Earlyn tulipellin jäykiste

On sulla muodot Mustangin...
Avatar
Wesuri.V8
Addikti
Viestit: 268
Liittynyt: 12 Helmi 2010, 09:19
Auto: ´65 HT, 347/TKO-500, pun/must, vinyylikatto. Odottaa korjausta....
Paikkakunta: Virolahti

Earlyn tulipellin jäykiste

Viesti Kirjoittaja Wesuri.V8 »

Moron,
Minkäslaisia jäykisteitä olette laittaneet jarru- / kytkinpääsylinterin kohtaan tulipeltiin?
Antaa myöten jonnin verran reippaammin jarrua / tai kytkintä käytettäessä. Tekniikka puolelle kirjoitettu hydr. kytkin ongelma (http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... =9&t=15396) juontunee siitä kun korkeammil kierroksil tekee ripeitä "rase"vaihtoja niin pääsylkky pakenee tulipellin notkeude takia. Paineasetelman punnukset lisää käyttövastusta kierroste noustes.
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: Earlyn tulipellin jäykiste

Viesti Kirjoittaja starsky »

Oma ratkaisuni (kylläkin C4-tomaatti):

http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 30#p125778

Millisestä pellistä muistaakseni leikkelin ja sovittelin.
Avatar
Wesuri.V8
Addikti
Viestit: 268
Liittynyt: 12 Helmi 2010, 09:19
Auto: ´65 HT, 347/TKO-500, pun/must, vinyylikatto. Odottaa korjausta....
Paikkakunta: Virolahti

Re: Earlyn tulipellin jäykiste

Viesti Kirjoittaja Wesuri.V8 »

Joku tuommone pitäs väsätä kuha ehtis. Aika vahvalt vaikuttaa että hydr. Painelaakeri vaihtuu ulkosee työsylinteriin ja kytkinhaarukkaan.
Avatar
JYK-90
Addikti
Viestit: 426
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018
Paikkakunta: Vesilahti

Re: Earlyn tulipellin jäykiste

Viesti Kirjoittaja JYK-90 »

Omaani tein 2mm rosterista, tuli jäykkä kuin mikä. Joskus miettinyt, että pitäiskö hitsata sisäpuolelle jokin lattaviiritys lisäjäykisteeksi. Älä vaihda ulkoiseen työsylinteriin, mieti ennemmin toista kytkinasetelmaa.
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
Avatar
Wesuri.V8
Addikti
Viestit: 268
Liittynyt: 12 Helmi 2010, 09:19
Auto: ´65 HT, 347/TKO-500, pun/must, vinyylikatto. Odottaa korjausta....
Paikkakunta: Virolahti

Re: Earlyn tulipellin jäykiste

Viesti Kirjoittaja Wesuri.V8 »

Ens kesä menee hyvin pitkälle samal kokoon panol ku viime kesäkin. Tää talvi jää mussen jalostuksen osalt hyvin vähiin talon remontoinnin viedes vapaa-aikaa isosti. Tarttee kattoo mitä tuon kans sitte loppupeleist tekee.
Avatar
JooSexSex
Addikti
Viestit: 232
Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed
Paikkakunta: Vantaa - Vanda

Re: Earlyn tulipellin jäykiste

Viesti Kirjoittaja JooSexSex »

JYK-90 kirjoitti:Omaani tein 2mm rosterista, tuli jäykkä kuin mikä. Joskus miettinyt, että pitäiskö hitsata sisäpuolelle jokin lattaviiritys lisäjäykisteeksi. Älä vaihda ulkoiseen työsylinteriin, mieti ennemmin toista kytkinasetelmaa.
Tuota sisäpuolelta vahvistamista mietin juuri tekeväni. Muutos jäisi näkymättömäksi. Pitänee vain varmistua, että se poljinhässäkkä voi muutaman millin siirtyä taaksepäin.
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Earlyn tulipellin jäykiste

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Minä laitoin tuollaisen alumiini käikäleen jollain massalla kiini tuohon jäykkääjäksi. Tuon voi tehdä itsekin 5 mm alumiinilevystä tai vastaavasta (ei vaadi hitsaamista).
Liitteet
Kytkin1.jpg
jarru_kytkin_paasylinterit_paine-1.jpg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Earlyn tulipellin jäykiste

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Tota noin jos tuo tulipelti joustaisi niinpaljo kuin tuosta ekasta tekstuurista saa käsityksen, jossakin on pahasti mätää. Se tulipelti ei jousta niinpaljon että se haittaa, jossakin muualla tapahtuu joustoa. Ensinnäkin siellä kojelaudan alla on julmettu tuki jossa on polkimet kiinni ja tuki itse kojelaudassa. Tuollast pient metallikakkarat ei jäykistä yksin, helpoin tapasaada täydelline tuki on tehdä sylinterien alta vino tuki alas runkopalkkiin tai simpukan kiinnityslaipaan läpipultilla.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Wesuri.V8
Addikti
Viestit: 268
Liittynyt: 12 Helmi 2010, 09:19
Auto: ´65 HT, 347/TKO-500, pun/must, vinyylikatto. Odottaa korjausta....
Paikkakunta: Virolahti

Re: Earlyn tulipellin jäykiste

Viesti Kirjoittaja Wesuri.V8 »

Niin juu. Piti jo aiemmi laittaa ett se kytkin omituisuus on tuon centerforcen keskipakopunttien aiheuttama. Tarpeeks kierroksia niin paineasetelman levyjousen "sakarat" taipuu sen verran että painaa hydr painelaakeria kauemmaks. Tarttee jossai vaihees vaihtaa toi paineasetelma.
Mitä tuoho tulipellin joustoon tulee niin. Kyllähä jarrua painaes konehuoneen puolel näkee kun pääsylinteri liikkuu. Se tuntuu ylim. Joustona polkimes.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Earlyn tulipellin jäykiste

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

ROKI kirjoitti:Tota noin jos tuo tulipelti joustaisi niinpaljo kuin tuosta ekasta tekstuurista saa käsityksen, jossakin on pahasti mätää. Se tulipelti ei jousta niinpaljon että se haittaa, jossakin muualla tapahtuu joustoa. Ensinnäkin siellä kojelaudan alla on julmettu tuki jossa on polkimet kiinni ja tuki itse kojelaudassa. Tuollast pient metallikakkarat ei jäykistä yksin, helpoin tapasaada täydelline tuki on tehdä sylinterien alta vino tuki alas runkopalkkiin tai simpukan kiinnityslaipaan läpipultilla.
Kyllä se vaan joustaa vaikka mätää ei olisikaan. Jos on jarrutehostin niin ei juuri huomaa joustamista. Pitää olla julmetun jäykkä kytkin jos tulipelti joustaa kytkin polkimen alla häiritsevästi.

Minulla kun ei noita tehostimia ole, niin jarrupaine polkimeen on hieman suurempi ja joustoa on havaittavissa (. Paremman jarrutunnon saamiseksi olen kyseisen paikan jäykistänyt. Vähän se vielä notkuu mutta ei niin häiritsevästi. Kytkin on vakiota vastaava 10" McLeod 75113 massakytkin (noissa kilpa-autoissa ei niin rajuja kytkimiä tarvita kun voimaakaan ei ole edes 500 hevosvoimaa ja konekin on pieni).

Kaikki alkuperäiset poljinasetelma tuet on paikoillaan, ne ei estä notkumista riittävästi.

Tuohon edelliseen vihreään FB:n hitsasin 3 mm pellistä jäykisteen ja se toimii paremmin kuin tuo alumiini levy.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin