Mustang 1973,351 Cleveland 4 V ,moottorin aaltoileva käynti.

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Jappe-1
Aktiivi
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Kesä 2016, 09:45
Auto: Mustang Mach-1,1973

Mustang 1973,351 Cleveland 4 V ,moottorin aaltoileva käynti.

Viesti Kirjoittaja Jappe-1 »

Moi, autossa ärsyttävä piirre, muuten toimii ihan Ok,mutta kun ajaa tasakaasulla /pintakaasulla, kierrokset pumppaavat, noin arvioilta 300 kierroksen verran, tämä ilmiö alkaa noin 1500 kierroksen kohdalla ja oireet katoaa 3000 kierroksen kieppeillä, Pahin alue just 2000 molemmin puolin. Kaasarina on Motorcraft ,lienee alkuperäinen. Sähköisen ryypyn otin pois toiminnasta,mutta se ei juurikaan vaikuttanut ongelmaa. Onko kellään ideoita,mitä kannattaisi tutkia ja säädellä.
Myyjä väitti, että moottorissa ei ole viritysosia, no vannomatta paras?
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Mustang 1973,351 Cleveland 4 V ,moottorin aaltoileva käy

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Mulla on joskus ollut samansuuntaista onkelmaa, johtui sytkästä.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Jappe-1
Aktiivi
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Kesä 2016, 09:45
Auto: Mustang Mach-1,1973

Re: Mustang 1973,351 Cleveland 4 V ,moottorin aaltoileva käy

Viesti Kirjoittaja Jappe-1 »

Moi, myöhästyneet kiitokset vastauksista, parempaan suuntaan olla menossa,suurin tulos tuli kun sytytystä aikaistettiin, oli 6 astetta,nyt 12 astetta ,ymmärtääkseni sietää enemmänkin.Itse kaasari lähtee ultra pesuun ,kun tilaamani korjaussarja joskus saapuu. Mutta pari pikku kysymystä on eteen tullut, Autossa on kiinni alkuperäinen EGR systeemi, tai sellainen UFO:n näköinen murikka imusarjan takaosassa vielä löytyy. Mitä sen kanssa kannattaa tehdä, irroittaa koko hoito, vai ei missään nimessä?? Osaako kukaan sanoa, mitä virkaa on kaasuvivuston edessä olevalla Throttle solenoidilla, on meinaan aika "elämää nähnyt" laite!
Autossa on nyt kiinni kärjellinen virranjakaja, aikomus jossain vaiheessa vaihtaa kärjettömään, onko suosituksia,mikä olisi hyvä jakaja, hinta/laatusuhteessa!
Kiitos etukäteen!
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Mustang 1973,351 Cleveland 4 V ,moottorin aaltoileva käy

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Egr:n voi poistaa/tulpata, ei mitään hyötyä, eikä poistosta haittaa. Kylmäkäyntisolenoidi avaa pikkasen kylmänä läppiä. Pärjää ilmankin, mutta niitä saa uusiakin, ja toimiipa kylmänä ryypyn kans paremmin.

Laita tuo : on hyvä ja helppo asentaa, kuten vireosta huomaat. Voit vaikka pitää kärjet ja konkan hanskalokerossa, jos sattuisi simahtamaan, niin voi tienpäällä palauttaa tsuit tsait takaisin :D
:krooh:
Vastaa Viestiin