K&N ilmanpuhdistin versus vanha paperinen
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 7
- Liittynyt: 02 Joulu 2011, 15:33
- Auto: 1971 Mach 1
- Paikkakunta: Tampere
K&N ilmanpuhdistin versus vanha paperinen
Osaako joku viisaampi sanoa tarvitseeko kaasuttimen säätöjä/ suuttimia muuttaa kun vaihtaa vanhan paperisen suodattimen paremmin virtaavaan K&N malliin. Ilmaa tulee nyt enemmän kuin aiemmin varsinkin kun myös päältä imetään ilmaa ( K&N 66-3040 ) - vai muuttuuko mikään ?
Kyseessä siis Holley 4150 ( ProSystems) päälle asennettu 14 tuumainen ilmanputsari.
Kyseessä siis Holley 4150 ( ProSystems) päälle asennettu 14 tuumainen ilmanputsari.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: K&N ilmanpuhdistin versus vanha paperinen
Tuo selviää vain kokeilemalla. Numeroa isompaa kokeiluun, paraneeko meno? Empiirinen tutkimus vaatisi toki Dynon tai varttimaili ajoa muutaman vedon.
Kun olet kerran konetta vaihtamassa, niin vaikutus on niin pieni, ettei maksa vaivaa paljon hieroa.
a
Kun olet kerran konetta vaihtamassa, niin vaikutus on niin pieni, ettei maksa vaivaa paljon hieroa.
a
Re: K&N ilmanpuhdistin versus vanha paperinen
Mikään ei muutu, kone ei ota sen enempää ilmaa kuin se tarvitsee.
Havaittavaa muutosta ei tapahdu ajaa mootoria dynossa ilman putsaria tai putsarin kanssa. Olettaen, että ilmanputsari on tarkoitettu / mitoitettu ko.mootoria varten.
Havaittavaa muutosta ei tapahdu ajaa mootoria dynossa ilman putsaria tai putsarin kanssa. Olettaen, että ilmanputsari on tarkoitettu / mitoitettu ko.mootoria varten.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 7
- Liittynyt: 02 Joulu 2011, 15:33
- Auto: 1971 Mach 1
- Paikkakunta: Tampere
Re: K&N ilmanpuhdistin versus vanha paperinen
Kiitos kommenteista.
tarkoituksena vain varmistaa ettei kone käy liian laihalla ( liikaa ilmaa ) ja aiheuta ongelmia sitä kautta.....
tarkoituksena vain varmistaa ettei kone käy liian laihalla ( liikaa ilmaa ) ja aiheuta ongelmia sitä kautta.....
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 7
- Liittynyt: 02 Joulu 2011, 15:33
- Auto: 1971 Mach 1
- Paikkakunta: Tampere
Re: K&N ilmanpuhdistin versus vanha paperinen
no niin sain juuri K&N komponentit eli päältä hengittävä kansi ja 2 1/4 " filtteri kannen ja pohjan väliin.
Vaan kun ei oikein sovi keskenään... kysysmys : onko K&N mitoitettu sellaiseksi että filtterin joutuu "tunkemaan" kannen ja pohjan väliin kun se vaikuttaa ylisuurelta. Pohjan halkaisija n. 354 mm ja filtteri n. 360 mm tarkoittaa sitä että filtteriä on liikaa ja se "pursuaa ulos".
Pitääkö siis vaan tunkea voimalla filtteri kannen ja pohjan väliin ?
Tavallisen paperisuodattimen kanssa esim Mr Gasket ei ole mitään ongelmaa - filtteri istuu nätisti kannen ja pohjan väliin.
Vaan kun ei oikein sovi keskenään... kysysmys : onko K&N mitoitettu sellaiseksi että filtterin joutuu "tunkemaan" kannen ja pohjan väliin kun se vaikuttaa ylisuurelta. Pohjan halkaisija n. 354 mm ja filtteri n. 360 mm tarkoittaa sitä että filtteriä on liikaa ja se "pursuaa ulos".
Pitääkö siis vaan tunkea voimalla filtteri kannen ja pohjan väliin ?
Tavallisen paperisuodattimen kanssa esim Mr Gasket ei ole mitään ongelmaa - filtteri istuu nätisti kannen ja pohjan väliin.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 7
- Liittynyt: 02 Joulu 2011, 15:33
- Auto: 1971 Mach 1
- Paikkakunta: Tampere
Re: K&N ilmanpuhdistin versus vanha paperinen
....jep.....tunkee pittää.... ja sitten on OK.
Kansi pitää vaan kiristää kohtuullisesti ensin filtterin päälle ja sitten alkaa tunkea filtteriä sisään
Käsissä pyöritellessä ei vaan millään uskonut että "ylisuuri filtteri" voisi mahtua siististi sinne väliin mutta kyllä se vain näin on.
Kansi pitää vaan kiristää kohtuullisesti ensin filtterin päälle ja sitten alkaa tunkea filtteriä sisään
Käsissä pyöritellessä ei vaan millään uskonut että "ylisuuri filtteri" voisi mahtua siististi sinne väliin mutta kyllä se vain näin on.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: K&N ilmanpuhdistin versus vanha paperinen
Juu.. Samalla tavalla toimii mullakin, suunniteltu varmaan jollekin omalle 1k€ maksavalle lautaselle
!!

Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey