Tulpanjohdot

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
ak72
Mega-addikti
Auto: Ford Mustang '66 289 HT

Tulpanjohdot

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Mistä tietää paljonko on optimi vastus tulpanjohdoissa? Mulla on tällähetkellä Ford motorsport 9mm piuhat ja vastus vaihtelee 1.8kohm - 2.4kohm pituuden mukaan.
Mulla on lisäksi hyllyssä pari vanhaa johtosarjaa joista toisessa vastukset alle 1000ohm luokkaa ja toisessa 22kohm.

Eli tarviiko elektroninen jakaja (esim MSD ready-to-run) mahdollisimman pienivastukselliset piuhat ja vanha kärkijakaja sitten nuita 20kohm luokkaa olevia?
Antti66HT
Superpölöttäjä
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...

Re: Tulpanjohdot

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Jep. Kuten Kaara sanoi. Varmasti toimii. Mulla ollut noita, ja parhaaksi olen melkein huomannut Accel 300+ johdot. Muitakin on kokeiltu. Viimeksi oli jotkut Jacobsin "huippuhyvät", jotka löi läpi jos oli lähelläkään venakopppaa tai toisiaan...
Mexico65
Over The Top

Re: Tulpanjohdot

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Minulla on tuollaiset halvat ja hyvät Stock 7mm Universal Wire Set.
Taas joutuu sanomaan, ettäei kilpa-autossa ihmeelisiä hippo pippo osia tarvita.
En oo vastuksia mitannut kun toimii riittävän hyvin minun käytössä, vastus löytyy yleensä kanssakilpailijoista.
Aika lailla saman oloinen tuo koko sytkä setti on, hyvin vakio osilla kasattu Ford kaksikärkijakaja, 1,5 ohmin kärkipuola ja noi piuhat.

Ruiskukoneessa oli metritavara 7mm piuhat ja 5 k ohmin hatut, 8 puolaa ja M&W:n 8 kanavainen sytkä purkki. Erittäin hyvin toimi noilla lyhyillä noin 30 cm piuhoilla.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin