Klappia vetareissa..

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Dervish
Aina äänessä
Viestit: 1550
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 09:33
Paikkakunta: Kalvola

Klappia vetareissa..

Viesti Kirjoittaja Dervish »

Nonnih, mustikki sai tallaa ja riftinkijä sillä meni joku reikäpiä..

Kun potkii takakummeja niin klonksuu.
Otin kummit pois, ja jarrurummun pois.
Vetarit on tullu kummallakin puolella ehkä millin tai kaksi ulospäin, näkyy meinaan kirkas rantu vetarin ympäri. Ja tuon ulostulon lisäksi liikkuu vielä saman verran sisään ulos suunnassa.

Onkos tuossa ny muuta tehtävissä ko pistää perä atomeiksi jne ?
Tuskin se terveeksi on jos haen ison lekan ja nuijin vetarin takasin sisään ja annan kenkää niin perhanasti :twisted:
Vaikka, perä siinä vaan porsis ja ehkäjotain muuta, sais taas tekosyyn upgradeen :roll:
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!! :pehva:
-Homer65
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Moi! taitaa olla tarttuva tauti sielläpäin...
kannattaa kurkata onko C-clipit loppu.. tai vetarin pää, eli takakansi auki
ennenkuin karkaa kokonaan! ei ole hauska kärrää kärryä
tienposkesta...
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Tähän voi heittää taas tän vakiovastauksen: HHP,Ikaalinen.
Sieltä löytyy apu ja osat.
-Jukka-
Avatar
Dervish
Aina äänessä
Viestit: 1550
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 09:33
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Dervish »

Jukka kirjoitti:Tähän voi heittää taas tän vakiovastauksen: HHP,Ikaalinen.
Sieltä löytyy apu ja osat.
Jep, kantapaikka.. Eiköhän sitä sinne taas vääntäydytä kunhan löydetään tuloillaan oleva kontti johon saadaan uudet kilkkeet. Pistetää uutta ja kalliimpaa palikkaa samantien ku auki otetaa kuitenki :twisted:
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!! :pehva:
-Homer65
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Jaahas ettäkö on 8.8 perässä lukittu veteri peränpuolelta, tuotapa en tiennytkään jos noin onpa ihme viritys, moparinperässä taitaa olla sama juttu. Vanhuksissa on sentään kunnon lukituspanta laakerin juuressa, ei karkaa akseli omilleteille tai sit lähtee laakeri juurimutineen.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Dervish
Aina äänessä
Viestit: 1550
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 09:33
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Dervish »

ROKI kirjoitti:Jaahas ettäkö on 8.8 perässä lukittu veteri peränpuolelta, tuotapa en tiennytkään jos noin onpa ihme viritys, moparinperässä taitaa olla sama juttu. Vanhuksissa on sentään kunnon lukituspanta laakerin juuressa, ei karkaa akseli omilleteille tai sit lähtee laakeri juurimutineen.
Itse en mee sanomaan satavarmaksi kun en ole sisälle koskaan nähnyt, mutta chiltonin kirjankin mukaan siellä on lukittemassa jokku C muotoset käiväreet paikoilleen... niin no..

Ei saa viiä mun tekosyytä upgreidaa =)
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!! :pehva:
-Homer65
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Juupa juu, ilmeisesti eivät enää luota vanhaan hyvään viritykseen, fordin suunnitteliat mut mitäpä tuost kunhan kasassakestäis.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Vanha peltiretsku ei ole pomminvarma
pitämässä laakeria perän putkessa
jos lakru leikkaa kiinni niin vetari tulee ulos rumpuineen
päivineen ulos jos se päättää niin..
vaikka vanha retsku systeemi/edestä purettava on kieltämättä fiksumpi
kuin uivalla laakerilla akseli C-Lukolla vaikka siihenkin saa päivitys osia

Jos kerran on kirjallisuutta saatavilla tutkikaa ihmeessa!
Avatar
mercstang
Aktiivi
Viestit: 112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mercury Capri -79
Mustang GT -95

Viesti Kirjoittaja mercstang »

Mitenkäs, riittääkö c-clip eliminaattorit pitämään akselit paikoillaan kun mennään kovaa mutkaradalla? Olis tuossa yksi pari, josko laittaisi paikoilleen?
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Tuon vanhan laakeri jos leikkaa kiinne, yleensä se lähtee akselissa pyörimään, ei pesässä. Itelle on sattunut 2 kertaa moinen tapaus, tuorein reilu 3 viikkoa sitten ennen kainuun kiekkaa, pyöri akselissa ei pesässä, pitää olla aika paha kuulovika jos ei kuule laakeri vikaa. Kyllä se pitää sellasta elämää, minäkin ajelin muutamanpäivän kun rupes metelöimään, ja sitten laakerin vaihtoon onneks oli varastossa valmiina, yleis kulutusosia pitää olla aina varastossa, pyöri sitten taas kerran akselissa. Piti tehdä hiukan poppakonsteja jotta sai laakerin tiukasti akseliin, niitä lukituspantoja sorvautin jemmaan muutamia, että on mistä otta kun on tarvis.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
GTS
Aktiivi
Viestit: 145
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 21:36
Paikkakunta: Ikaalinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GTS »

