8"
-
- Aktiivi
8"
miten 8":n vetoakselit lähtevät irti.onko sokkia vai vetämällä irti ?
Ei vasaraa, vaan liukuvavasara, on aivan eri asia liukuvasara on puntti tankossa, sillä ei särja ainakaan mitään, tuo rumpu kikka on hyvä kans sillä saa kiskottuun. Minä irroitin takavetarin ennen kainuunkiekkaa, kun laakeri jumahti hyvin irtos liukupelillä.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Niin ja voihan se olla helpompaa jos ne jarrukilvet ottaa pois ennenkuin rupee nyppimää niitä verareita ulos. Ja onhan siinä edessä vähän muutakin purkamista.Mosse kirjoitti:Totta virkat... Onhan siinä jarrukilpikin tiellä eli eihän siinä vasaralla mitään tee...
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Ette ilmeisesti ole purkaneet 8 tuumasta, minä olen palotellut niitä aika useasti, eipä 8 tuumasessa tarvitte jarrukilpiä irrotella, sopii tulemaan akseli laakereineen pois. On erittäin helppo homma, opetelkaapa tekemään homma oikein
. Menee 10 minsaa siitä kun on tunkattu ilmaan, niin on akseli irti .

Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
On siitä kuitenkin otettava pois se neljällä pultilla kiinni oleva kappale joka pitää akselin kiinni. Ja jos jarrukilpi ei ole ruostunut kiinni tai muuten liimattu niin kyllä se suht helposti putoaa tielle. Vaan jos ei putoa niin antaa olla paikallaan kaikine helyineen.
Sen verran olen 8" kanssa turannut, että laitoin rumpujarrun tilalle ison fordin levyjarru systeemit. Levyt oli lähtöisin 8.8" perästä ja siinähän on ne C klipsit. Välityksiäkin on vaihdeltu muutamaan oteseen.
Sen verran olen 8" kanssa turannut, että laitoin rumpujarrun tilalle ison fordin levyjarru systeemit. Levyt oli lähtöisin 8.8" perästä ja siinähän on ne C klipsit. Välityksiäkin on vaihdeltu muutamaan oteseen.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
67 Mustang HT "Trans Am"
Totta mooses ne 4 mudua pitää avata, muuta ei sitten tarttekkan kuin nykästä vetari ulos, kilpi kyllä pysyy paikallaan kun ei ota pultteja paikaltan, eiköhän tämä ole jo valmista pässinlihaa
lopetetaan tämä turha viisastelu.

Kas tähän väliin oiva kysästä että kun mulla Mustin perä ulajaa n.80 vauhissa, loppuu taas kun vauhti kiihtyy, mikä ulajaa, luulis että pyörästö? laakerihan huutaisi kokoajan hä? paitsi kun ei aja! ehe ehe! maksimi vauhtihan tämmöselle antiikkilaitteelle on 95 km/t ei vaaranna silloin muita tiellä liikkujia, pysyy omalla kaistalla 

Sama on onglma mulla vinkuu 65 ja noin 100 vuhdissa, sikäli kun olen ymmärtänyt viisaiden juttuja, 8 tuumasta ei saakkaan täysin äänettömäksi se vollottaa varmasti jossakin nopeudessa. Ja sen mitä ite olen näiden kasien kanssaa touhunnut, ei näitä saa täysin äänettömäksi, mut nyt on täysin uusi peräviritys viritteillä, katotaan mitä siitä tulee ei ainakaan vollota niin kuin entinen, kunhan sadaan nippuun ja sopiva välitys, ja sovitettuun viellä mussen alle
.

Joo kullä se välitys ääntelee, sen erottaa selvästi onko pinjonin laakerit vai välityksen ääni, pinjonin ääni nousee ja laskee nopeuden ja vedon mukaan, välitykseen ääni on aivan eri luokkaa.speedy kirjoitti:Kas tähän väliin oiva kysästä että kun mulla Mustin perä ulajaa n.80 vauhissa, loppuu taas kun vauhti kiihtyy, mikä ulajaa, luulis että pyörästö? laakerihan huutaisi kokoajan hä? paitsi kun ei aja! ehe ehe! maksimi vauhtihan tämmöselle antiikkilaitteelle on 95 km/t ei vaaranna silloin muita tiellä liikkujia, pysyy omalla kaistalla
Perästä kuuluu sanoi torventekijä.....
Sen kommentoisin että orgis vällärit ovat parempi laatuisia ,yleensä hiljaisempia
kuin tarvike vällärit, tosin ei niitäkään saa joskus täysin äänettömiksi vaikka ovat uusia ja kosketus kuviot natsaisi
Perän ääntely voi johtua myös Preloadin vähyydestä, laakerien ja hammasrattaideden kuluneisuudesta tai yksinkertaisesti hammaskulmista (PRO)
mutta pinion preloadin katoaminen yleisin syy kun alkaa mekastus
Sen kommentoisin että orgis vällärit ovat parempi laatuisia ,yleensä hiljaisempia
kuin tarvike vällärit, tosin ei niitäkään saa joskus täysin äänettömiksi vaikka ovat uusia ja kosketus kuviot natsaisi
Perän ääntely voi johtua myös Preloadin vähyydestä, laakerien ja hammasrattaideden kuluneisuudesta tai yksinkertaisesti hammaskulmista (PRO)
mutta pinion preloadin katoaminen yleisin syy kun alkaa mekastus

- Mussemaan
- Mega-addikti
Ei pidä paikkaansa.ROKI kirjoitti:Sama on onglma mulla vinkuu 65 ja noin 100 vuhdissa, sikäli kun olen ymmärtänyt viisaiden juttuja, 8 tuumasta ei saakkaan täysin äänettömäksi se vollottaa varmasti jossakin nopeudessa. Ja sen mitä ite olen näiden kasien kanssaa touhunnut, ei näitä saa täysin äänettömäksi.
Kun 8":n hammaskosketukset säätää oikein ja perä on ehjä niin se on täysin hiljainen. Ainakin mulla. Ja 3.25 tarvikevälityksellä kasattu.
Testattu on 0-218km/h nopeuksissa.
Ja jos tämä on "turhaa viisastelua" niin saa sitten olla mun puolesta.

-
- Aktiivi
joo omakin 8" on kyllä täysin äänetön, välitys on kyllä fordin alkuperäinen ja vielä tehtaan jäljiltä. viimeeksi kun autoa laittelin, erehdyin laittamaan myös pakoputkiin tasausputken vähän collectoreiden jälkeen, niin ainoat äänet mitä kuulee on rengasmelu, pitää poistaa se putki ennenkuin seuraavan kerran otan auton liikenteeseen, koneen ääni on kuitenkin puolet ajonautinnosta...