Uusi musse: suoritusarvoja?

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Uusi musse: suoritusarvoja?

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Coraanista tuli lueskeltua (olikohan VeeKoon) esittely uudesta mussesta.

Juttuun oli lainattu ilmeisesti tehtaan ilmoittamia suoritusarvoja, mutta jokin pisti silmään:

-Paino 1600kg (melkein)
-Manuaalilaatikko
-Teho "vain" 300HP ja vääntö 400Nm
-Perus katuradiaalit takana
-Lukkoperä (kai on vakiona V8:ssa?)

Ja silti (tehtaan?) ilmoittama 0-100km/h vain 5.1s
Voiko pitää paikkansa? Onko autossa luistonesto tmv?
Jos olisi ilmoitettujen arvojen perusteella veikata, niin itse kyllä olisin arvioinut ajan alkavan seiskalla tai jopa kasilla jos manuvaalikeppi ja kytkin eivät salli nopeita vaihtoja.

Verrokkina omani
-Paino 1420kg
-Automaatti shiftkitillä, ottaa kakkosella yli 100km/h. (vain yksi vaihto)
-Teho selvästi yli 300HP ja vääntöäkin melkein 100Nm enemmän vrt 4.6l
-Käytännössä vastaavat kumit
-Lukkoperä + 3.25 välitys. Lisäksi perä laskettu niin että keula nousee todella tehokkaasti paikaltaan kiihdytettäessä.

0-100km/h mitattu 5.9s. Tosin en nysvännyt lähtöä sen kummemmin, vain yksi mittaus jossa hieman sutimista alussa. Silti ihan ok lähtö hyvin pitävällä kuluneella asfaltilla.


missähän mättää?
Vaikka eihän tuo olisi eka kerta kun autotehtaat sortuvat aikojen kaunisteluun. Vasta lueskelin oikein TM:stä ihan vastaavan tapauksen mersun SLK:stä.
Kuva
Avatar
mach1
Addikti
Viestit: 208
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: Uusi musse: suoritusarvoja?

Viesti Kirjoittaja mach1 »

Mussemaan kirjoitti:
0-100km/h mitattu 5.9s. Tosin en nysvännyt lähtöä sen kummemmin, vain yksi mittaus jossa hieman sutimista alussa. Silti ihan ok lähtö hyvin pitävällä kuluneella asfaltilla.


missähän mättää?
Vaikka eihän tuo olisi eka kerta kun autotehtaat sortuvat aikojen kaunisteluun. Vasta lueskelin oikein TM:stä ihan vastaavan tapauksen mersun SLK:stä.
Osta GT 40, niin ei tarvi surra alitehoista autoa. Siinähän tulee puhallinkin samaan hintaan. Johan sulla on palanut kohta sen verran rahaakin - eikä auto liiku mihinkään :D :D :D
Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen
Avatar
MustangGT
Mega-addikti
Viestit: 776
Liittynyt: 24 Touko 2004, 05:46
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MustangGT »

Tarkoitatko uutta Ford GT:tä vai originaalia GT 40:stä?

Ford GT 0-100km/h 3.3s
Ford GT 40 ei tietoa, ehkä hitaampi.
Avatar
stangrider
Aina äänessä
Viestit: 1341
Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
Paikkakunta: sAVO

Viesti Kirjoittaja stangrider »

Uudessa TM:ssa on tuota vertailua,
kaikkien aikojen sporttikaaroista, mukana myös uusi Mustang ja Ford GT,
joka vetäisi nopeimman kierrosajan. Omistaja itse ajoi :lol: eikä testikuljettaja :!:
Tosin ovat aika eri hintaluokista tempaistu...

Suomeen tuleva on sitten Gulfin väreissä, sanooka hep, kun joku
näkee livenä!
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Ainahan tehdas ilmoittaa sen optimistisimman ajan, jonka tehtaan kuljettaja on ajanut lauman insinöörejä säätäessä autoa. Parasta dataa on mennä esim. kiihdytyspäiville ajamaan eikä vain katselemaan muiden ajoa. Jos on alitehoisuus kompleksi niin ei siihen tarvita GT 40:sta tai mitään muutakaan eksotiikkaa. Johan pikkulohkostakin otetaan sen verran tänäpäivänä ja vaparina, puhumattakaan isolohkoista. Norjassa on myynnissä 500 cid kokoalu bossi, 14/71 ahdin ja enderlen ruiskuvehkeet - hintaa 19.000 euroa - ajettavat 1000 hv ja kiristysvaraa hurumykke. Toinen vaihtoehto on FRPP:n 625 hv 521cid crate kone, ei maksa miljoonaa ja on voimaa Lamborghinien pieksentään.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

hi
Viimeksi muokannut Mussemaan, 15 Kesä 2005, 18:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

MustangGT kirjoitti: Tarkoitatko uutta Ford GT:tä vai originaalia GT 40:stä?
no sitä ihan perus 4.6l V8 -05 mussea jota veekoo esitteli uudessa 1/2005 coraanissa.
Onko se nyt sitten se "uusi Ford GT" kun vähäinenkin mustangtietämykseni katkeaa vuoteen -69...muuten ihan oikeasti ei ole paljon tullut lueskeltua tarinoita noista uudemmista malleista. :oops: ei saa nauraa!
mach1 kirjoitti: Osta GT 40, niin ei tarvi surra alitehoista autoa. Siinähän tulee puhallinkin samaan hintaan. Johan sulla on palanut kohta sen verran rahaakin - eikä auto liiku mihinkään
no niiiiiiii-iin!!!! prkl! :oops: :oops:
Mutta onneksi jumalankiitos ei rahat ole menneet turhuuteen&hekumaan. :D
ihmettelen vaan tuota teho/paino/vaihteisto/kiihtyvyyssuhdetta kun on aikas kovan kuuloinen.
Oliskohan ajettu liimaradalla slickseillä?
Fastback kirjoitti: puhumattakaan isolohkoista. Norjassa on myynnissä 500 cid kokoalu bossi, 14/71 ahdin ja enderlen ruiskuvehkeet - hintaa 19.000 euroa - ajettavat 1000 hv ja kiristysvaraa hurumykke. Toinen vaihtoehto on FRPP:n 625 hv 521cid crate kone, ei maksa miljoonaa ja on voimaa Lamborghinien pieksentään.
"yllättäen" Västpäk löysit aasinsillan monster-isolohkoihin tästäkin topicista :D :D hihi-sorry FB, oli AIVAN PAKKO kuitata! :lol:
Vaikka asiaa puhut, Voort räsinkg lyö kyllä tarvittaessa luun kurkkuun moisille makarooninkeittäjille!
Kuva
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Mussemaan kirjoitti:"yllättäen" Västpäk löysit aasinsillan monster-isolohkoihin tästäkin topicista :D :D hihi-sorry FB, oli AIVAN PAKKO kuitata! :lol:
Vaikka asiaa puhut, Voort räsinkg lyö kyllä tarvittaessa luun kurkkuun moisille makarooninkeittäjille!
Saa sitä pikkulohkoistakin paukkua, Sieversin 393 cid alkaa kolkuttelemaan 600 hv porteilla ja on noita muitakin, ei se 500 hv ole mikään maaginen mahdottomuus. Katsotaan mitä "pikkulohkoa" tulee 457:n tallin perukoilta. Kyllä mun talliin tuollainen mopoauto GT40 sopisi aina ja mielummin kolmin kappalein. 1 originaale, toinen kiristetty pikkulohko ja sitten +500 cid alubossilla. Ah - haaveita on hyvä olla, ja Gulfin värit sopisivat aivan mainiosti!!!!
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Luinpa koraanin tarkemmin, ja se menikin niin että tuo 5.1s lukema oli mainittu Wanhan Sataman Euro Car Show -jutussa.

Veekoon jutussa (seuraava aukeama) mainitaan ilmoitetuksi 0-100 kiihtyvyydeksi 5.3, ja veekoo on testannut että menee käytännössäkin alle 6s. Ajanottotapaa ei mainita.

Kovia lukemia.
Mutta pääasiahan on että maisema vaihtuu....
Kuva
Avatar
MustangGT
Mega-addikti
Viestit: 776
Liittynyt: 24 Touko 2004, 05:46
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MustangGT »

Ja tuo Euro Car Shown kiihtyvyyden otin suoraan esitteestä minkä löysin paikan päältä. Pitäisi olla kyllä 0-60ml/h tuo arvo :o
Viimeksi muokannut MustangGT, 16 Kesä 2005, 20:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
mach1
Addikti
Viestit: 208
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja mach1 »

Fastback kirjoitti:Jos on alitehoisuus kompleksi niin ei siihen tarvita GT 40:sta tai mitään muutakaan eksotiikkaa. Johan pikkulohkostakin otetaan sen verran tänäpäivänä ja vaparina, puhumattakaan isolohkoista. Norjassa on myynnissä 500 cid kokoalu bossi, 14/71 ahdin ja enderlen ruiskuvehkeet - hintaa 19.000 euroa - ajettavat 1000 hv ja kiristysvaraa hurumykke. Toinen vaihtoehto on FRPP:n 625 hv 521cid crate kone, ei maksa miljoonaa ja on voimaa Lamborghinien pieksentään.
Joo ja pumpataan koneeseen vielä nitroa, niin johan saadaan ainakin hetkellinen tehopiikki. Mutta noin yleensä ottaen paljonkohan maileja noilla loppuun ruuvatuilla vehkeillä olis katukäytössä edessä?

