Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
mistä moisen valon palaminen voi johtua, kun kaikki pelaa perstuntuman mukaan normaalisti. Öljyä on, paineita on, vettä on ja lämmöt toimii. Auto ei nyi ja polttoainetta menee niinkuin ennenkin.
ps. auto on musse -95/94 3,8 V6
Joku anturi mahdollisesti saavuttanut raja-arvonsa. -95 3.8 on EEC-V moottorinohjauksella, joten sitä ei kannata itse pidellä (vrt. EEC-IV, voi purkaa ja nollata koodit paperiliittimellä...) korjaamoon, jolla Fordiin sopiva testeri. Löytyy ainakin jokaisesta valtuututetusta Ford-korjaamosta ja mahd. muiltakin.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
------Ford Mustang Mach-E------
karppa kirjoitti:mikä korjaamo Tampereen seudulla osaa tulkata/korjata moisia vikoja, Kivitilan lisäksi?
Hepo-auto Hervannassa vaikutti ihan hyvalta paikalta. En ole mitaan isompaa teettanyt, mutta runkonumeron laitatin ym yleista juttua, kun ei ole meistisarjaa jne. Sanoivat kylla, etta on skanneri, joka osaisi jenkitkin lukea. Juuri silloin oli vaan softat paivittamatta..?
En talven aikana saanut tutkittua mikä mustia vaivaa. Nyt kun kilometrejä alkaa tosissaan kertymään niin mieluusti ton hoitais kuntoon. Koodien mukaan liittyis EGR systeemeihin. Ajossa ei kyllä huomaa mitään muuta kuin että check engine valo vilkkuu.
pystyykö EGR:rää jotenkin itse putsailemaan/herkistelemään. Ja missä päin imusarjaa se taas lymyilikään.
Olisko Turun lähellä paikkaa joka hallitsee Fordin kasin oikut. Tampereella olis kait ainakin toi Hi-Tec, ei varmaan ole lauantaisin auki. Onko kokemuksia For-pro nimisestä puljusta. pitäis löytyä Hyvinkäältä tai tuusulasta. Us-center suositteli kyseistä paikkaa, itse kun hallitsevat paremmin chevyt.
Mutta jos Turun seudulta olis joku asiantunteva pulju niin hyvä olis.
Tilaa netista EGR anturi. Sama palikka menee musseen, exploreriin jne jne. Muistaakseni jotain $35 online, voorttikaupassa 90eur. Vahan suolainen kate.. Anturin vaihtoon tarttee purkaa tavaraa tielta jonkinmatkaa ja samalla kannattaa rassata putkia. Oikein katevalta saattaisi onnistua ilman purkuakin, koska em. kilke on ihan nakosalla, kun oikein kurkkii..?
http://www.stangnet.com Tuolta foorumilta löytyy lähes kaikki mahdolliset mustin viat ja paljon muuta. searchilla löytyy, mutta ensin pitää vissiin rekisteröityä.
kiitti vinkeistä mutta ensin pitäis saada auto johdon päähän. koodit luin itse paperiliittimen avulla ja haluaisin varmistuksen ens alkuun että onko oikeat vikakoodit ennen kuin alen sen isompiin toimenpiteisiin.
91GT kirjoitti:kiitti vinkeistä mutta ensin pitäis saada auto johdon päähän. koodit luin itse paperiliittimen avulla ja haluaisin varmistuksen ens alkuun että onko oikeat vikakoodit ennen kuin alen sen isompiin toimenpiteisiin.
Jos olet koodit saanut luettua paperiliittimen avulla, niin ei koneella luku tuota sen kummempaa tulosta. Samat koodit sieltä saa ja lompakko vain ohenee. Jos vikakoodi kohdistuu EGR-järjestelmään niin kannattaa aloittaa EGR-venttiilin avaamisella ja puhdistamisella, ei maksa mitään Venttiili tuppaa vanhemmiten nokeentumaan ja jumittelemaan. Näin et ainakaan turhaan osta uutta venttiiliä jos vanhankin saa vielä toimimaan.
For-pro:sta ihan hyvät kokemukset. Ovat antaneet minulle puhelimessa asiallista neuvontaa USA-Fordien oikuista. Taurukseni edellinen omistaja oli huollattanut auton vuosia kyseisessä puljussa ja kehui paikan toimintaa.
Nyt paikallistin egr:än. En avannut vielä kun ajattelin että kannattaa varmaan hommata ensin uudet tiivisteet.
yksi asia kyllä ihmetyttää. eikös ton syysteemin pitäis olla joku pakokaasujen takaisin kierrätys systeemi. ensi hätään en huomannut pakokaasuu liitäntää. ainoastaan sen anturin tapseineen ja alipaineen. vesi tulii spaceriin.
no pitää tutkia paremmin kun on ne tiivisteet.
Löytyykö jostain välipiuhaa jossa USB liitin - luulisi että läppäriin saa jostain ohjelman ja piuhat vaan kiinni ????
muistaakseni jossain toisessa jenkkiautofoorumissa oli talvella tällastakin juttua et piuhat olisi ja netistä voisi imuroida ohjelman ??
Jos OBD-II lukijaa meinaat, niin ittella on toi: http://www.scantool.net/products/
Tee se itse versiona. Nain jalkikateen ajatellen ehka kannattaa maksaa muutama kymppi kunnon kotelosta jne..
Ihan ok peli, mutta enempi pro malleista on muutakin iloa. Googleen vaan OBD 2 scanner ja vertailemaan.