95 mustangin männät
95 mustangin männät
En nyt löytänyt tietoa siitä minkä verran mäntien koloissa on tilavuus, muistasiko joku onko se jotain 10cc luokkaa vai jotain muuta. Osaisi laskea puristuksia eri kansipahveilla.
Re: 95 mustangin männät
Mä mittasin monta kertaa ja sain tulokseksi 0,6mm yli dekkitason tulee mäntä. Että mitä siitä tulee, puristussuhde 9,1:1, poraus vakio 4,0" ja isku 3", palotila 61,5cc. Vakio kannentiiviste on jotain?
Nyt tulee kannet joissa palotila 55cc ja kansipahvit on Fel-Pron 0,039" ja joku mr. Gasket ehkä vähän paksumpi.
Nyt tulee kannet joissa palotila 55cc ja kansipahvit on Fel-Pron 0,039" ja joku mr. Gasket ehkä vähän paksumpi.
Re: 95 mustangin männät
Summitin compression calculatorin mukaan, jos muutan vain palotilan 61,5cc koosta 55cc kokoon niin 9,1 puristukset nousee 9,98aan! Onko tuo nyt oikein? Jos on, niin onko tuo liikaa vakionokalle?
Re: 95 mustangin männät
Vai tuleeko jopa 10,25 puristussuhteeksi? Dekkitason yli 0,6mm. Mäntä 5,5cc. 55cc palotila. Vaikka 0.042 kannentiiviste. 
Re: 95 mustangin männät
Selvä pyy! 
Re: 95 mustangin männät
Sellaisen tiedon löysin että -95 vuosimallin kannet on 61,5cc palotilalla, ja vakiokoneen rutut on se 9,1:1 ja jos männät on 5,5cc niin paljon on vakio kansipahvi on puristettuna?
Re: 95 mustangin männät
Squish, Quench, and Piston-to-Head Clearance:
Piston to Head Clearance
You should always check piston to head clearance to assure proper clearance.
Minimum clearance for steel rod =.040", aluminum =.060".
Check using clay with piston installed on rod at TDC, rock piston to get minimum clearance.
Jos todella mäntä tulee 0,6 mm yli dekin niin on syytä käyttää 1,5 mm kansipahvia (pienellä riskillä 1,25 mm pahvi voisi toimia).
On muuten syytä mitata kaikki männänkorkeudet, ettei vaan joku mäntä tule vielä enemmän ulos putkesta.
Piston to Head Clearance
You should always check piston to head clearance to assure proper clearance.
Minimum clearance for steel rod =.040", aluminum =.060".
Check using clay with piston installed on rod at TDC, rock piston to get minimum clearance.
Jos todella mäntä tulee 0,6 mm yli dekin niin on syytä käyttää 1,5 mm kansipahvia (pienellä riskillä 1,25 mm pahvi voisi toimia).
On muuten syytä mitata kaikki männänkorkeudet, ettei vaan joku mäntä tule vielä enemmän ulos putkesta.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: 95 mustangin männät
Joo täytyy tarkistaa ja mitata useammasta kohtaa. Ettei tulee suurempaa vahinkoa moottoriin.
Re: 95 mustangin männät
Taisi tulla nyt mulle pieni mitta virhe, mittakellon ulkokehällä viisari heilui 6 viivan alueella, eli olikohan oikea tulos 0,06mm!
Eli nou hätä, eipä tuu liikaa puristuksia!
Eli nyt kun laskee, vaikka kansi 62cc, poraus 4", isku3", mäntä 5.5cc, dekki se 0,06 ja kansipahvi 0.042 niin puristussuhde 9.1:1 ja
lasketaan muuten samat mutta kansi 55cc niin antaa puristussuhteeksi 9.92:1 Ja tuo on hyvä!
Eli nyt kun laskee, vaikka kansi 62cc, poraus 4", isku3", mäntä 5.5cc, dekki se 0,06 ja kansipahvi 0.042 niin puristussuhde 9.1:1 ja
lasketaan muuten samat mutta kansi 55cc niin antaa puristussuhteeksi 9.92:1 Ja tuo on hyvä!
Re: 95 mustangin männät
Tuosta 95 Bentsasta.. Sillä ei vaan tunnu moottorit toimivan kunnolla, ex-blondikin menetti puhtinsa tuosta kun kokeilin , samoin akan volvo nypytti sillä jne.
Re: 95 mustangin männät
Nyt mää narrasin jo toistamiseen, se tulos on lähempänä 0,1mm ALLE dekin! Tosi hankala saada oikeaa mittaustulosta mistään, ei tahdo mittakellon magneettijalka pysyä kunnolla reunalla, sitten se varsi ei tahdo kääntyä niin alas että saisi sitten taas kiristettyä sitä vartta. No kokeilin keskeltä männäntapin kohdalta, että laitoin työntömitan sylinterin päälle pystyyn ja sen päälle mittakello, no eihän se heilunut mihinkään suuntaan, joten päätelmä, että mäntähän jää dekin alle,toinen HUH, eli ei edelleenkään hätää että puristukset nousisivat liian korkealle vakionokalle. Sitten jatketaan osien puhdistuksilla.... 
Eli laskurin mukaan tulevat puristukset niillä 55cc kansilla on joko 9.9 tai 10 riippuen kansipahvista.
Eli laskurin mukaan tulevat puristukset niillä 55cc kansilla on joko 9.9 tai 10 riippuen kansipahvista.
Re: 95 mustangin männät
Minä olen ja monesti,mutta sentään yhdessä mun autossa on toiminut. 98 bensaa käytän nykyjään kaikissa, myös prätkä toimii paremmin vaikka 95 on halvempaa, säästöä siinä ei tule .kaara91 kirjoitti:Korkkari dynotettiin 95E bensalla ja tulos oli 245hp. Puristukset 9,7:1. Mä en ainakaan ole huomannut mitään eroa persdynolla kumpaa bensaa käyttää.
-
Pertti
- Mega-addikti
- Viestit: 704
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: 95 mustangin männät
E85 polttoaineissa ainakin tuntuu olevan eroa.
Seinäjoella St1 pumpusta kaverin 2000-mallin Ford maasturi takkuaa kaikella lailla, mutta Shellin aineella ei mitään.
Kokeillu useampaan kertaan ja aina sama juttu.
Seinäjoella St1 pumpusta kaverin 2000-mallin Ford maasturi takkuaa kaikella lailla, mutta Shellin aineella ei mitään.
Kokeillu useampaan kertaan ja aina sama juttu.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Re: 95 mustangin männät
Ei kai Shellillä ole E85 vaikka ST1 omistaakin nuo Shellin nimellä olevat asemat.Pertti kirjoitti:E85 polttoaineissa ainakin tuntuu olevan eroa.
Seinäjoella St1 pumpusta kaverin 2000-mallin Ford maasturi takkuaa kaikella lailla, mutta Shellin aineella ei mitään.
Kokeillu useampaan kertaan ja aina sama juttu.
Korjaan Tomerin linkin mukaan, ST1 ei omistakkaan Shell-asemia.
-
Pertti
- Mega-addikti
- Viestit: 704
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: 95 mustangin männät
Seinäjoella Valtionkadun kylmällä Shellillä ja Upan kylmällä ST1:llä.Arto65FB kirjoitti:
Ei kai Shellillä ole E85 vaikka ST1 omistaakin nuo Shellin nimellä olevat asemat.
Lisää asian sivuun, Shell ja ST1 jakoivat Essot, ei kai niillä muuten yhteisiä juttuja ole.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi