Sivu 1/1
Earlyn tulipellin jäykiste
Lähetetty: 11 Helmi 2016, 12:05
Kirjoittaja Wesuri.V8
Moron,
Minkäslaisia jäykisteitä olette laittaneet jarru- / kytkinpääsylinterin kohtaan tulipeltiin?
Antaa myöten jonnin verran reippaammin jarrua / tai kytkintä käytettäessä. Tekniikka puolelle kirjoitettu hydr. kytkin ongelma (
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... =9&t=15396) juontunee siitä kun korkeammil kierroksil tekee ripeitä "rase"vaihtoja niin pääsylkky pakenee tulipellin notkeude takia. Paineasetelman punnukset lisää käyttövastusta kierroste noustes.
Re: Earlyn tulipellin jäykiste
Lähetetty: 11 Helmi 2016, 16:09
Kirjoittaja starsky
Oma ratkaisuni (kylläkin C4-tomaatti):
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 30#p125778
Millisestä pellistä muistaakseni leikkelin ja sovittelin.
Re: Earlyn tulipellin jäykiste
Lähetetty: 12 Helmi 2016, 09:13
Kirjoittaja Wesuri.V8
Joku tuommone pitäs väsätä kuha ehtis. Aika vahvalt vaikuttaa että hydr. Painelaakeri vaihtuu ulkosee työsylinteriin ja kytkinhaarukkaan.
Re: Earlyn tulipellin jäykiste
Lähetetty: 12 Helmi 2016, 18:24
Kirjoittaja JYK-90
Omaani tein 2mm rosterista, tuli jäykkä kuin mikä. Joskus miettinyt, että pitäiskö hitsata sisäpuolelle jokin lattaviiritys lisäjäykisteeksi. Älä vaihda ulkoiseen työsylinteriin, mieti ennemmin toista kytkinasetelmaa.
Re: Earlyn tulipellin jäykiste
Lähetetty: 12 Helmi 2016, 20:42
Kirjoittaja Wesuri.V8
Ens kesä menee hyvin pitkälle samal kokoon panol ku viime kesäkin. Tää talvi jää mussen jalostuksen osalt hyvin vähiin talon remontoinnin viedes vapaa-aikaa isosti. Tarttee kattoo mitä tuon kans sitte loppupeleist tekee.
Re: Earlyn tulipellin jäykiste
Lähetetty: 13 Helmi 2016, 15:23
Kirjoittaja JooSexSex
JYK-90 kirjoitti:Omaani tein 2mm rosterista, tuli jäykkä kuin mikä. Joskus miettinyt, että pitäiskö hitsata sisäpuolelle jokin lattaviiritys lisäjäykisteeksi. Älä vaihda ulkoiseen työsylinteriin, mieti ennemmin toista kytkinasetelmaa.
Tuota sisäpuolelta vahvistamista mietin juuri tekeväni. Muutos jäisi näkymättömäksi. Pitänee vain varmistua, että se poljinhässäkkä voi muutaman millin siirtyä taaksepäin.
Re: Earlyn tulipellin jäykiste
Lähetetty: 13 Helmi 2016, 18:46
Kirjoittaja Mexico65
Minä laitoin tuollaisen alumiini käikäleen jollain massalla kiini tuohon jäykkääjäksi. Tuon voi tehdä itsekin 5 mm alumiinilevystä tai vastaavasta (ei vaadi hitsaamista).
Re: Earlyn tulipellin jäykiste
Lähetetty: 19 Maalis 2016, 23:46
Kirjoittaja ROKI
Tota noin jos tuo tulipelti joustaisi niinpaljo kuin tuosta ekasta tekstuurista saa käsityksen, jossakin on pahasti mätää. Se tulipelti ei jousta niinpaljon että se haittaa, jossakin muualla tapahtuu joustoa. Ensinnäkin siellä kojelaudan alla on julmettu tuki jossa on polkimet kiinni ja tuki itse kojelaudassa. Tuollast pient metallikakkarat ei jäykistä yksin, helpoin tapasaada täydelline tuki on tehdä sylinterien alta vino tuki alas runkopalkkiin tai simpukan kiinnityslaipaan läpipultilla.
Re: Earlyn tulipellin jäykiste
Lähetetty: 20 Maalis 2016, 12:58
Kirjoittaja Wesuri.V8
Niin juu. Piti jo aiemmi laittaa ett se kytkin omituisuus on tuon centerforcen keskipakopunttien aiheuttama. Tarpeeks kierroksia niin paineasetelman levyjousen "sakarat" taipuu sen verran että painaa hydr painelaakeria kauemmaks. Tarttee jossai vaihees vaihtaa toi paineasetelma.
Mitä tuoho tulipellin joustoon tulee niin. Kyllähä jarrua painaes konehuoneen puolel näkee kun pääsylinteri liikkuu. Se tuntuu ylim. Joustona polkimes.
Re: Earlyn tulipellin jäykiste
Lähetetty: 21 Maalis 2016, 09:33
Kirjoittaja Mexico65
ROKI kirjoitti:Tota noin jos tuo tulipelti joustaisi niinpaljo kuin tuosta ekasta tekstuurista saa käsityksen, jossakin on pahasti mätää. Se tulipelti ei jousta niinpaljon että se haittaa, jossakin muualla tapahtuu joustoa. Ensinnäkin siellä kojelaudan alla on julmettu tuki jossa on polkimet kiinni ja tuki itse kojelaudassa. Tuollast pient metallikakkarat ei jäykistä yksin, helpoin tapasaada täydelline tuki on tehdä sylinterien alta vino tuki alas runkopalkkiin tai simpukan kiinnityslaipaan läpipultilla.
Kyllä se vaan joustaa vaikka mätää ei olisikaan. Jos on jarrutehostin niin ei juuri huomaa joustamista. Pitää olla julmetun jäykkä kytkin jos tulipelti joustaa kytkin polkimen alla häiritsevästi.
Minulla kun ei noita tehostimia ole, niin jarrupaine polkimeen on hieman suurempi ja joustoa on havaittavissa (. Paremman jarrutunnon saamiseksi olen kyseisen paikan jäykistänyt. Vähän se vielä notkuu mutta ei niin häiritsevästi. Kytkin on vakiota vastaava 10" McLeod 75113 massakytkin (noissa kilpa-autoissa ei niin rajuja kytkimiä tarvita kun voimaakaan ei ole edes 500 hevosvoimaa ja konekin on pieni).
Kaikki alkuperäiset poljinasetelma tuet on paikoillaan, ne ei estä notkumista riittävästi.
Tuohon edelliseen vihreään FB:n hitsasin 3 mm pellistä jäykisteen ja se toimii paremmin kuin tuo alumiini levy.