Earlyn tulipellin jäykiste
- Wesuri.V8
- Addikti
- Viestit: 268
- Liittynyt: 12 Helmi 2010, 09:19
- Auto: ´65 HT, 347/TKO-500, pun/must, vinyylikatto. Odottaa korjausta....
- Paikkakunta: Virolahti
Earlyn tulipellin jäykiste
Moron,
Minkäslaisia jäykisteitä olette laittaneet jarru- / kytkinpääsylinterin kohtaan tulipeltiin?
Antaa myöten jonnin verran reippaammin jarrua / tai kytkintä käytettäessä. Tekniikka puolelle kirjoitettu hydr. kytkin ongelma (http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... =9&t=15396) juontunee siitä kun korkeammil kierroksil tekee ripeitä "rase"vaihtoja niin pääsylkky pakenee tulipellin notkeude takia. Paineasetelman punnukset lisää käyttövastusta kierroste noustes.
Minkäslaisia jäykisteitä olette laittaneet jarru- / kytkinpääsylinterin kohtaan tulipeltiin?
Antaa myöten jonnin verran reippaammin jarrua / tai kytkintä käytettäessä. Tekniikka puolelle kirjoitettu hydr. kytkin ongelma (http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... =9&t=15396) juontunee siitä kun korkeammil kierroksil tekee ripeitä "rase"vaihtoja niin pääsylkky pakenee tulipellin notkeude takia. Paineasetelman punnukset lisää käyttövastusta kierroste noustes.
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Earlyn tulipellin jäykiste
Oma ratkaisuni (kylläkin C4-tomaatti):
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 30#p125778
Millisestä pellistä muistaakseni leikkelin ja sovittelin.
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 30#p125778
Millisestä pellistä muistaakseni leikkelin ja sovittelin.
- Wesuri.V8
- Addikti
- Viestit: 268
- Liittynyt: 12 Helmi 2010, 09:19
- Auto: ´65 HT, 347/TKO-500, pun/must, vinyylikatto. Odottaa korjausta....
- Paikkakunta: Virolahti
Re: Earlyn tulipellin jäykiste
Joku tuommone pitäs väsätä kuha ehtis. Aika vahvalt vaikuttaa että hydr. Painelaakeri vaihtuu ulkosee työsylinteriin ja kytkinhaarukkaan.
- JYK-90
- Addikti
- Viestit: 426
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018 - Paikkakunta: Vesilahti
Re: Earlyn tulipellin jäykiste
Omaani tein 2mm rosterista, tuli jäykkä kuin mikä. Joskus miettinyt, että pitäiskö hitsata sisäpuolelle jokin lattaviiritys lisäjäykisteeksi. Älä vaihda ulkoiseen työsylinteriin, mieti ennemmin toista kytkinasetelmaa.
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
- Wesuri.V8
- Addikti
- Viestit: 268
- Liittynyt: 12 Helmi 2010, 09:19
- Auto: ´65 HT, 347/TKO-500, pun/must, vinyylikatto. Odottaa korjausta....
- Paikkakunta: Virolahti
Re: Earlyn tulipellin jäykiste
Ens kesä menee hyvin pitkälle samal kokoon panol ku viime kesäkin. Tää talvi jää mussen jalostuksen osalt hyvin vähiin talon remontoinnin viedes vapaa-aikaa isosti. Tarttee kattoo mitä tuon kans sitte loppupeleist tekee.
- JooSexSex
- Addikti
- Viestit: 232
- Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
- Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed - Paikkakunta: Vantaa - Vanda
Re: Earlyn tulipellin jäykiste
Tuota sisäpuolelta vahvistamista mietin juuri tekeväni. Muutos jäisi näkymättömäksi. Pitänee vain varmistua, että se poljinhässäkkä voi muutaman millin siirtyä taaksepäin.JYK-90 kirjoitti:Omaani tein 2mm rosterista, tuli jäykkä kuin mikä. Joskus miettinyt, että pitäiskö hitsata sisäpuolelle jokin lattaviiritys lisäjäykisteeksi. Älä vaihda ulkoiseen työsylinteriin, mieti ennemmin toista kytkinasetelmaa.
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
Re: Earlyn tulipellin jäykiste
Minä laitoin tuollaisen alumiini käikäleen jollain massalla kiini tuohon jäykkääjäksi. Tuon voi tehdä itsekin 5 mm alumiinilevystä tai vastaavasta (ei vaadi hitsaamista).
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Earlyn tulipellin jäykiste
Tota noin jos tuo tulipelti joustaisi niinpaljo kuin tuosta ekasta tekstuurista saa käsityksen, jossakin on pahasti mätää. Se tulipelti ei jousta niinpaljon että se haittaa, jossakin muualla tapahtuu joustoa. Ensinnäkin siellä kojelaudan alla on julmettu tuki jossa on polkimet kiinni ja tuki itse kojelaudassa. Tuollast pient metallikakkarat ei jäykistä yksin, helpoin tapasaada täydelline tuki on tehdä sylinterien alta vino tuki alas runkopalkkiin tai simpukan kiinnityslaipaan läpipultilla.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Wesuri.V8
- Addikti
- Viestit: 268
- Liittynyt: 12 Helmi 2010, 09:19
- Auto: ´65 HT, 347/TKO-500, pun/must, vinyylikatto. Odottaa korjausta....
- Paikkakunta: Virolahti
Re: Earlyn tulipellin jäykiste
Niin juu. Piti jo aiemmi laittaa ett se kytkin omituisuus on tuon centerforcen keskipakopunttien aiheuttama. Tarpeeks kierroksia niin paineasetelman levyjousen "sakarat" taipuu sen verran että painaa hydr painelaakeria kauemmaks. Tarttee jossai vaihees vaihtaa toi paineasetelma.
Mitä tuoho tulipellin joustoon tulee niin. Kyllähä jarrua painaes konehuoneen puolel näkee kun pääsylinteri liikkuu. Se tuntuu ylim. Joustona polkimes.
Mitä tuoho tulipellin joustoon tulee niin. Kyllähä jarrua painaes konehuoneen puolel näkee kun pääsylinteri liikkuu. Se tuntuu ylim. Joustona polkimes.
Re: Earlyn tulipellin jäykiste
Kyllä se vaan joustaa vaikka mätää ei olisikaan. Jos on jarrutehostin niin ei juuri huomaa joustamista. Pitää olla julmetun jäykkä kytkin jos tulipelti joustaa kytkin polkimen alla häiritsevästi.ROKI kirjoitti:Tota noin jos tuo tulipelti joustaisi niinpaljo kuin tuosta ekasta tekstuurista saa käsityksen, jossakin on pahasti mätää. Se tulipelti ei jousta niinpaljon että se haittaa, jossakin muualla tapahtuu joustoa. Ensinnäkin siellä kojelaudan alla on julmettu tuki jossa on polkimet kiinni ja tuki itse kojelaudassa. Tuollast pient metallikakkarat ei jäykistä yksin, helpoin tapasaada täydelline tuki on tehdä sylinterien alta vino tuki alas runkopalkkiin tai simpukan kiinnityslaipaan läpipultilla.
Minulla kun ei noita tehostimia ole, niin jarrupaine polkimeen on hieman suurempi ja joustoa on havaittavissa (. Paremman jarrutunnon saamiseksi olen kyseisen paikan jäykistänyt. Vähän se vielä notkuu mutta ei niin häiritsevästi. Kytkin on vakiota vastaava 10" McLeod 75113 massakytkin (noissa kilpa-autoissa ei niin rajuja kytkimiä tarvita kun voimaakaan ei ole edes 500 hevosvoimaa ja konekin on pieni).
Kaikki alkuperäiset poljinasetelma tuet on paikoillaan, ne ei estä notkumista riittävästi.
Tuohon edelliseen vihreään FB:n hitsasin 3 mm pellistä jäykisteen ja se toimii paremmin kuin tuo alumiini levy.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.