Sivu 1/1
302--》347 kasaus
Lähetetty: 03 Maalis 2017, 16:19
Kirjoittaja mankku80
Pikkuhiljaa rupee kone olee kasassa..
Re: 302--》347 kasaus
Lähetetty: 30 Maalis 2017, 20:08
Kirjoittaja mankku80
kohta kohta =)
Re: 302--》347 kasaus
Lähetetty: 30 Maalis 2017, 22:27
Kirjoittaja mankku80
enpäs muuten ole,nyt pitää ruveta tutkimaan asiaa!!!Kone kasataan samoilla kamoilla kun ennen...........Saakeli kun näistä ei mitään ymmärrä.....Pitääpä kysästä koneen kasaajalta onko nyt varmasti oikeat hilut tohon ahdettuun!!Elikkä pitäisi olla imuventtiilin jouset jämäkkäämät?No joo mullahan on vain 0.3bar ahtoja suurinpirtein.
Re: 302--》347 kasaus
Lähetetty: 30 Maalis 2017, 23:41
Kirjoittaja mankku80
ahdot jää tohon,enempään en tarvii kun liikku jo tarpeeks noilla.Pitää nyt asiaa tutkia ja kiitos paljon Vinkeistä ja asiantuntemuksesta

Re: 302--》347 kasaus
Lähetetty: 31 Maalis 2017, 08:51
Kirjoittaja pete74
Tää tulee nyt vähän myöhään mut tossa mun bossin lohkossa on n. 10mm lyhyemmät sylinterit ku vakiossa.
Aloin nimittäin ihmettelemään männän helmojen kuntoa ja sylinterin/iskun pituus tod. näk. vaikutti siihen. Iskuhan mulla oli 0.05" pidempi eli sulla ei välttämättä ole mitään ongelmaa. Tosin mulla oli myös vähän pidemmät veivitkin.
Re: 302--》347 kasaus
Lähetetty: 31 Maalis 2017, 13:49
Kirjoittaja mankku80
kaara91 kirjoitti: ↑31 Maalis 2017, 00:43
Jotenkin ihmetyttää, että 0,3 barin ahdoilla saa vakiolohkonkin halki ? Onko sitä kierrätelty yli 6000 1/min. Mikä nokka ja kannet on ollu käytössä. Vakio lohko kestää 450hp ja 500Nm ilman rikkoontumisia, jos sitä ei kierrätetä yli 6000 1/min. Kiihdytysporukoissa halkeamiset on tapahtuneet +7000 ja reilu 600hp tehoilla.
Hyvät saa olla vermeet 0,3barin paineilla, että 500hp menee rikki.
Damperin kunto ja tasapainotus on myös tärkeä tekijä. Tosin ahdettu tuottaa pehmeämmän työtahdin, silloin kun akselin omat resonanssit ei ole vielä mukana määräävinä kuvioissa.
Laitan koneen speksit kun pääsen kotiin mutta joo ei ihan 500hv ollut,353kw ja 700Nm penkissä renkailta.
Re: 302--》347 kasaus
Lähetetty: 31 Maalis 2017, 15:16
Kirjoittaja mankku80
-75mm kaasuläppä
-sbf 200cc windsor kannet
-JE takomännät ja veivit ja kampiakseli (Stroukkisarja porattuun 4.030 cylinteriin
-imusarja joku edelbrokin tekele mitä vissiin viilattu jälkien perusteella
-nokka Comp cams 276Hr
-sytkä Msd 6Al,Probillet jakaja,Msd ignition coil blaster
-suuttimet Siemens deka 630cc
-moottorinohjaus Haltech E6H
-pitkät peltisarjat
- Ahdin Procharger P-1SC(vakio 0.35bar)
-Procharger Intercooler
-snowperformace boost cooler Stage 2/140psi(Ei käytetty penkissä)
Laatikkona Tremec Tko600
-Varmasti jotain unohtui mainita mutta siinä kokoonpano..
Re: 302--》347 kasaus
Lähetetty: 31 Maalis 2017, 20:52
Kirjoittaja mankku80
Ulkoinen painotus niinkuin ennenkin,en muuten tiedä mistä mittaa ahtopaineen.Nokasta ei hajuakaan koska papereissakaan ei lue mitään paitsi nokan speksit.Pitää eka saada pitoo tohon Escorttiin

Alustaa laitettu aika lailla mutta sutii vielä 3vaihteella aika herkästi kaasusta niin ei ole oikein mikään kiihdytys auto.....tietty kunnon renkaat niin sais pitoa.Nyt halppis 255 leveet nakit.Mistä se ahtopaine pitäisi oikeesti mitata?
Re: 302--》347 kasaus
Lähetetty: 01 Huhti 2017, 19:00
Kirjoittaja mankku80
Asiasta toiseen,mistä löytäis vanteet että sais kunnon nakit taakse??Jako 4×108..........
Re: 302--》347 kasaus
Lähetetty: 01 Huhti 2017, 19:49
Kirjoittaja Firebolt
Facebookissa on jonkun aikaa kaupiteltu tällasii:
https://lmr.com/products/4-Lug-Saleen-S ... ang-Wheels
Itellä on samanlaiset, mut eessä ja takana 10" leveet ja 5x4.5" jaolla.
Re: 302--》347 kasaus
Lähetetty: 01 Huhti 2017, 20:21
Kirjoittaja balez
[quote=kaara91 post_id=137121 time=1490967331 user_id=2254]
Niin, se haljennut vakiolohkohan oli kait tehty jo 347 tilavuuteen 28 oz ulkoisella painotuksella. Tuliko tää uus sisäiseti painotettua, vai sam
Suuttimet riittää vakiopaineilla 650hp
Suuttimet riittää 750hp.. 42 lbs riittää 550hp ahdetussa
. Mutta joo, epäilen että ahtoa enemmän jos puskee yli 350kw renkailta.. Varmaan lähemmäs 10-12psi. Vaihdata akselit viispulttisiksi niin saat vannevalikoimaa rajusti lisää.. Taakse 9" vanne ja laadukas 275 rengas niin alkaa toimii. Tosin viimeksi kun näin sun poistuvan tällä niin alusta näytti tooodella vetelältä. Mäkin odotan innolla että nään tän nipussa ja sutimassa taas

Re: 302--》347 kasaus
Lähetetty: 02 Huhti 2017, 10:26
Kirjoittaja mankku80
kiitos vanne ehdotuksista.Noi ahdot on mitä mittari näyttää ja ahdin on vakio hihnapyörillä niin ei pitäisi enemmän ahtaa.Hihna hypännyt 2 kertaa pois niin silloin meno hyytynyt radikaalisesti,tuntuu ettei tehoja ole yhtään.Mutta pitää vielä tarkistaa mistä ahtomittari saa mittauksen,voi olla että enemmänkin ahtoja kun toi 0.35bar....
Re: 302--》347 kasaus
Lähetetty: 07 Huhti 2017, 19:22
Kirjoittaja 1223
Nämä taitaa olla jo suomessa.
Juha
kaara91 kirjoitti: ↑01 Huhti 2017 17:47
Noista tehoista en ota kantaa, mutta pieneltä noi ahtopaineet minustakin vaikuttaa, jos vääntöäkin on 700Nm.
Tossa yhdet mukavan näköiset Azevin vanteet.
http://www.ebay.ie/itm/AZEV-9Jx16-4x108 ... SwPCVX575K
Re: 302--》347 kasaus
Lähetetty: 07 Huhti 2017, 23:13
Kirjoittaja Fake
Kestääkö toi perä tollasia tehoja? Eikö se kannattaisi tehdä 5lug conversion ja vahvempaa vetaria ym. Sais sitte vanteitakin ihan eri tavalla!
Re: 302--》347 kasaus
Lähetetty: 23 Touko 2017, 17:31
Kirjoittaja mankku80
mankku80 kirjoitti: ↑03 Maalis 2017, 16:19
Pikkuhiljaa rupee kone olee kasassa..