Amerikan korjauspajojen testausta..

On sulla muodot Mustangin...
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Amerikan korjauspajojen testausta..

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Saas nahda, kuinka selviytyvat korjauksesta:
http://modeemi.cs.tut.fi/~karaila/musti/ruttu/

Intialainen misu paatti sitten parkkipaikalla vahan oikasta. Tojotasta kylki sisassa ja mustiin tuli naarmu. No, kylla naemma vahan meni peltiakin lommolle. Onneksi huomasin tapahtuman pizzahutin ikkunasta ja tein varmaan henk.koht. satasen enkan kun juoksin koheltajan kiinni. Yritti mokoma livahtaa, muttei ollut tarpeeksi nopea. Ketuttaa kuitenkin. :evil:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Op perkule, vai meinasi vielä livahtaa... 100 m ME lukemat ja raskaan sarjan nyrkkeilyn tyrmäysennätys??? Eikös jenkeissä saa ampua moisen turaajan :wink:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Voi Sviddu, onpa tuuria...Onnex jotain hyvääkin. Meinaan sait sen lähes sokeen kimulin kiinni !!!

On se kyllä hemmetin hienon näkönen toi sun -05. Ja toi väri tekee kyllä oikeutta koko autolle! 8) 8) 8)

Tsemppiä korjaukseen!
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Emmi
Addikti
Viestit: 433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '99 Ford Puma 1,7
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Emmi »

OUH! :shock:
Lueskelin #Mustang -kannulta öisiä keskustelujanne... Hyhhyh mokomaa :x

Kerroppa meille että mitä se misu sitten selitti? Mitä sanoit sille? Raportoi kunnolla, sillä päivän sosiaalipornoannos on saamatta.
Mustangnisti

Viesti Kirjoittaja Mustangnisti »

juuh tätä me keskellä yötä kannulla taivastelimme. Ei hyvää päivää sanon minä!
Kristo
Aktiivi
Viestit: 58
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 13:53
Auto: Mustang -65 Convertible, 200cid, C4
Paikkakunta: Vantaa / Läyliäinen
Viesti:

Re: Amerikan korjauspajojen testausta..

Viesti Kirjoittaja Kristo »

veekoo kirjoitti:Saas nahda, kuinka selviytyvat korjauksesta:
http://modeemi.cs.tut.fi/~karaila/musti/ruttu/

Intialainen misu paatti sitten parkkipaikalla vahan oikasta. Tojotasta kylki sisassa ja mustiin tuli naarmu.
En tiedä mikä siinä on että jenkeissä parkkipaikka-ajaminen on niin vaikeaa, ruudut on isommat (no on tietty autotkin, muttei mistään rekoista kuitenkaan puhuta) ja tilaa on väljemmin.

Itselle kävi kesällä 2000 vähän vastaavasti. Istuin kaverin autossa (2000 GT Musti) parkkipaikalla sillä aikaa kun kaveri kävi pankissa niin yks kaks tuntui sellainen pieni keinahdus ja vasemmalle puolelle parkkeeraa elämää todella paljon nähnyt vanha T-bird. Meikäläinen tietty äkkiä autosta ulos ihmettelemään miten kävi ja takaloksussa oli kunnon painauma. Mesosin tyypille vähän aikaa mutta tyyppi katteli vaan muualle ja häippäsi. No kaverini tuli pankista ja kerroin stoorin ja jäimme odottamaan hönöä. Vähän ajan kuluttua tyyppi saapuu paikalle ja alamme sitten tivaamaan että mitäs helvattua, kuinkas ajattelit korvata klommon. Aika vastentahtoisesti tyyppi suostui vaihtamaan vakuutustiedot mutta suostui onneksi kuitenkin.

Jos ei hahmota ison auton mittoja niin ostaisivat sitten pienemmän, prrk.
Asiallisen tiedon puute ei saa olla este henkiselle epävarmuudelle.
WhiteCoupe
Aktiivi
Viestit: 111
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 20:16
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja WhiteCoupe »

On se kyllä sama homma täällä Suomessakin. Ei anneta toisen omaisuudelle minkäänlaista arvoa. Kyllä välillä hiukan *paljon kirosanoja*.... :evil:
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Amerikan korjauspajojen testausta..

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Kristo kirjoitti:Mesosin tyypille vähän aikaa mutta tyyppi katteli vaan muualle ja häippäsi. Aika vastentahtoisesti tyyppi suostui vaihtamaan vakuutustiedot mutta suostui onneksi kuitenkin.
Turpaan tuollaista pitäisi vetäistä tai rengasavaimella sivauttaa sivuikkuna paskaksi. Justiinsa tässä viime viikolla sai eräs rakennettu rodi pusun keulaan, kun joku dildo ajoi kolmion takaa eteen. Uuden Volvon keula oli rutussa, volvomies sanoi "kyllä näitä volvoja saa uusia saa#tana, mutta ei rodeja". Oli tötöilijää harmittanut se rodi enemmän kuin oma autonsa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Taisi olla tytolla kokemusta kolhimisesta, kun tiesi antaa oikeat tiedot suorilta. Kylla maa tilasin varmuudeksi paikalle sheriffinkin, joka kavi tarkistamassa tiedot toheloijalta. Aika hauska tapaus se moottoripyorasheriffi kylla. Joku oli juuri ajanut sen ohi ja nayttanyt keskisormea & ajanut karkuun. Vahan harmitteli, kun olis tienny minkalainen keikka taa oli, niin olis ottanut kiinni ja sakottanut... :)
Noh, toheloija selvasti eleli miehensa rahoilla, kun ei nayttanyt paljoa haittaavan kolhiminen. Aviomies, joka tuli myohemmin paikalle, kylla kalpeni, kun naki 2 kpl paata pidempaa tyyppia niskat punottaen tenttaamassa vaimoaan. Ja oli aika hiljaa, kun naki, mita tallakertaa tuli lommotettua. :lol:

Arvio oli n. $1300. Puskuri $200 ja loput oikomista, maalausta ym. Yllattaen valitsin vakuutusfirman vaihtoehdoista pajan, jossa oli mm. vintage musti fiksattavana ja pari tuoreempaa pihassa. Kylla ne taallakin selvasti rahalla tekee kunnollakin, oikeasti aikovat oikoa & maalata pitkan kaavan mukaan ja lakata seuraavaan saumaan. Ei paha.

Veikkaus niista popniitti & pakkelikorjauksista on, etta ne on tehty halvalla, koska auto on korjauksen aikaan ollut yli 10v vanha ja "loppuun kaytetty".
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Koitahan katsoa että tulee auto korjattua kunnolla. :wink:
-Jukka-
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Niin sitten kiireellä vaihtoon, eihän sitä kolaroitua kannata tuoda koto Suomeen, jos on joskus myymässä laskee arvoa. Niin hyvin ei kukaan pysty korjaamaan ettei sitä jostai huomaa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

veekoo kirjoitti:Taisi olla tytolla kokemusta kolhimisesta, kun tiesi antaa oikeat tiedot suorilta. Kylla maa tilasin varmuudeksi paikalle sheriffinkin, joka kavi tarkistamassa tiedot toheloijalta. Aika hauska tapaus se moottoripyorasheriffi kylla. Joku oli juuri ajanut sen ohi ja nayttanyt keskisormea & ajanut karkuun. Vahan harmitteli, kun olis tienny minkalainen keikka taa oli, niin olis ottanut kiinni ja sakottanut... :)
Noh, toheloija selvasti eleli miehensa rahoilla, kun ei nayttanyt paljoa haittaavan kolhiminen. Aviomies, joka tuli myohemmin paikalle, kylla kalpeni, kun naki 2 kpl paata pidempaa tyyppia niskat punottaen tenttaamassa vaimoaan. Ja oli aika hiljaa, kun naki, mita tallakertaa tuli lommotettua. :lol:

Arvio oli n. $1300. Puskuri $200 ja loput oikomista, maalausta ym. Yllattaen valitsin vakuutusfirman vaihtoehdoista pajan, jossa oli mm. vintage musti fiksattavana ja pari tuoreempaa pihassa. Kylla ne taallakin selvasti rahalla tekee kunnollakin, oikeasti aikovat oikoa & maalata pitkan kaavan mukaan ja lakata seuraavaan saumaan. Ei paha.

Veikkaus niista popniitti & pakkelikorjauksista on, etta ne on tehty halvalla, koska auto on korjauksen aikaan ollut yli 10v vanha ja "loppuun kaytetty".
Mitä meinaatko hyväksyä oiotut pellit, täällä Suomessa on vakuutusyhtiöillä käytäntö, että alle vuoden ja kolmeen vuoteen asti tehdään aina uusilla osilla, vaadi kaikki uutta älä anna korjata entisiä. Alentaa auton arvoa jonkun verran, senkin voi laskettaa arvon alennuksena, pidä puolesi tiedän aika paljon näistä jutuista ole varuillasi.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

ROKI kirjoitti:Mitä meinaatko hyväksyä oiotut pellit, täällä Suomessa on vakuutusyhtiöillä käytäntö, että alle vuoden ja kolmeen vuoteen asti tehdään aina uusilla osilla, vaadi kaikki uutta älä anna korjata entisiä. Alentaa auton arvoa jonkun verran, senkin voi laskettaa arvon alennuksena, pidä puolesi tiedän aika paljon näistä jutuista ole varuillasi.
Taalla vakuutusyhtioiden kaytanto on, etta alle vuoden ikaisiin laitetaan muoviosat uusia ja muut oiotaan. Eli valitettavasti asialle ei voi paljoa. Ja tuo arvon alennus.. Parempi vaan, ettei mene veroa tullissa. :twisted: Tarkoitushan on hommata auto itselle eika jollekulle muulle.

Samassa paikassa muuten ehdottelivat GT raitoja tyyliin:
- Hiotaan lakka pois
- Raidan kohdalta melkein pohjamaaliin asti
- Pohjat + varia useampi kerros (oliko 3-6?)
- Uudet lakat raidan kohdalle
- Seuraavaan rajaan lakkaa koko alalle

Lopputulos pitaisi olla, ettei raidan rajaa tunne sormella. Seuraavaksi pitaisi paattaa, etta laittaako samaa tummempaa hopeaa kuin vanteissa vaiko vaaleampaa hopeaa... Molemmat naytti aika hyvalta.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

veekoo kirjoitti:
ROKI kirjoitti:Mitä meinaatko hyväksyä oiotut pellit, täällä Suomessa on vakuutusyhtiöillä käytäntö, että alle vuoden ja kolmeen vuoteen asti tehdään aina uusilla osilla, vaadi kaikki uutta älä anna korjata entisiä. Alentaa auton arvoa jonkun verran, senkin voi laskettaa arvon alennuksena, pidä puolesi tiedän aika paljon näistä jutuista ole varuillasi.
Taalla vakuutusyhtioiden kaytanto on, etta alle vuoden ikaisiin laitetaan muoviosat uusia ja muut oiotaan. Eli valitettavasti asialle ei voi paljoa. Ja tuo arvon alennus.. Parempi vaan, ettei mene veroa tullissa. :twisted: Tarkoitushan on hommata auto itselle eika jollekulle muulle.

Samassa paikassa muuten ehdottelivat GT raitoja tyyliin:
- Hiotaan lakka pois
- Raidan kohdalta melkein pohjamaaliin asti
- Pohjat + varia useampi kerros (oliko 3-6?)
- Uudet lakat raidan kohdalle
- Seuraavaan rajaan lakkaa koko alalle

Lopputulos pitaisi olla, ettei raidan rajaa tunne sormella. Seuraavaksi pitaisi paattaa, etta laittaako samaa tummempaa hopeaa kuin vanteissa vaiko vaaleampaa hopeaa... Molemmat naytti aika hyvalta.
Ei tullut katottua noita kuvia ensin, eipä ole kummoset vauriot kumminkin harmittaa kun on uusi auto kyseessä, kunhan saisivat sävyn sattumaan on tuo mharmaa aika ikävä sävy korjata, mutta häivyttämällä se onnistuu. Toivotaan parasta että ei tule enempää, sävyeroa kuin on tuossa puskurimuovin ja korin ero, puskurissa on vaaleampisävy kuin korissa tsemppiä.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
MarkkuJ
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 12:39
Paikkakunta: Tampere, Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuJ »

veekoo kirjoitti:Tarkoitushan on hommata auto itselle eika jollekulle muulle.
Ei nyt aleta heti hannaamaan :-)
Vastaa Viestiin