Sivu 1/1
BAMA
Lähetetty: 29 Syys 2015, 13:07
Kirjoittaja Dyna
Onko kellään tietoa tuosta BAMA virityksestä? Saadaanko sillä lisäpotkua vapareihin, kun etu- ja takapään tukkoisuus on poistettu ja vaatiiko se nimenomaan virittämisen vai hoitaako Mussen oma ohjaus niin ettei mene laihalle? Auto on vm 2005 GT.
Re: BAMA
Lähetetty: 29 Syys 2015, 15:48
Kirjoittaja Pappacosworth
5-15 heppaa ilman muita virityksiä, ehkä 20-25 perus bolt-oneilla verrattuna vakioon. Kannattaa valita sellainen tuner johon saa ajettua räätäöidyn softan tarvittaessa.
Re: BAMA
Lähetetty: 27 Loka 2015, 10:35
Kirjoittaja Jogiath
Mikäs sitten olis se parempi ohjelma kun ajatuksena on vaihtaa vapari suodatin, läppäkotelo 2x60mm, suuttimet FR 9593 ja nokat FR hotrod perf. -05 GT:hen. avarsin cat backin omalla paketilla (oli vanhat aika tukkoiset) ja olen miettinyt tuota ohjelmaa mutta en ole ihan varma mikä sopisi tuon paketin kanssa yhteen.
Toin jenkeistä (tai vaimo toi) jo läppäkotelon ja suuttimet, loput menee tilaukseen asap kunhan saan tuon tunerin selville.
Re: BAMA
Lähetetty: 27 Loka 2015, 12:54
Kirjoittaja sami92
Sen verran paljon muutoksia, että valmiiksitehdyt ohjelmat tuskin riittävät, ovat korkeintaan sinnepäin. Säädättäisin dynossa, esim. ilpower ja Ilpo Kotkassa voi varmaan auttaa. Käytin itse 2000GT:n tuolla nokkienvaihdon, stroker kampuran + muiden muutosten jälkeen ja suosittelen +++. SCT-kapula varmaan riittää.
Re: BAMA
Lähetetty: 30 Loka 2015, 12:03
Kirjoittaja Dyna
Re: BAMA
Lähetetty: 30 Loka 2015, 15:35
Kirjoittaja Make67
Noni, viritys onnistu yli odotusten kun plussaa tuli
Täähän ei sitten ollu milläänmuotoa kenkkuilua vaan toteamus että oikeeseen suuntaan ollaan menossa!!!
Re: BAMA
Lähetetty: 11 Marras 2015, 15:34
Kirjoittaja Dyna
Eilen vedettiin peitto syrjään ja Tipuun ladattiin uusi program. Max kierrosluku nostettiin 5750:stä 6350:sen r/min ja tyhjäkäynti nostettiin 650:stä 750:sen r/min. Muitakin parametreja muutettiin ja lisäksi uuden ohjelman pitäisi nostaa vääntöä ja huipputehoa. Nyt pitäisi löytyä se 350 HP, saas nähdä. Auto lähti hyvin käyntiin ja tyhjäkäynti piti kutinsa. Koneen lämmettyä myös rajoitin pysähtyi tuohon 6350 r/min, joten ohjelma näytti näiltä osin toimivan. Keväällä sitten nähdään loput penkissä. Sitten kysymys? Paljonko tuota max kierroslukua voidaan nostaa, ettei kone ala poikimaan, koska SCT ohjelmahan sallii näköjään syöttöä aina tuonne 7000 r/min asti. 4,6 litraisessa rajoitin tulee normaalisti vastaan jo 5750 r/min ja kojoottikoneessa 6500 r/min.
Ruuvia kohtiahan tässä ollaan menossa, mutta ainakin ensikesä ajetaan vielä vaparilla ja ehkä tuo vaparin teho riittääkin kruisailuihin.

Re: BAMA
Lähetetty: 11 Marras 2015, 20:33
Kirjoittaja Pappacosworth
jos on vakiot pulveriveivit niin en itse nostaisi rajoitinta. Modulaarikoneiden ykkössyy täystuhoon.
Re: BAMA
Lähetetty: 14 Marras 2015, 18:23
Kirjoittaja Dyna
Re: BAMA
Lähetetty: 14 Marras 2015, 19:13
Kirjoittaja Pappacosworth
Jossain jenkkifoorumilla 32v koneen kanget suositeltiin vaihdettavaksi 400 hepan jälkeen. Mutta pulveriveivi ei varoita yhtään vaan napsahtaa kerrasta.
Re: BAMA
Lähetetty: 16 Marras 2015, 19:17
Kirjoittaja Firebolt
Ei muuta kun kierrokset tappiin ja seisovaa mailia koittaan. Pokkinen kokeili jo eikä varmasti suosittele.
Re: BAMA
Lähetetty: 20 Marras 2015, 15:31
Kirjoittaja Dyna
Re: BAMA
Lähetetty: 20 Marras 2015, 16:09
Kirjoittaja Firebolt