Oli ne nipat vähän eri kokoiset. Mikäköhän idis siinäkin on? Ehkä kaksi eri osaston suunnittelijaa, joiden ideat eivät kohdanneet ennen kokoonpanoa?

Mun mielestä ton orkkisletkun sisähalkaisija oli molemmissa päissä sama.
No, anyways: se 11/16" eli 17.5mm letku meni ok kumpaankin. Vesipumpun päässä vain vähän kitkaa paikalleen työntäessä, termarin koteloon sitä sai vähän vitkutella paikalleen. Vanhan letkun irrotus vei enemmän aikaa kuin uuden leikkaaminen mittaansa ja asennus. Klemmarit kiinni ja koekäyttö + koeajo ja näyttäisi pitävän. Syylari oli täynnä eikä low coolant valo ainakaan vielä syttynyt. Kanisteri jäähdytysnestettä takaluukkuun venaamaan varmuudenvuoksi.
Mutta, tästä jäi nyt uusi probleema: jokin konehuoneessa pitää häiritsevää ääntä, kun koneessa on kiekkoja 2 tonnia tai yli. Kuuluu ilman ja kuormituksen kanssa. Epäilen jotain hihnapyörän laakeria tms. mutta en vielä saanut sitä paikallistettua. Aikaisemmin kylmänä kuului tsip, tsip, tsip -kitinä, joka sitten häipyi koneen lämmettyä. Ihan samanlainen ääni kuuluu duunipakusta kylmänä ja se on hihnapyörä. Mutta, nyt tämän vuodon jälkeen ääni on yli 2 tonnissa jatkuvaa ja varsin kova kitinä tai jollotus, joka kuuluu sisäänkin.
Koitin saada äänen talteen mutta vähän hankalaa pokkarin mikillä:
youtubelinkki
Voisiko tuo pieni klappi aiheuttaa tämän?
Klappidemo
EDIT: kuuntelusession jälkeen olen melko varma, että se tulee keskeltä eli tod. näk. tuosta idler pulleystä. Pieni mahis, että se voisi tulla ohjaustehostimen pumpusta mutta todella pieni. Hihnankiristimestä se ei ainakaan kuulu. Nyt, kun kone oli viilentynyt niin kitinää kuului myös kylmänä ja se vaimeni hetken päästä palatakseen, kun kiekkoja nostaa.