihen fordin tps anturin ja tyhjäkäynti venttiilin. Ja ne Victor Jr Efi imusarjaan. Sit maffilta putki tuolle kaasuläpälle.
Re: Orkkis ruiskun korvaaminen esim Holley sniperilla/Fitech ruiskulla
Mutta ei noita tietysti tuohon nykyiseen moottoriin. 

Re: Orkkis ruiskun korvaaminen esim Holley sniperilla/Fitech ruiskulla
Jos tommosen swapin tekisi niin eikai ole ideaalia jättää autoon enää orkkis ecua? Holleyn Sniper sekin säätää sytkää mutta en tiedä toimiiko Fordin vakiojakajan kanssa. Mutta, ainakin se toimii Holleyn Dual Sync -jakajan (aika kallis mutta elämä on), joidenkin MSD-jakajien jne. kanssa.
Mutta, eikös SN95:sissa ole EGR? Saakos semmosen toimintaan tai edes uskottavasti feikattua
"kaasari-imusarjan" kanssa? Siis jos auto on vähäpäästöinen ja moisen pitäisi olla edes visuaalisesti olemassa.
Lootan ohjaus? Eikö niille saa stand alone -bokseja?
EDIT: jaa, Pete olikin jo kirjoittanut about samat jutut.
Mutta, eikös SN95:sissa ole EGR? Saakos semmosen toimintaan tai edes uskottavasti feikattua

Lootan ohjaus? Eikö niille saa stand alone -bokseja?
EDIT: jaa, Pete olikin jo kirjoittanut about samat jutut.
Nämä korvaavat ovat itseoppivia ja -säätäviä. Säätävät karttansa laajakaistan ja valitun afr:n mukaan, vaatii vaan ajoa. Mutta, niissä on myös itsesäätömahis, jolla säädöt voi hinkata oman maun mukaan. Esim. Sniper tulee kosketusnäytöllisellä "padilla", josta sitä voi näperöidä mutta lisävarustepiuhalla sen saa läppäriin kiinni missä saa varsin kehittyneellä softalla koko hoidon siihen isommalle ruudulle sössittäväksi. Ja toimivat setupit saa varmuuskopioitua siltä varalta, että menee tosiaan sössimään asetukset - helppo palauttaa. Itseoppivuus on kätevää varsinkin jos muuttelee konetta, ecu rupeaa säätämään heti, kun esim. nokanvaihdon jälkeen auton käynnistää eikä tartte ajaa toispuolelle maata säätöhommiin. Holley Sniper ja Terminator, Fitech, Powerjection, FAST EZ Efi jne kaasari-imusarjoille tarkoitetut itseoppivat ovat kyllä niin kaukana kilpakamasta kuin voi olla ja hiton paljon kehittyneempiä kuin 25v vanhat tehdasecut. Mutta, en ehkä silti lähtisi monipisteruiskun tilalle moista vaihtamaan niin kauan kuin osaava orkkisecun säätäjä tästä maasta löytyy.kaara91 kirjoitti:Kyllähän noi kaikki korvausruiskut saa toimimaan. Se on vaan eriasia, kuka sen säätää tehdasversiota vastaavaksi. Varmasti kuitenkin ohjelmallisesti Fordin oma tietokone menee hifistelyssä noiden korvaavien järjestelmien ohi. Ne kun on usein suunniteltu kilpakäyttöön, jolloin turha hifistely on jätetty pois.
Viimeksi muokannut ToniH, 09 Maalis 2018, 18:15. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
Re: Orkkis ruiskun korvaaminen esim Holley sniperilla/Fitech ruiskulla
Egr ään riittää muistaakseni että töpseli on kiinni. Mutta joo, tuohon automaatti laatikkoon pitäisi olla oma boxi. Tulee varmasti swappi liian kalliiksi. Manuaaliin tekis helpommin. Siksi näitä ajattelen, kun uusi ruisku imusarja pelkästään maksaa ihan törkeesti, plus siihen muut käypäset osat. Viisain kun ajelee vaan 300 heppaisella mutkasta tietä näkymättömiin, eikä haaveile kuuta taivaalta!
Re: Orkkis ruiskun korvaaminen esim Holley sniperilla/Fitech ruiskulla
Ne ei katsastuksessa testaa toimiiko EGR mutta osaava katsuri voi kattoa ihan silmällä, että eihän tossa ole EGR:ää. Tapahtuuko moista tosielämässä - en tiedä. Mutta hölmömpikin tietty näkee, että hei toi ei näytä ruiskulta ollenkaan (nämä näyttää asennettuna kaasarilta) ja voi ruveta kyselemään hankalia.
Olen tutkinut nyt noita kaasari-imarille asennettavia itseoppivia ruiskuja. Ostin vajaa 10v sitten sen alkuperäisen eli Powerjection I:sen. Mutta valitettavasti kävi niin, että ne myivät melkein heti sen jälkeen koko hoidon jollekin isolle firmalle, joka karsi valikoimista pois erillisellä eculla varustetun ja vain integroidulla oleva (PJ III) jäi mallistoon. Eli sen ecun kehitys loppui siihen ja softa oli valitettavasti buginen. No, ecun voisi korvata esim. FAST Ez efi 2:n eculla, sitä myydään irtona mutta se maksaa vajaan tonnin. Mutta, reilun tonnin maksaa myös Holleyn Sniper ja noin tonnin Fitech. No, asiakaskokemusten perusteella Sniper näyttää paremmalta ja se onkin mulle tällä hetkellä se ykkösvalinta - siis vanhan liiton koneeseen. Seuraava ja vielä monipuolisempi olisi sitten ehkä Holleyn Terminator Stealth (myös autolootan ohjaus sekä yhteensopiva Fordin jakajan kanssa) mutta hinta pompsahtaa pariin tonttuun.
Lukemieni ja näkemieni vertailutestien perusteella softat ovat nykyään jo todella hyviä. Ihan plug and play -mentaliteetilla eli ruisku paikalleen ja ajoa, ilman käsin säätöä nuo EFI:t menevät tehoissa ja väännöissä ihan samoihin kuin kunnolla säädetyt kaasarit. Joitain tapauksia olen nähnyt missä jopa ohi. Suurin ero tulee käynnityksessä ja bensankulutuksessa EFIn hyväksi. Näyttää siltä, että suoraan lootasta noi osaavat säätää itsensä todella lähelle optimia, käsin hinkkaamalla voi sitten saada sen vikat pari prossaa vielä parannusta. Se on jo aika hienosti.
Olen tutkinut nyt noita kaasari-imarille asennettavia itseoppivia ruiskuja. Ostin vajaa 10v sitten sen alkuperäisen eli Powerjection I:sen. Mutta valitettavasti kävi niin, että ne myivät melkein heti sen jälkeen koko hoidon jollekin isolle firmalle, joka karsi valikoimista pois erillisellä eculla varustetun ja vain integroidulla oleva (PJ III) jäi mallistoon. Eli sen ecun kehitys loppui siihen ja softa oli valitettavasti buginen. No, ecun voisi korvata esim. FAST Ez efi 2:n eculla, sitä myydään irtona mutta se maksaa vajaan tonnin. Mutta, reilun tonnin maksaa myös Holleyn Sniper ja noin tonnin Fitech. No, asiakaskokemusten perusteella Sniper näyttää paremmalta ja se onkin mulle tällä hetkellä se ykkösvalinta - siis vanhan liiton koneeseen. Seuraava ja vielä monipuolisempi olisi sitten ehkä Holleyn Terminator Stealth (myös autolootan ohjaus sekä yhteensopiva Fordin jakajan kanssa) mutta hinta pompsahtaa pariin tonttuun.
Lukemieni ja näkemieni vertailutestien perusteella softat ovat nykyään jo todella hyviä. Ihan plug and play -mentaliteetilla eli ruisku paikalleen ja ajoa, ilman käsin säätöä nuo EFI:t menevät tehoissa ja väännöissä ihan samoihin kuin kunnolla säädetyt kaasarit. Joitain tapauksia olen nähnyt missä jopa ohi. Suurin ero tulee käynnityksessä ja bensankulutuksessa EFIn hyväksi. Näyttää siltä, että suoraan lootasta noi osaavat säätää itsensä todella lähelle optimia, käsin hinkkaamalla voi sitten saada sen vikat pari prossaa vielä parannusta. Se on jo aika hienosti.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73