Sivu 1/1

Jäykistyvä ohjaus -64½

Lähetetty: 17 Touko 2005, 07:54
Kirjoittaja Avomusse
Onko kellään kokemusta mistä mahtanee johtua ohjauksen jäykistyminen painettaessa kytkintä. Autossa 289 & toploader 4v.
Kytkimen ollessa painettuna on ohjaus selvästi jäykempi, kuin muuten. :?
Autossa ei ohjaustehostinta.

Re: Jäykistyvä ohjaus -64½

Lähetetty: 17 Touko 2005, 09:23
Kirjoittaja Fastback
Avomusse kirjoitti:Onko kellään kokemusta mistä mahtanee johtua ohjauksen jäykistyminen painettaessa kytkintä. Autossa 289 & toploader 4v.
Kytkimen ollessa painettuna on ohjaus selvästi jäykempi, kuin muuten. :?
Autossa ei ohjaustehostinta.
ihan ensimmäisenä tulee mieleen, ettei mikään poljin&kytkinvivusto osu ohjausakseliin ja näin jäykistäisi ohjausta.

Lähetetty: 17 Touko 2005, 09:27
Kirjoittaja Avomusse
Mahdollista kyllä. Täytyy tarkistaa.

Lähetetty: 17 Touko 2005, 13:11
Kirjoittaja Arto65FB
Mystinen kysymys. Ohjausakselihan kulkee siellä putken sisällä, joten polkimen ei pitäisi osua akseliin.

Onko kytkimen osat oikeita kyseiseen vuosimalliin, niissä oli hieman eroja?

Tuleeko jarrupoljinta painettaessa sama vai pelkästään kytkimellä? Tulipeltihän ei ole maailman tukevin ja usein näkee sen notkuvan, kun esim. jarrua painaa kunnolla. Silloinhan voisi kuvitella, että vääntää rattiputkeakin samalla ja simpukkaan menenvä akseli vähän kinnaisi. Riittäisikö kytkinpolkimen vääntö rattiakselin vääntämiseen? En tiedä, kyllähän siinäkin voimaa on.

Lähetetty: 18 Touko 2005, 09:39
Kirjoittaja Avomusse
Ei ilmene jarrua painettaessa.
Kytkimen vivuston tukilaakeri tuntuu väljältä rungonpuoleisessa päässä.
Muuten itse kytkin pelaa OK.

Lähetetty: 18 Touko 2005, 20:30
Kirjoittaja Avomusse
Jep. Nosturilla kävin toteamassa ,että kytkin vivusto tolkuttoman väljä :cry:
Saako purettua viksusti ilman moottorin irroitusta :?:

Ilmeisesti suuresta väljyydestä johtuen painaa jopa suojaputken läpi ohjausakseliin ja jäykistää koko hoidon.

Lähetetty: 18 Touko 2005, 20:43
Kirjoittaja GT-350
Avomusse kirjoitti: Saako purettua viksusti ilman moottorin irroitusta :?:
Jep, pientä akrobatiaa runkopalkin päällä parin pultin kanssa ja sieltähän se lähtee.

Lähetetty: 20 Touko 2005, 09:26
Kirjoittaja Avomusse
Vika löydetty ja korjattu. Rattiakselin suojaputki oli liikkunut kohti rattia ja kävi kiinni ratinrunkoon kytkintä poljettaessa. Tulipelti ilmeisesti joustaa jonkin verran.
Kiitokset Pony vian paikantamisesta :!: