Sivu 1/2
Klappia vetareissa..
Lähetetty: 21 Kesä 2005, 07:18
Kirjoittaja Dervish
Nonnih, mustikki sai tallaa ja riftinkijä sillä meni joku reikäpiä..
Kun potkii takakummeja niin klonksuu.
Otin kummit pois, ja jarrurummun pois.
Vetarit on tullu kummallakin puolella ehkä millin tai kaksi ulospäin, näkyy meinaan kirkas rantu vetarin ympäri. Ja tuon ulostulon lisäksi liikkuu vielä saman verran sisään ulos suunnassa.
Onkos tuossa ny muuta tehtävissä ko pistää perä atomeiksi jne ?
Tuskin se terveeksi on jos haen ison lekan ja nuijin vetarin takasin sisään ja annan kenkää niin perhanasti

Vaikka, perä siinä vaan porsis ja ehkäjotain muuta, sais taas tekosyyn upgradeen

Lähetetty: 21 Kesä 2005, 07:51
Kirjoittaja Tapsa
Moi! taitaa olla tarttuva tauti sielläpäin...
kannattaa kurkata onko C-clipit loppu.. tai vetarin pää, eli takakansi auki
ennenkuin karkaa kokonaan! ei ole hauska kärrää kärryä
tienposkesta...
Lähetetty: 21 Kesä 2005, 15:17
Kirjoittaja Jukka
Tähän voi heittää taas tän vakiovastauksen: HHP,Ikaalinen.
Sieltä löytyy apu ja osat.
Lähetetty: 21 Kesä 2005, 16:23
Kirjoittaja Dervish
Jukka kirjoitti:Tähän voi heittää taas tän vakiovastauksen: HHP,Ikaalinen.
Sieltä löytyy apu ja osat.
Jep, kantapaikka.. Eiköhän sitä sinne taas vääntäydytä kunhan löydetään tuloillaan oleva kontti johon saadaan uudet kilkkeet. Pistetää uutta ja kalliimpaa palikkaa samantien ku auki otetaa kuitenki

Lähetetty: 21 Kesä 2005, 17:09
Kirjoittaja ROKI
Jaahas ettäkö on 8.8 perässä lukittu veteri peränpuolelta, tuotapa en tiennytkään jos noin onpa ihme viritys, moparinperässä taitaa olla sama juttu. Vanhuksissa on sentään kunnon lukituspanta laakerin juuressa, ei karkaa akseli omilleteille tai sit lähtee laakeri juurimutineen.
Lähetetty: 21 Kesä 2005, 17:18
Kirjoittaja Dervish
ROKI kirjoitti:Jaahas ettäkö on 8.8 perässä lukittu veteri peränpuolelta, tuotapa en tiennytkään jos noin onpa ihme viritys, moparinperässä taitaa olla sama juttu. Vanhuksissa on sentään kunnon lukituspanta laakerin juuressa, ei karkaa akseli omilleteille tai sit lähtee laakeri juurimutineen.
Itse en mee sanomaan satavarmaksi kun en ole sisälle koskaan nähnyt, mutta chiltonin kirjankin mukaan siellä on lukittemassa jokku C muotoset käiväreet paikoilleen... niin no..
Ei saa viiä mun tekosyytä upgreidaa =)
Lähetetty: 21 Kesä 2005, 22:32
Kirjoittaja ROKI
Juupa juu, ilmeisesti eivät enää luota vanhaan hyvään viritykseen, fordin suunnitteliat mut mitäpä tuost kunhan kasassakestäis.
Lähetetty: 23 Kesä 2005, 19:24
Kirjoittaja Tapsa
Vanha peltiretsku ei ole pomminvarma
pitämässä laakeria perän putkessa
jos lakru leikkaa kiinni niin vetari tulee ulos rumpuineen
päivineen ulos jos se päättää niin..
vaikka vanha retsku systeemi/edestä purettava on kieltämättä fiksumpi
kuin uivalla laakerilla akseli C-Lukolla vaikka siihenkin saa päivitys osia
Jos kerran on kirjallisuutta saatavilla tutkikaa ihmeessa!
Lähetetty: 23 Kesä 2005, 19:34
Kirjoittaja mercstang
Mitenkäs, riittääkö c-clip eliminaattorit pitämään akselit paikoillaan kun mennään kovaa mutkaradalla? Olis tuossa yksi pari, josko laittaisi paikoilleen?
Lähetetty: 23 Kesä 2005, 21:52
Kirjoittaja ROKI
Tuon vanhan laakeri jos leikkaa kiinne, yleensä se lähtee akselissa pyörimään, ei pesässä. Itelle on sattunut 2 kertaa moinen tapaus, tuorein reilu 3 viikkoa sitten ennen kainuun kiekkaa, pyöri akselissa ei pesässä, pitää olla aika paha kuulovika jos ei kuule laakeri vikaa. Kyllä se pitää sellasta elämää, minäkin ajelin muutamanpäivän kun rupes metelöimään, ja sitten laakerin vaihtoon onneks oli varastossa valmiina, yleis kulutusosia pitää olla aina varastossa, pyöri sitten taas kerran akselissa. Piti tehdä hiukan poppakonsteja jotta sai laakerin tiukasti akseliin, niitä lukituspantoja sorvautin jemmaan muutamia, että on mistä otta kun on tarvis.
Lähetetty: 23 Kesä 2005, 22:47
Kirjoittaja GTS
C-clip eliminaattorit on tarkoitettu tehokkaisiin kiihdytysautoihin ja niitä nimenomaan kielletään käyttämästä rata-ajossa. Niiden laakerit ovat liian pienet siihen.
Jos rata-ajoon haluaa vaihtaa erilaiset laakerit, 8.8 akselin päät pitää vaihtaa 9" päihin.
Kiihdytysautoissa C-clip eliminaattoreita käytetään estämään katkenneen vetoakseli / pyöräyhdistelmän irtoaminen akselin katketessa ja akseli katkeaa yleensä tasauspyörästön päästä rihlojen juuresta jolloin C-clip ei estä kyseistä tapahtumaa.
Kaikkeen muuhun ajoon C-clipit sopivat erinomaisesti.
8.8 vetoakselin ulospäin suuntautuvia voimia estää juuri tänmä C:n mallinen vahva sokka, jonka pesäkoloksi on koneistettu syvennys tasauspyörästön sivurattaaseen. Nämä voimat eivät ole kovinkaan suuria ja sokka kestää nämä voimat erinomaisesti. Käytännössä sokan irtoaminen on mahdotonta.
Sisäänpäin suuntautuvat erittäin suuret voimat ottaa vastaan tasauspyörästön ristitappi - johon vetoakselin pää, ei siis tämä sokka, nojaa - joka ei varmasti mene rikki kyseisen voiman vaikutuksesta. Itse sokka ja vetoakselin pää eivät myöskään käytännössä kulu.
Valmistustoleranssien rajoissa tällaisessa kokoonpanossa on jo uutena helposti 0,5-2mm päittäisvälystä. Tämä välyksen aiheuttama liike on nähtävissä vaikkapa akselinpään stefan juuressa kirkkaana alueena ja tunnettaessa vetarin päästä nykimällä ja auton perää sivusuunnassa heiluttelemalla.
Nyt sitten kun Mustangin lukon pitokyvyn rajat on moneen kertaan ylitetty, tasauspyörästön sivurattaan alle liitetyt lukkolevyt kuluvat ja sivurattaan ja ristitapin välinen etäisyys kasvaa ja sen seurauksena on lisää päittäisvälystä. Se ei ole vaarallista ja sen voi korjata asentamalla säätölevyjä sivurattaitten alle ja silloin se voidaankin säätää tehtaan välyksiä tiukemmaksi eli nollaan!
Useimmiten on tosin järkevää uusia kaikki kuluneet lukkolevyt samalla. Mitään muita osia ei tarvitse uusia.
Lähetetty: 24 Kesä 2005, 04:08
Kirjoittaja JaniC
Sori, kun häiritsen DERVISHin topiikkia, mutta mulla kuuluu myös 95' GTS:ssä jokin kova rutina rattia kääntäessä. Voisiko vika johtua pyörän laakereista vai vetarista???
Lähetetty: 24 Kesä 2005, 08:34
Kirjoittaja Foxy Lady
djcombo kirjoitti:... mulla kuuluu myös 95' GTS:ssä jokin kova rutina rattia kääntäessä. Voisiko vika johtua pyörän laakereista vai vetarista???
Etuvetoiset autot rutajaa etupäästä käännettäessä vioittuneiden vetoakseleiden takia. Ei takavetoiset. Takavetoisissa ei ole edessä vetoakseleita.
Lähetetty: 24 Kesä 2005, 09:33
Kirjoittaja Tapsa
Tulihan sieltä tietoa 8,8 perästä !
ainahan pientä klappia pitää olla mutta jos potkimalla
renkaat heiluu sitten on jo jotain kulunut...
ei muuta kuin upgreittaan!

Lähetetty: 28 Kesä 2005, 18:20
Kirjoittaja Dervish
Jep...
Tillauskaavaketta on täytelty ja orotellaan josko varaosien ylijumala, jeesus tahi apostoli saisi miulle uutta osaa.
Tässä parin päivän aikana on alkanu pitään jo ikävää metakkaakin takapää, eli ilmeisesti sieltä sitten on jotain laakeri jne. kuoleman rattailla hirnumassa.