Ongelmia C4:n kanssa
Ongelmia C4:n kanssa
Kertokaa viisaammat mikä mustini vaihteistoa vaivaa.
Kylmänä tuntuu toimivan ok, mutta jo parin ajelu minuutin jälkeen laatikko alkaa luistamaan ja lopulta veto häviää kokonaan.
Kummallista kyllä, mutta pakki toimii, vaikka eteenpäin ei menemistä ole.
Vaihde kyllä menee päälle, mutta luistaa mielettömästi.
Kylmänä voin hetken nauttia ajelusta ennen kuin taas ongelmat alkavat.
Käsittääkseni C4:sta pitäisi löytyä kolme vaihteen valitsimen asentoa eteenpäin. Autostani löytyy vain pakotettu ykkönen ja asento, jossa tuntuu, että ykköstä ei löydy ollenkaan. Eli vain vaihteet 2 ja 3. (D).
Valitsijasta löytyy kyllä paikka myös näiden keskeltä, mutta tämä ei ole toiminut.
Mitä vaihteistolle olisi tehtävissä? Veisinkö auton vain suosiolla korjattavaksi vai onko tavallisella kadun tallaajalla mahdollisuutta pikku nikseillä saada vaihteet toimimaan.
Linkkejä mistä löytyisi tietoa kyseisestä aiheesta?
Kiitos vastanneille jo etukäteen.
Autona 65HT + V8 + c4
Kylmänä tuntuu toimivan ok, mutta jo parin ajelu minuutin jälkeen laatikko alkaa luistamaan ja lopulta veto häviää kokonaan.
Kummallista kyllä, mutta pakki toimii, vaikka eteenpäin ei menemistä ole.
Vaihde kyllä menee päälle, mutta luistaa mielettömästi.
Kylmänä voin hetken nauttia ajelusta ennen kuin taas ongelmat alkavat.
Käsittääkseni C4:sta pitäisi löytyä kolme vaihteen valitsimen asentoa eteenpäin. Autostani löytyy vain pakotettu ykkönen ja asento, jossa tuntuu, että ykköstä ei löydy ollenkaan. Eli vain vaihteet 2 ja 3. (D).
Valitsijasta löytyy kyllä paikka myös näiden keskeltä, mutta tämä ei ole toiminut.
Mitä vaihteistolle olisi tehtävissä? Veisinkö auton vain suosiolla korjattavaksi vai onko tavallisella kadun tallaajalla mahdollisuutta pikku nikseillä saada vaihteet toimimaan.
Linkkejä mistä löytyisi tietoa kyseisestä aiheesta?
Kiitos vastanneille jo etukäteen.
Autona 65HT + V8 + c4
Tuo voimakas luisto viittaisi et kitkapinnat tiensä päässä. mulla oireili kakkosen ja kolmosen vaihto, korjaantu pantaa kiristämällä ja alip.modulaattorin säädöllä. mullakin toi laatikko sitä mallia,että pakkokakkosella keppi niin se lähtee silloin kakkosella. lueskeleppa noita vanhempia C4-juttuja täältä. ..niin ja katoppa öljy,jos mustaa seassa ja palaneen hajua, niin selvä peli. parit ulkokieliset linkit
http://www.burly4x4.com/c4/c4buildup/
http://www.mustangcentral.net/tech/c4.html

http://www.burly4x4.com/c4/c4buildup/
http://www.mustangcentral.net/tech/c4.html
Aiheutti joskus aikanaan myöskin hämmästelyä se Early mustin kaavio, mutta selitys löytyi yllätys yllätys tallella olevasta owners manualista.
D asento joka on siinä L:n("pakkoykkösen") jälkeen seuraavana eteenpäin, on se varsinainen ajoasento, jossa pitäisi löytymän 1,2,3 vaihteet. Seuraava eteenpäin on ns. muta- ja lumiasento jolla auto tosiaankin lähtee kakkosella liikkeelle.
Saadaksemme asian vielä vähän sekavammaksi sillä kepillä pystyy suorittamaan myöskin pakkovaihdon kolmoselta kakkoselle siinä normaali D asennossa jos vauhtia on tarpeeksi.
Vika vaikuttaa kyllä vähän hankalalta itse korjkattavaksi, joten todennäköisesti säästät ainakin aikaa ja luultavasti myös rahaa jos pääset ammattimiesten pakeille.
D asento joka on siinä L:n("pakkoykkösen") jälkeen seuraavana eteenpäin, on se varsinainen ajoasento, jossa pitäisi löytymän 1,2,3 vaihteet. Seuraava eteenpäin on ns. muta- ja lumiasento jolla auto tosiaankin lähtee kakkosella liikkeelle.
Saadaksemme asian vielä vähän sekavammaksi sillä kepillä pystyy suorittamaan myöskin pakkovaihdon kolmoselta kakkoselle siinä normaali D asennossa jos vauhtia on tarpeeksi.
Vika vaikuttaa kyllä vähän hankalalta itse korjkattavaksi, joten todennäköisesti säästät ainakin aikaa ja luultavasti myös rahaa jos pääset ammattimiesten pakeille.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Öljy oli kirkasta eikä haissut ja ne on vaihdettu pari viikkoa sitten.
Eli se puoli pitäisi olla kunnossa.
Käväsin tänään vielä testailemassa ja jo parin minuutin käynnissä olon jälkeen vetoloppui eteenpäin täysin.
Onneksi pääsin pakittamaan takaisin...hiukan porukka ihmetteli...
Ei kai auta muu kuin ottaa puhelu korjaamolle.
Eli se puoli pitäisi olla kunnossa.
Käväsin tänään vielä testailemassa ja jo parin minuutin käynnissä olon jälkeen vetoloppui eteenpäin täysin.
Onneksi pääsin pakittamaan takaisin...hiukan porukka ihmetteli...

-
- Aktiivi
itsellä oli laatikosta mennyt öljypumppu, toimi kylmänä ok, mutta muutaman kilometrin ajon jälkeen alkoi luistella kunnolla. tietysti kun linjapaineita ei ollut, niin kitkapinnat syöpyivät nopeasti. kyllä tuon laatikon purkaa itsekin, maltilla vaan osa kerrallaan järjestyksessä lattialle, ja uudet tilalle, räjäytyskuva mielellään kädessä. eikä noiden osien vaihdossa mene kuin muutama tunti. tietysti jos työkalut ei pysy kädessä, niin vie laatikko TUNNETULLE ammattimiehelle. saattaa olla että niillä on jonoa, mutta kannattaa pitkän päälle, muutaman "merkkihuolto" pajan sätöksiä olen nähnyt kavereilla, kovan rahan maksanut laatikko ei ole toiminut kilometriäkään kunnolla.
-
- Aktiivi
ei se pakkikaan "kunnolla" toiminut, mietti vähän ennenkuin jysähti oikein kunnolla päälle. Jos Nätkin vielä ruuvaa näitä, niin sille veisin laitettavaksi. siis jos en itse laittaisi. Hesassakin on yksi taitaja, mutta ei niin mukava mies muuten.. toki kyllä joka puolelta suomea varmasti löytyy sällejä jotka osaa laittaa kunnolla, mutta savossa päin pitää firmoja muutama joille en todellakaan veisi. jääköön nimet sanomatta.ei itseä ainakaan huvita irroittaa ja kokeilla monta kertaa ennenkuin saa toimivan.
Minä remontoin kaverin C4 laatikon ja rupes toimimaan, joensuussa muuan seppä oli olevinaan laittanut kunnolla, mut oli vaihtanut vain pannat sehän levis pikapikaa. Purin lotjun joka nippelin pöydälle ja vaihdoin kaikki mitä sarjassa tulee, joka ikinen tiiiste ja o rengas mutta yhtä osaa niissä korjaussarjoissa ei tule, joka kumminkin pitää vaihtaa ehdottomasti on vapaakytkin paketti. Sitä jos ei vaihda saa sanoa hyvästi uusille kaluille, olen laittanut myös C6, FMX, sekä moparin lotjun, hyvinhän nuo ovat pelittäneet, ovat yksinkertaisia aparaatteja kun perehtyy kunnolla. Eikä mulla ole etes räjäytyskuvia että silleen, onnistuu niiden laitto ilman kuviakin.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Minkä minä sille voin jos luoja on suonut nämä taidot minulle, ei siinä tarvita kuin hyvä näkömuisti ja sorminäppäryyttä, myös kiinnostus kaikken kokeiluun. Jukalle vain tiedoksi turhaan ihmettelet johan se siitä allekirjoituksesta näkyy
.

Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302