GT 40 on kuitenkin tarkoittu vähän pidempäänkin ajoon. Ainakin kestämään jopa yläkierrosalueellla sen 24 tuntia, vaikka pysyivätkin kuulemma loppupelissä enää teipillä kasassa - siis ne 60-luvun mallit, jotka putputti 289:n voimin eteenpäin... (joo oli isolohkojakin, oli).

Jospa näissä uusissa on muovia sen verran lisätty tehtaalla, että pysyvät paremmin kasassa. Milloinkahan joku keksii alkaa tekemään replikaa kuplan alustalle. :lol: :lol: :lol:

Lueskelin muuten Musseman jostain, että Cleveland olis oiva moottori tuon tyyppiseen hurjasteluun. Kone kun vakiona jo viihtyy yläkieroksilla "pikkubensalla", niin ovat käyttäneet sitä isolohkon sijaan pitkänmatkan hurjastelussa. 8)
Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

mach1 kirjoitti:Mutta noin yleensä ottaen paljonkohan maileja noilla loppuun ruuvatuilla vehkeillä olis katukäytössä edessä?
Täh? Mikä loppuun ruuvattu? 500hv esim. 521 stroker on ajelumoottori sanan varsinaisessa merkityksessä, puhkuu kuristettua potentiaalia kuten 302 tai 351c. Makuasia on kuinka suuren litratehon haluaa, mitä suurempi litrateho sitä korkeampi viritysaste. 600 hv 302 voi olla aika "haasteellinen" paketti kadulla, toisin kuin 600 hv 557. Makuasioitahan nämä, meikäläisen näkemys tämä vaan on.
mach1 kirjoitti:GT 40 on kuitenkin tarkoittu vähän pidempäänkin ajoon. Ainakin kestämään jopa yläkierrosalueellla sen 24 tuntia, vaikka pysyivätkin kuulemma loppupelissä enää teipillä kasassa - siis ne 60-luvun mallit, jotka putputti 289:n voimin eteenpäin... (joo oli isolohkojakin, oli).
Eurooppaleiset pellet eväsivät isolohkot koska tuottivat liikaa voimaa ja veivät Le Mansin miten tahtoivat. No onnistui se seuraavana vuonna 302:llakin, Ferrari sai taas näpeilleen. Huh, mä en kyllä uskaltaisi jenguttaa mitään pannua 24 h yläkierroksilla. Holman&Moodyllä oli moottoripenkki, mikä simuloitti koko Le Mansin rataa, niissä mm. 427 FE koneita huudatettiin jopa 48 h... ei pörkkele.
mach1 kirjoitti:Lueskelin muuten Musseman jostain, että Cleveland olis oiva moottori tuon tyyppiseen hurjasteluun. Kone kun vakiona jo viihtyy yläkieroksilla "pikkubensalla", niin ovat käyttäneet sitä isolohkon sijaan pitkänmatkan hurjastelussa. 8)
Cleveland on kyllä jännä kone, oikeastaan vähän harmittaa kun menin omani myymään. Kierroskone kun on, niin Clevelandin akilleen kantapää on öljynkierto, jos siitä aikoo tehdä 24h raaserin. Clevelandin öljynkierron parantamiseen löytyy hyvät ohjeet mm. 335-forumin kautta. Mulla oli joskus sellainen 351c hiperf aapinen, minkä annoin koneen mukana pois, siinä oli opastettu varsin yksityiskohtaisesti miten Clevelandin sai kestämään pitkiä vetoja (mm. nascarissa ja highway vedätyksessä). Pikkubensasta sen verran, että jos tenkua haetaan se 500 hv niin kyllä kone kuin kone ottaa bensaa jos tehoa käytetään - ei se pelkällä ilmalla tule.

Hyvin lähti juttu rönsyämään. Tuntuu kyllä uskomattoman kovalta tuon '05 suoritusarvot. Kuten sanottua, osattiin tuota optimointia tehdä jo '60-luvullakin, jolloin auton ratissa tehtaan paras kiihdytyskuski ja autoa säätämässä lauma insinöörejä. Eivätkä ne pannutkaan oleet mitään off the line tuontantomotteja vaan blueprintattuja ja yhteenhierottuja pannuja. Fordihan säi näpeilleen tässä taannoin, kun mustangien tehot eivät olleet mitä mainostettiin. Ruotsissa oli muuten jo '05 myynnissä 375.000 SEK eli n. 40.000 €. Samassa lehdessä (wheels) oli '70 302 boss myynnissä samaan hintaan... Siinäpä olisi pulma kumman ottaisi (jos olisi pätäkkää). :wink:

-------------
edit:
mach1 kirjoitti:Mutta noin yleensä ottaen paljonkohan maileja noilla loppuun ruuvatuilla vehkeillä olis katukäytössä edessä?
Noista maileista sen verran, että Roush Racing antaa 24.000 mailin takuun 402 cid (351w) koneelle, joka tuottaa 525 hv ja 500lb-ft (~670Nm) vääntöjä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Mussemaan kirjoitti: Veekoon jutussa (seuraava aukeama) mainitaan ilmoitetuksi 0-100 kiihtyvyydeksi 5.3, ja veekoo on testannut että menee käytännössäkin alle 6s. Ajanottotapaa ei mainita.

Kovia lukemia.
Mutta pääasiahan on että maisema vaihtuu....
Sisaanajon jalkeen on tullut vahan kutiteltua enempikin tuota kaasupoljinta. Viritykset (?) tahan asti: K&N suodatin ja karvanopat. :lol: Konnasuotimesta ei kylla ollut muuta iloa kuin etta sen voi sitten pesta kun sotkeentuu. Paanahkalistalla on ainakin pari firebirdia, muutama M3, vanhempi M5, 1 kpl joku porsche (2 vetoa, kun ei kerralla uskonut) ja vino pino vakio (?) SN95:ia ja fokseja. Riisareita ei lasketa. Perstuntumalla moottorista irtoaa enempi muutaman tuhannen mailin jalkeen, mutta tietokone sanoo edelleen ei-ei, kun tekee powershiftia ilman kytkinta. Vehjetta saa kylla huijattua, kun antaa pikkuisen kevennysta kytkimella. Lahetysta ei kannata tehda paljon yli 3000 RPM tai trac control puree / nakit savuaa ja ei liikuta niinkuin pitaisi. Kylla se ainakin mataliin vitosiin menee, voisin sanoa. 0..60mph ei tarvitse viela vaihtaa kolmoselle.

Seuraavaksi listalla on putkistoremonttia (X ja flowmaasterit / basaanit), kunhan veronpalautukset tulee. Ahdinta, headereita ja ohjelmistopaivitysta pitaa viela tovi odotella, etta nakee, kuinka herkasti tuo 3V poikii, kun sille antaa enempi kyytia. Nitrokittikin olisi ihan kiva, etta paasisi 500hv paremmalle puolelle hetkellisesti - voisi pitaa miedommat ahtopaineet (5-7 psi) normaalisti ajellessa. Joku oli ainakin sulattanut jo mannat ahdimen kanssa ja sita on vahan paha viritettyna yrittaa takuuseen.. :roll:

Ihan hyvin silla vakionakin kaljakauppaan ehtii. :)
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Hyvältä kuulostaa! Aiotko hankkia autoon ahtimen? En ole perehtynyt uusien mustangien moottorinohjaukseen, mutta ahtimen kanssa sinuiksi pääsee hyvällä moottorinohjauksella, se on se elinehto moottorin kestämiselle (sulaneet männät yms). Ilokaasuista sen verran että aika lyhytaikaista hupaa ja pullontäyttöpaikat vähissä - vääntöä tuo raa'asti lisää.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Fastback kirjoitti:Hyvältä kuulostaa! Aiotko hankkia autoon ahtimen? En ole perehtynyt uusien mustangien moottorinohjaukseen, mutta ahtimen kanssa sinuiksi pääsee hyvällä moottorinohjauksella, se on se elinehto moottorin kestämiselle (sulaneet männät yms).
Muunmuassa tuon takia ajattelin ensin antaa Jonkun Muun rikkoa moottorinsa. Ohjaussysteemi kun '05:ssa on erilainen kuin SN95:issa. Potentiaalia tarinoiden mukaan kylla loytyy mukavasti, kun saatoja on enempi... 8) "chippaamalla" ja putkilla saisi 10% lisaa dynotettuna, takuut kylla taitaa menna ikkunasta pihalle samalla keikalla. Arvatenkin seurailen tiiviisti, koska pahimmat tunaroinnit on tehty ja lastenviat loydetty, niin uskaltaa alkaa virittelemaan omaansa... :twisted:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Vastaa Viestiin