Pikkulohkon pyörivät venttiilinjouset ?
Pikkulohkon pyörivät venttiilinjouset ?
Valaiskaa tietämätöntä.
Mulla on tossa 351 W venekone remontissa.Siinä on pakoventtiileissä laakeroidut retainerit joiden tarkoituksena on ilmeisesti pyöritellä pakoventtiiliä istukkaa vasten karstoittumisen minimoimiseksi.
Mittasin näistä jousista paineet, oli vain 20-25 lbs. kiinni, eli joutuvat vaihtoon.
Kun katselin uusia jousia niin esim. Edelbrock listaa vain yhdet tähän aplikaatioon sopivat " rotator style"-jouset.
Mutta näissä on asennuskorkeus ( 1,7") eli 2,5 mm nykyisiä pienempi.
Normijousia joissa asennuskorkeus on noin 1,8" löytyy useita esim. Edelbrock, mutta niissä on maininta " non rotator style".
Mikähän on homman nimi, voiskohan sitä laittaa vaan noi " non rotator style"-jouset ? Ja miten nämä jousityypit eroaa toisistaan ?
Nimimerkki " en minäkään ihan kaikkea tiedä - epätietoinen hämeestä"
Mulla on tossa 351 W venekone remontissa.Siinä on pakoventtiileissä laakeroidut retainerit joiden tarkoituksena on ilmeisesti pyöritellä pakoventtiiliä istukkaa vasten karstoittumisen minimoimiseksi.
Mittasin näistä jousista paineet, oli vain 20-25 lbs. kiinni, eli joutuvat vaihtoon.
Kun katselin uusia jousia niin esim. Edelbrock listaa vain yhdet tähän aplikaatioon sopivat " rotator style"-jouset.
Mutta näissä on asennuskorkeus ( 1,7") eli 2,5 mm nykyisiä pienempi.
Normijousia joissa asennuskorkeus on noin 1,8" löytyy useita esim. Edelbrock, mutta niissä on maininta " non rotator style".
Mikähän on homman nimi, voiskohan sitä laittaa vaan noi " non rotator style"-jouset ? Ja miten nämä jousityypit eroaa toisistaan ?
Nimimerkki " en minäkään ihan kaikkea tiedä - epätietoinen hämeestä"
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
Re: Pikkulohkon pyörivät venttiilinjouset ?
Joo, heitä roskiin nuo alkuperäiset pyörivät ja laita perinteiset tilalle. Nuo ns. pyörivät retainerit ei kestä korkeita jousipaineita eikä näin ollen korkeita kierroksia. Joudut vaihtamaan retainerit joko uusiin tai käytä pakopuolella samoja retainereita kuin imupuolella.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Pikkulohkon pyörivät venttiilinjouset ?
Heh...
tää on venekone jossa kierroksia max 5500 ehkä ja jousipaineet luokkaa noin 80 lbs kiinni.
Nokka noin 205-210@0.050".

tää on venekone jossa kierroksia max 5500 ehkä ja jousipaineet luokkaa noin 80 lbs kiinni.
Nokka noin 205-210@0.050".

0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
Re: Pikkulohkon pyörivät venttiilinjouset ?
Kokeile etsiä tuolta.
http://www.fme-cat.com/
http://www.fme-cat.com/
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Pikkulohkon pyörivät venttiilinjouset ?
Joo, tuttu tapaus jo vuosien takaa vieteri vaimennettu. Varmaan ihan toimiva vakio koneessa, löysillä jousilla ja vakio nokalla. Mutta miten käy kun jousipainetta lisätään ja nokkaan saadaan vähän jyrkempää ramppia ja nostoa. Tosin ei nuo vakio jousetkaan minnekään riitä jos hiemankaan konetta lähtee virittämään.kaara91 kirjoitti:Tuli tossa taas purettua yhdet -92 mallin rautakannet ja mielenkiinto kohdistui noihin pyöriviin pakopuolen retainereihin. Onkos kukaan rikkonut sellaista katsoakseen sen sielun elämän.
Tuo pyörivä venttiilinjousi asia hieman ihmetyttää ja etenkin retainerin vaikutus pyörimiseen. Mielestäni jouset pyörii ihan normaaleillakin retainereilla.
Tuossa videolla näyttäisi jousi pyörivä. Mehän liikutaan myös tuolla 7 - 8 k rpm tasolla, niin hyvin pyörii.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Pikkulohkon pyörivät venttiilinjouset ?
Jep, noita imuventtiilien retainereita voi käyttää hieman jäykempienkin jousien kanssa.
Tuo paino tuskin haittaa kun kohtuudessa pysytään.
Noi mun retainerit painaa noin 5,7 g / kpl + lukot 4 g pari.
Joskus laskin vastaavan perinteisen setin venttiilit, jouset, retainerit ja lukot painavan noin 500 g enemmän kuin tuollaisen hieman kevennetyn version.
Tuo paino tuskin haittaa kun kohtuudessa pysytään.
Noi mun retainerit painaa noin 5,7 g / kpl + lukot 4 g pari.
Joskus laskin vastaavan perinteisen setin venttiilit, jouset, retainerit ja lukot painavan noin 500 g enemmän kuin tuollaisen hieman kevennetyn version.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.