Jarrujen sisäänajo vanhoilla ebc:n paloilla.

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
91GT
Addikti
Viestit: 374
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 18:50

Jarrujen sisäänajo vanhoilla ebc:n paloilla.

Viesti Kirjoittaja 91GT »

Tuli hommattua mk1 focus rs:n brembot eteen eli samat satulat kuin 2000 cobra r:ssä. Niissä on vähän ajetut yeollow stuff palat ja mietiskelin että kun uusissa ebc:n paloissa on sisäänajo pinnoitus ja pitää ajaa satoja km sisäänajoa niin miten mahtaa onnistua käytetyllä palalla. Palat on kyllä sileät mutta mahtaakohan niistä irrota levyihin tarvittava pinta. :roll-roll: :oops:

Tuo keltainen pala on vaan sellainen että en viitsisi uusiakaan ostaa vaan jotkut nopeammin sisäänajettavat palat. Tietysti voisi halvoilla levyillä kokeilla että jos ne toimii ja ajaa vaan palat loppuun sitten. Aina muutoin on tapana uusille levyille laittaa kyllä uudet palat.

Myydäkin ne palat voisin mutta mahdollisia ostajia ei paljoa taida olla.
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Jarrujen sisäänajo vanhoilla ebc:n paloilla.

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Eikös se ole ne palat vaan jotka sisäänajetaan. Anna mennä vaan.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Jarrujen sisäänajo vanhoilla ebc:n paloilla.

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Break in the pads as follows:

5 moderate to aggressive stops from 40 mph down to 10 mph in rapid succession without letting the brakes cool and do not come to a complete stop. If you're forced to stop, either shift into neutral or give room in front so you can allow the vehicle to roll slightly while waiting for the light. The rotors will be very hot and holding down the brake pedal will allow the pad to create an imprint on the rotor. This is where the judder can originate from.
Then do 5 mod­erate stops from 35 mph to 5 mph in rapid succession without letting the brakes cool. You should expect to smell some resin as the brakes get hot.
After this is complete, drive around for as long as possible without excessively heating the brakes and without coming to a complete stop (Try for about 5 minutes at moderate speed). This is the cooling stage. It allows the heated resin in the brake pads to cool and cure.
After the brakes have cooled to standard operating temperature, you may use the brakes normally.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
91GT
Addikti
Viestit: 374
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 18:50

Re: Jarrujen sisäänajo vanhoilla ebc:n paloilla.

Viesti Kirjoittaja 91GT »

Jeps, pieni huolto paloihin ja sopivat laikat niille kaveriksi sitten vaan. Kyllä niillä jonkun aikaa sitten taas pärjäileekin. Itsekin olin sillä kannalla mutta nettiä selailemalla löytyi kahta kuppikuntaa ja rupesin vähän epäröimään.
Vastaa Viestiin