C-clip eliminaattorit on tarkoitettu tehokkaisiin kiihdytysautoihin ja niitä nimenomaan kielletään käyttämästä rata-ajossa. Niiden laakerit ovat liian pienet siihen.
Jos rata-ajoon haluaa vaihtaa erilaiset laakerit, 8.8 akselin päät pitää vaihtaa 9" päihin.

Kiihdytysautoissa C-clip eliminaattoreita käytetään estämään katkenneen vetoakseli / pyöräyhdistelmän irtoaminen akselin katketessa ja akseli katkeaa yleensä tasauspyörästön päästä rihlojen juuresta jolloin C-clip ei estä kyseistä tapahtumaa.

Kaikkeen muuhun ajoon C-clipit sopivat erinomaisesti.



8.8 vetoakselin ulospäin suuntautuvia voimia estää juuri tänmä C:n mallinen vahva sokka, jonka pesäkoloksi on koneistettu syvennys tasauspyörästön sivurattaaseen. Nämä voimat eivät ole kovinkaan suuria ja sokka kestää nämä voimat erinomaisesti. Käytännössä sokan irtoaminen on mahdotonta.

Sisäänpäin suuntautuvat erittäin suuret voimat ottaa vastaan tasauspyörästön ristitappi - johon vetoakselin pää, ei siis tämä sokka, nojaa - joka ei varmasti mene rikki kyseisen voiman vaikutuksesta. Itse sokka ja vetoakselin pää eivät myöskään käytännössä kulu.

Valmistustoleranssien rajoissa tällaisessa kokoonpanossa on jo uutena helposti 0,5-2mm päittäisvälystä. Tämä välyksen aiheuttama liike on nähtävissä vaikkapa akselinpään stefan juuressa kirkkaana alueena ja tunnettaessa vetarin päästä nykimällä ja auton perää sivusuunnassa heiluttelemalla.

Nyt sitten kun Mustangin lukon pitokyvyn rajat on moneen kertaan ylitetty, tasauspyörästön sivurattaan alle liitetyt lukkolevyt kuluvat ja sivurattaan ja ristitapin välinen etäisyys kasvaa ja sen seurauksena on lisää päittäisvälystä. Se ei ole vaarallista ja sen voi korjata asentamalla säätölevyjä sivurattaitten alle ja silloin se voidaankin säätää tehtaan välyksiä tiukemmaksi eli nollaan!

Useimmiten on tosin järkevää uusia kaikki kuluneet lukkolevyt samalla. Mitään muita osia ei tarvitse uusia.
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Sori, kun häiritsen DERVISHin topiikkia, mutta mulla kuuluu myös 95' GTS:ssä jokin kova rutina rattia kääntäessä. Voisiko vika johtua pyörän laakereista vai vetarista???
Avatar
Foxy Lady
Mega-addikti
Viestit: 530
Liittynyt: 31 Touko 2004, 19:51
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Foxy Lady »

djcombo kirjoitti:... mulla kuuluu myös 95' GTS:ssä jokin kova rutina rattia kääntäessä. Voisiko vika johtua pyörän laakereista vai vetarista???
Etuvetoiset autot rutajaa etupäästä käännettäessä vioittuneiden vetoakseleiden takia. Ei takavetoiset. Takavetoisissa ei ole edessä vetoakseleita.
Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Tulihan sieltä tietoa 8,8 perästä !
ainahan pientä klappia pitää olla mutta jos potkimalla
renkaat heiluu sitten on jo jotain kulunut...
ei muuta kuin upgreittaan! 8)
Avatar
Dervish
Aina äänessä
Viestit: 1550
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 09:33
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Dervish »

Jep...

Tillauskaavaketta on täytelty ja orotellaan josko varaosien ylijumala, jeesus tahi apostoli saisi miulle uutta osaa.

Tässä parin päivän aikana on alkanu pitään jo ikävää metakkaakin takapää, eli ilmeisesti sieltä sitten on jotain laakeri jne. kuoleman rattailla hirnumassa.
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!! :pehva:
-Homer65
Vastaa Viestiin