Sivu 1/1

siirtymävaiheen rikastus

Lähetetty: 06 Heinä 2015, 21:35
Kirjoittaja Corsair
Osaisiko arvon raati sanoa kuinka sais edelbrock 500cfm kaasarista rikastettua siirymävaihetta?
noissa halpiskaasareissa ei taida olla vaihdettavissa kuin pääsuuttimet ja neulat.

Ongelmana on kun lähtee vedättämään niin 1500 rpm kohdalla tulee laiha kohta. Vaivan saa pois ruuvaamalla tyhjäkäyntiseoksen reilusti rikkaalle alle 12afr, mutta se ei tunnu hyvälle vaihtoehdolle.

Re: siirtymävaiheen rikastus

Lähetetty: 06 Heinä 2015, 22:41
Kirjoittaja porttari
Vähän tietämättömänä täytyy tiedustella, onko kyseisessä kaasarissa siirtymäalueelle sellaista messinkistä ilmaholkkia tms? Jos löytyy, niin ainakin eurokaasareista pystyy tyhjäkäyntipiirin siirtymän rikastamaan reijän kokoa pienentämällä. Silloin ei suotta tarvitse laittaa liian suurta tyjäkäyntisuutinta, tai säätää seosta ruuvista liian rikkaalle.

Mutta nämä kaasuttimet lienevät kys. jutuissa erilaiset?

Re: siirtymävaiheen rikastus

Lähetetty: 06 Heinä 2015, 23:15
Kirjoittaja starsky
Corsair kirjoitti:Osaisiko arvon raati sanoa kuinka sais edelbrock 500cfm kaasarista rikastettua siirymävaihetta?
Tarkka kaasuttimen tyyppi?

Re: siirtymävaiheen rikastus

Lähetetty: 06 Heinä 2015, 23:37
Kirjoittaja Corsair
Kaasari on afb ja malliltaan 1403.
en ole löytänyt vaihdettavia ilmasuuttimia, taitavat olla kaikki porattu suoraan valuun. Säädöt tehdään vissiin poralla?
En tiedä löytyskö tähän tyhjäkäyntisuuttimia tai seosputkia, mutta ainahan alkuperäisiä voi modata.
arvais vaan millaisilla pykälillä lähtis kokeilemaan.

Re: siirtymävaiheen rikastus

Lähetetty: 07 Heinä 2015, 00:08
Kirjoittaja starsky
Corsair kirjoitti:Kaasari on afb ja malliltaan 1403.
Onko kyseessä kuitenkin teknisesti samasta kaasuttimesta kuin nykyinen Edelbrock 1403-malli?

Luit varmaan jo esim. viestiketjun Edelbrock 1404 säätöihin. ?

Meinaan vaan, että pitäisihän tuo siirtymävaihe saada säädettyä jousi/neulakokeiluilla ja sinulla taitaa olla jo seosmittarikin autossa paikoillaan?

Re: siirtymävaiheen rikastus

Lähetetty: 07 Heinä 2015, 22:32
Kirjoittaja Corsair
Juu seosmittari on paikoillaan. Musta tuntuu että ongelma on siinä että kun tyhjäkäynniltä siirrytään ensiöpiiriin, niin tässä välissä on laiha kohta. Ilmeisesti ensiöpuolen pääsuuttimista ei ehdi tukemaan polttoainetta ja pelataan tyhjäkäyntipiirin polttoaineella.
Nyt löysin että joku jenkkifoorumilla on porannut boostereista jotain tyhjäköynnin reikää suuremmaksi. Pitänee tutustua asiaan tarkemmin.
Ehkä olisi pitänyt sijoittaa johonkin parempaan hollikkaan...ilmeisesti hyvä ja halpa pitää ostaa eri paketissa.

Re: siirtymävaiheen rikastus

Lähetetty: 08 Heinä 2015, 09:51
Kirjoittaja Pertti
Tuntuuko tuo laiha kohta ajossa, vai näkyykö vain mittarissa?
Jos pelkästään mittari notkahtaa, en paljon murehtisi ainakaan vanhassa harrasteautossa.