302:n kampuran plugin irroitus

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Becker
Aktiivi

302:n kampuran plugin irroitus

Viesti Kirjoittaja Becker »

Moikka, mulla on tarkoitus asentaa neulalaakeri kampuran takaosaan T5 laatikkoa varten, mutta kampuran perässä oleva plugi pitäis ensin poistaa. Jossain CJ Mustangin filkassa kaveri poisti sen eräänlaisella liukuvasaralla lyömällä. Onko muita konsteja vai pitäisikö em. työkalu jostain lainata. :-?
Mexico65
Over The Top

Re: 302:n kampuran plugin irroitus

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

vanhemmissa on pronsinen pilot bearin ja uudemmissa laakeri.
Liitteet
pilot_bushing_removal.jpg
Clutch003.jpg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Becker
Aktiivi

Kiitoksia vastauksista! :) Täytynee kokeilla tuota rälläkkä temppua. Kyseessähän on ilmeisesti vain jonkinlainen suojakuppi tuota akselissa olevaa syvennystä manuaalilaatikon pääakselia varten.
Becker
Aktiivi

Siinä filkassa se CJ:n kaveri poistaa pronssisen puslan pois eikä siis mitään holkkia, kun sitä tarkemmin katselin, eli nyt mulla siinä koneessa ei ole yhtään mitään, vaan sinne lyödään se neulalaakeri sisään. Siellä nyt siellä kampuran päässä on nyt se alumiini holkki tms. Eli niinkuin tuossa kuvassa näkyy.
Kesti kotvan ennekuin tajusin :?
Liitteet
P1050825.JPG
Becker
Aktiivi

Kiitos vastauksesta. Mulla on tosiaan tuossa uusi T5 joka asennetaan koneeseen, eli perään tulee se rullalaakeri :)
Becker
Aktiivi

Olisko se niin että tuo kampura olisi alunpitäen suunniteltu pronssihelaa varten ja nyt nämä uudemmat manuaaliboksit vaativat sen rullan?
Becker
Aktiivi

Olisko se niin että ton laakerin voitelu on kestävämpää kuin puslan. Mulle tulee tohon Centerforcen kytkin. Mulla on tuo laakeri Niemensivulla tilauksessa, joten pyhien jälkeen aletaan punnertamaan murikkaa paikalleen.
Becker
Aktiivi

Niin olen kuullut että Centerforsesta on eri näkemyksiä, mutta niinhän taitaa olla kaikesta. Mulle sitä suositeltiin kun koneesta lähti 365 kaakkia penkissä, ja vaikken kisaile niin ns. asiantuntijat pitivät sitä kestävänä ratkaisuna.
Becker
Aktiivi

Mites tuo heitto tuntuu käytännössä? Onko ajossa tai kytkimen käytössä paljon värinöitä ja vaikuttavatko nämä normaaliajossa?
Becker
Aktiivi

Olet varmaan ihan oikeassa noitten värinöitten suhteen. Max. kierrosluku mun moottorille on 5800 valmistajan mukaan. Penkissä sitä ajettiin hetkellisesti 6000, mutta normaali ajossa sillä mennään kyllä aika lunkisti. 5-vaihde pitää kierrokset ja kulutuksen kohtuudessa. Joskus on tietysti vähän päästävä naattimaan tehoista. Se on nyt hankittu ja eiköhän sen kanssa toimeen tulla. Jos alkaa värinät mennä överiksi, niin sitten on toki tuumattava toisia toimenpiteitä. Mulla on hyvä rengasmies, mua kans häiritsee fillareiden tärinä. Kardaani on vielä pätkästävä ja sekin on tasapainoitettava. Kiitos nyt kuitenkin asiantuntevista kommenteista, noista ei aina itsekkään kaikista ole selvillä.
Vastaa Viestiin