lasin tiivistäminen

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Tahavo
Mega-addikti
Auto: Ford Mustang HT 64½

lasin tiivistäminen

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Pitäisi laittaa lasin kromilistan ja korin väliin jotain mömmöä. Pruuttasin vanhan sikarudetaet tuubin tyhjäksi ja lähdin ostamaan uutta. Ei löytynyt! Oli vain uutta sikalasintiivistettä, joka oli aivan onnetonta harmaata sinitarraa! Eihän se mihinkään tarttunut.
Kiireessä yritin etsiä jotain sopivaa ainetta. Ostin bitumituubin, se taas oli todella sotkusta hommaa ja tiedä kuinka se pitää vettä. Tänään ostin kirkasta "tuubikumia" ilman silikonia. Sen saa siististi ja tarttuu hyvin, mutta kun yrittää pyyhkiä ylimääräiset pois kromilistoista, niin kuoriutuu irti liiankin kanssa.
Mistä löytäisi vanhaa kunnon sikarudetaettia!? Sitä mustaa tervaa joka tarttuu joka paikkaan kuin tauti, eikä kovetu. Tietääkö kukaan? Jos ei, niin mikä olisi järkevin tapa tiivistää lasi niin, ettei vettä tule yhtään sisään?

ps. mainittakoon vielä, että juhannuksen aikaan yritin tiivistää takalasia. Loput sikarudetit pruuttasin ennen kromilistoja ja kromilistojen kiinnityksen jälkeen, pitäisi tiivistää koska listan ja korin välissä on niin isot raot.
Silloin laitoin tuota bitumia, mutta edelleen vettä oli valunut tavaratilaan, toki vähemmän kuin aikaisemmin.
Eilen taas vesisateella tiputti vettä jaloille myös etulasista.
GT-350
Superpölöttäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

3M.

Löytynee kaupasta, itse olen ostanut RTV:stä.
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
MarkkuJ
Addikti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuJ »

Ainakin Tampereella näitä Sikan tuulilasin tiivistykseen tarkoitettuja tuubeja sai Tampereen Tuulilasimyynnistä Lokomonkulmasta (hyvä palvelu muuten). Eli suosittelen paikallista tuulilasiliikettä, heillä on tieto pätevistä aineista.
ak72
Mega-addikti
Auto: Ford Mustang '66 289 HT

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Itse käytän Wurthin professional tuulilasintiivistys massaa. Se on semmosta mustaa mömmöä joka ei kovetu ja tarttuu joka paikkaan ihan riesaksi saakka. Tuosta tiivistämis hommasta vielä... tuossa pari päivää sitten käytettiin lasi pois omasta '66 HT:sta ja tehtiin tiivistys muka todella hyvin ja ohjeitten mukaan, eli mömmöä nii maan perhanasti molempiin tiivisteen uriin. Eipä tarvinnut testisäätä odottaa montaa päivää, eilen käytiin Oulussa niin vettä tuli ihan kaatamalla ja eipä kestäny montaa minuuttia nii alko sukat kastua :x Tästä opimme sen että mömmöä pitää tunkea myös kromilistan alus TÄYTEEN, muuten ei pidä ei vaikka kuin ristisi kädet taivasta kohti :D
Tahavo
Mega-addikti

ak72 kirjoitti:Itse käytän Wurthin professional tuulilasintiivistys massaa. Se on semmosta mustaa mömmöä joka ei kovetu ja tarttuu joka paikkaan ihan riesaksi saakka. Tuosta tiivistämis hommasta vielä... tuossa pari päivää sitten käytettiin lasi pois omasta '66 HT:sta ja tehtiin tiivistys muka todella hyvin ja ohjeitten mukaan, eli mömmöä nii maan perhanasti molempiin tiivisteen uriin. Eipä tarvinnut testisäätä odottaa montaa päivää, eilen käytiin Oulussa niin vettä tuli ihan kaatamalla ja eipä kestäny montaa minuuttia nii alko sukat kastua :x Tästä opimme sen että mömmöä pitää tunkea myös kromilistan alus TÄYTEEN, muuten ei pidä ei vaikka kuin ristisi kädet taivasta kohti :D
Tuo Wurth kuulostaa kuvauksen perusteella juuri siltä samalta entiseltä sikarudetaetilta. Täytynee vielä ostaa yksi tuubi.
Varaosaliikkeen myyjä väitti, ettei sitä vanhaa sikaa ole enää saatavilla, vain sitä sinitarran tapaista. Kiitos vinkeistä!

Mömmöä pitää tosiaan olla paljon. Minun piti laittaa sikaa myös listan alus täyteen, mutta tavara loppui kesken, niin ajattelin että pitää vettä kun laittaa ulkopuolelle listan ja korin väliin, mutta eipä pitänyt, ainakaan bitumimassa.
Tahavo
Mega-addikti

En löytänyt mitään noista mainituista. Wurthin tukkumyymälässäkin ihmetteli professional-tuubia.
Piti ostaa sitä uutta "sika-lasmasteria" vai mitä se oli. Ei lähellekkään yhtä hyvää kuin vanha sikarudetaet. Eipä niin paljon sotke, mutta en luota sen toimivuuteen, koska se on vähän kuin sinitarraa painelisi listan reunaan.

Kaiken lisäksi hukkasin sen kromilistan kulmapalan! Kaksi tuntia pengoin tallin lattiaa ja roskista, en löytänyt :x ... Äkkiä joku myymään mulle uuden jos on ylimääräinen nurkissa pyörimässä.
GT-350
Superpölöttäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Löytyy toi professional ainakin Wurthin kataloogista:

http://www.tuumacid.com/fmoc/Wurth_0890-100043.jpg

Oon huomenna menossa käymään ja voin kysyä hinnan samalla jos kiinnostaa...
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
Tahavo
Mega-addikti

No siinähän sitä on. Eikä wurthin myyjä tiennyt mistään mitään. Täytynee vielä tänään kysellä täältä päin josko jostain löytyisi.
Vastaa Viestiin