Takapyörän laakeri sökö?
-
- Aktiivi
- Auto: Mustang GT vm.2000 Convertible
Takapyörän laakeri sökö?
Moro,
On alkanut ajossa kuulua kitinää ja ilmeisesti lähtee takaa. Kokeilin liikutella oikeaa takapyörää ja tuntuu selvä välys ja kolina. Ohessa videolinkki jossa tilanne näkyy. Onko laakeri jo vaihtokunnossa? (tai ollut jo pitkään).
On alkanut ajossa kuulua kitinää ja ilmeisesti lähtee takaa. Kokeilin liikutella oikeaa takapyörää ja tuntuu selvä välys ja kolina. Ohessa videolinkki jossa tilanne näkyy. Onko laakeri jo vaihtokunnossa? (tai ollut jo pitkään).
Mustang GT vm.2000 Convertible
-
- Addikti
- Auto: Mustang 4.0 2005
Re: Takapyörän laakeri sökö?
Kertokaas miten toi päittäisvälys korjataan.
Hitsaamalla lisää ainetta vetoakselin päähän ja siitä hiomalla sopivaksi. Vai, c-klipin alle simmejä. Ja onko noihin muka jostain saatavana valmiita simmejä vai onko se vaan tehtävä nekin ite??
Uusi lukko ja tarpeet sisällä mutta pikkasen on niinkun levottomasti mun mielestä tota väljää. Toki amerikansivut väittää aika hurjia lukemia sallitulle välykselle.
Hitsaamalla lisää ainetta vetoakselin päähän ja siitä hiomalla sopivaksi. Vai, c-klipin alle simmejä. Ja onko noihin muka jostain saatavana valmiita simmejä vai onko se vaan tehtävä nekin ite??
Uusi lukko ja tarpeet sisällä mutta pikkasen on niinkun levottomasti mun mielestä tota väljää. Toki amerikansivut väittää aika hurjia lukemia sallitulle välykselle.
Kun on viisipulttinen jako, niin voi olla early, jolloin ei ole c-clipsi ongelmaa, mutta en minä osaa sanoa, ettei voisi olla SN95-> Edith: niin voihan se olla foksikin, jos on vaihdettu viisipulttiseen, eli olipa taas valju kommentti.
-
- Addikti
- Auto: Mustang 4.0 2005
Mä vastaan itse visaiseen kysymykseen eli Volvon jostain perästä pinjonin säätöprikat sopii pienellä hiomisella. Ja näillä siis sai säädettyä välyksen sopivaksi.
Problem solved, kiitos
Problem solved, kiitos
- JooSexSex
- Addikti
- Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed - Paikkakunta: Vantaa - Vanda
Kuinka paljon pitkittäisvälystä voi hyväksyä näissä, joissa ei ole c-clipsejä ? Ei yhtään ?
Jarruja säätäessä huomasin n. 2-3 mm pitkittäisen välyksen toisessa vetoakselissa. Perä on 7.25", jossa vetarit kiinni vastaavasti kuin 8" perissä.
Laakerit on vaihdettu kolme vuotta sitten, mutta mahtanut retainer jäädä löysälle tai löystynyt.
Mitään ääntä ei laakeri kuitenkaan vielä pidä eikä klappia huomaa, kun auton paino on pyörällä.
Jarruja säätäessä huomasin n. 2-3 mm pitkittäisen välyksen toisessa vetoakselissa. Perä on 7.25", jossa vetarit kiinni vastaavasti kuin 8" perissä.
Laakerit on vaihdettu kolme vuotta sitten, mutta mahtanut retainer jäädä löysälle tai löystynyt.
Mitään ääntä ei laakeri kuitenkaan vielä pidä eikä klappia huomaa, kun auton paino on pyörällä.
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
- JooSexSex
- Addikti
- Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed - Paikkakunta: Vantaa - Vanda
Normaali urakuulalaakeri näissä on. Krymppirengas ei ollut ihan kiinni laakerin kyljessä ja sen sai nitkuttamalla pois. Laakeri hyvin vetarin tyvessä eikä näyttänyt, että olisi luistellut kuitenkaan. Laakerissa klappia, mutta rasvatkin oli vielä ihan hyvät sisällä. Mistä lie nopea kuluminen johtunutkaan niin uudet laakeri on jo hommattu.
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"