Olen uusi kasvo tässä porukassa ja en ole oikeastaan Mustangeistakaan kovin paljon tietoinen, mutta tiedän että haluan yhden. Asun tällä hetkellä ulkomailla ja ajatus on syksyllä kun muutta takaisin Suomeen, tuoda yksi poni koska siitä olen kauan haaveillut. Olen alkanut katsomaan autoja mobile.de ja autoscout sivustoilta ja huomio kiinnittyi siihen että suurin osa autoista sijaitsee joko saksassa tai Liettuassa. Lueskelin forumilta että Liettualaisiin ei kannata luottaa, mutta haluaisin kuulla kokemuksia auton muilta mailta hakeneilta miten homma kannattaa hoitaa.
Olin yhteydessäkin jo yhteen tyyppiin kuka myy mobile.de ID 243867981 autoa. Se on muutama vuosi sitten jenkeistä tuotu hieman rikkinäisenä ja korjattu Liettuassa ajokuntoon. Myyjä on ollut todella rehellinen kaiken suhteen ja valmis tinkimään hieman hinnastakin... Nyt kaksi vuotta Liettuassa ajettu ja halutaan myydä eteenpäin.
Tuskin juuri tätä yksilöä tulen ostamaan koska sen aika ei ole aivan juuri nyt, mutta vauriokorjattuja autoja varmasti tulee vastaan jatkossakin joten haluan tietää ammattilaisten mielipiteen asiasta. Ymmärrän toki, että suurin osa ihmisistä haluaa auton jota ei ole ennen kolhittu, mutta onko kenelläkään käytännön kokemusta korjatun auton ostosta ulkomailta ja mahdollisia riskejä? Carfax ja autocheck on tuttuja sivustoja myös mutta kyseisen yksilön kohdalla en ole käynyt katsomassa koko historiaa, mutta tottakai sitten kun tosissaan olen ostamassa niin kannattaa varmasti selvittää taustat.
Onko muuten kovasti eroa ostaako auton Saksasta vai muusta EU maasta, eli poikkeaako säännökset pahasti toisistaan ja tuleeko luultavammin ikäviä yllätyksiä eteen tiettyjen maiden kohdalla.
Kiitos paljon jo etukäteen ja toivottavasti saadaan asiallsta keskustelua aikaiseksi

Terveisin,
Mikko