Sivu 1/1
'67 jarrupääsylinterin putkiliitännät
Lähetetty: 20 Touko 2005, 18:30
Kirjoittaja voxagent
Hankin kutos-mustiin uudet jarrukamat eteen, koska niihin ei pääsylinteri mukaan lukien, oltu 25:n vuoden aikana tehty mitään

. Hankin samalla uuden '67:n 2-piirisen pääsylinterin alkuperäisen 1-piirisen tilalle. Taaimmaiseen liitäntään löysin jo supistimen 3/8-24:lle, mutta etummaisen piirin reikä on tietysti isompi. Mikähän etummaisen reiän kierrekoko on ja mistä kannattaa kysellä Turun seudulla?
Itse en keksinyt selitystä miksi liittimet ovat erikokoiset.
Lähetetty: 20 Touko 2005, 21:21
Kirjoittaja musse67
Marssi pääsylinteri kainalossa lähimpään autotarvikeliikkeeseen, niin pitäs löytyä sopivat liittimet. Näin ainakin täälä meillä päin. Turkua tunnen sen verran huonosti että en ala tarkemmin neuvomaan.

Lähetetty: 20 Touko 2005, 21:43
Kirjoittaja voxagent
musse67 kirjoitti:Marssi pääsylinteri kainalossa lähimpään autotarvikeliikkeeseen, niin pitäs löytyä sopivat liittimet. Näin ainakin täälä meillä päin. Turkua tunnen sen verran huonosti että en ala tarkemmin neuvomaan.

Näin ajattelin toimia. Turun Jarruosaan neuvoivat lähihuoltiksella.
Lähetetty: 20 Touko 2005, 22:19
Kirjoittaja GT-350
Etummainen on kinkkinen, on muistaakseni 1/2" kierre. Ei löydy ihan joka paikasta, mm. aikanaan olen itselle teettänyt pajalla sellaisen omaan 67:n pääsylinteriin. Nykyään olen löytänyt niitä ihan tehdastekoisena, laita vaikka PM jos et löydä niin täältä ainakin pitäisi järjestyä.
Ästm, meniköhän näin....muistaako joku muu 100-varmasti?
Lähetetty: 23 Touko 2005, 15:48
Kirjoittaja voxagent
Etumainen on isompi kuin 1/2", mahdollisesti 5/8". Laitoin Ponylle PM:n.
Lähetetty: 23 Touko 2005, 16:43
Kirjoittaja GT-350
Jep. 1/2 löytyy nykyään mutta tuo isompi on paha; en ole löytänyt moista ja siksipä omaankin aikanaan sellainen teetettiin. Mistäs muut ovat ne taikoneet kun noita 67:n pääsylintereitä on laitettu autoihin vähän siellä sun täällä. Huhuu...
Lähetetty: 24 Touko 2005, 10:28
Kirjoittaja voxagent
Isompi on oikeasti kierrekooltaan 9/16". Sylinteri kannattaa mahdollisuuksien mukaan hommata paikasta mistä saa myös kyseisen reducer fittingin....
Lähetetty: 24 Touko 2005, 23:49
Kirjoittaja ROKI
Minä osti joensuusta varaosamaailmasta valmiin ison liitin nipan, ei tarvitte erillistä väliholkkia supistajaa, helppoa kun on oikeat osat

.
Lähetetty: 10 Kesä 2005, 09:13
Kirjoittaja voxagent
Kutos-mustin jarruremontti loppusuoralla. Syy lievään jarrujen puoltamiseenkin löytyi:
- kengät kuluneet niitteihin saakka
- sylinterit tihkuivat
- toinen automaattisäädön pyörä hukannut hampaansa.
Näiden lisäksi vanhat kumiletkut olivat murtuneet. Etukengissä oli
Fordin merkki stanssattuna ja pinnat messinkiniiteillä kiinni eli ovat varmasti tosi vanhat.
Uudet osat löytyivät Niemensivulta ja Loimaan US-Centeristä.