c4 laatikon öljypohja -68

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Jänis
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 25 Helmi 2017, 19:56
Auto: Ford Mustang -68 ht

c4 laatikon öljypohja -68

Viesti Kirjoittaja Jänis »

Pitäis laatikkoon vaihtaa öljyt ja suodatin ja samalla ajattelin vaihtaa öljypohjan semmoseen missä on tyhjennystulppa. Googlettamalla löytyy paljon erilaisia alumiinisia, mutta ne on syvempiä kuin alkuperäinen. Pitääkö tuossa ottaa jotain huomioon jos pohjan vaihtaa syvempään.
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: c4 laatikon öljypohja -68

Viesti Kirjoittaja starsky »

Jänis kirjoitti: 10 Elo 2017, 22:18 Pitääkö tuossa ottaa jotain huomioon jos pohjan vaihtaa syvempään.
Jotkut syvemmät pohjat kuten esim. itselläni oleva Hughes HP5180 sopivat vain 1970 ja siitä uudempiin C4-laatikoihin (case fill-laatikot). Mukana tulee suodatin, jossa on lisäjatke jotta öljy imeytyy pohjalta.
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: c4 laatikon öljypohja -68

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Kannattaa ottaa huomioon että syvempi öljypohja ui matalammalla ja siten osuu helpommin maahan. Varsinkin hiekkateillä jotka on kunnon sianselällä. Alumiinisissa on ainevahvuuskin vielä paksumpi joten millejä tulee. Ei toki kaikkien ongelma mutta ei nämä maastureita ole.

Lisäksi huomioitavaa on, että hajotessaan alumiiniset öljypohjat on olleet hankalampia korjata kuin peltiset, ainakin alumiinisten moottorin öljypohjien hitsi on usein jäänyt huokoiseksi ja se hikoilee läpi. ATF on vielä moottoriöljyä ohuempaa tavaraa.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Vastaa Viestiin