Mustang 67' etupää.
-
- Aktiivi
- Viestit: 34
- Liittynyt: 31 Heinä 2014, 19:56
- Auto: Ford Mustang '67
Ford Falcon '64
Ford Sierra '92
Suzuki PV '87 - Paikkakunta: Raisio
Mustang 67' etupää.
Elikkä vanteet on 16" ja 7" leviät, renkaat takana 215/55/16 edessä 205/55/16. Ongelmana on että tiukasti kun kääntää tai jostain kuopasta ajaa niin nappasee vänkärinpuolen kaareen rengas. Vanteiden ET en tiedä, eikä viitteisi 15" vanteita hankkimaan. Voisiko jotain etujousia vaihtaa jäykemmiksi tai kallistuksenvakaajaan jotain?
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: Mustang 67' etupää.
Kyllä noilla vanteilla pitäis olla raapimatta mihinkään. Jousien/iskareiden vaihto pikkuisen jäykempiin ajaa asiansa. Myös paksumpi vakaajatanko uusien puslien kanssa auttaa hyvinkin tuohon.
Mulla -67 HT jossa etuvanteet 17x7 ja renkaat 225/45/17 eikä raavi mihinkään. Madallusjouset(-1", 620lbs) arning-muutos, tuumanen vakaaja uretaanipuslilla, Kyb kaasuiskarit, vakio ylätukivarret.
Mulla -67 HT jossa etuvanteet 17x7 ja renkaat 225/45/17 eikä raavi mihinkään. Madallusjouset(-1", 620lbs) arning-muutos, tuumanen vakaaja uretaanipuslilla, Kyb kaasuiskarit, vakio ylätukivarret.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Re: Mustang 67' etupää.
Sama setti kuin Make67:lla alla täälläkin tai vaihtoehtoisesti 225/60-15, ET on itsellä 0 molemmissa vanteissa, sekä 15 ja 17, leveyttä 7". Molempia pyöritetään alla riippuen mielialasta. Ja samat muutokset myös keulassa.
Kummallakaan ei ota kiinni.
Kummallakaan ei ota kiinni.
-
- Aktiivi
- Viestit: 34
- Liittynyt: 31 Heinä 2014, 19:56
- Auto: Ford Mustang '67
Ford Falcon '64
Ford Sierra '92
Suzuki PV '87 - Paikkakunta: Raisio
Re: Mustang 67' etupää.
Kiitos vastauksista.
Joo mielessä on jo käynyt vaihtaa eturenkaat 15" mutta tuo kallistuksenvakaimen vaihto olisi edullisempi.
http://www.cjponyparts.com/sway-bar-fro ... 70/p/FSB2/
http://www.cjponyparts.com/whiteline-fr ... 0/p/FSB18/
Tälläisetkö olisi riittävä setti keulille?
Mielessä on myös käynyt mahtaisikohan edessä olla jonkin sortin madallusjouset jotka jenkeissä olisi laitettu kiinni
Joo mielessä on jo käynyt vaihtaa eturenkaat 15" mutta tuo kallistuksenvakaimen vaihto olisi edullisempi.
http://www.cjponyparts.com/sway-bar-fro ... 70/p/FSB2/
http://www.cjponyparts.com/whiteline-fr ... 0/p/FSB18/
Tälläisetkö olisi riittävä setti keulille?
Mielessä on myös käynyt mahtaisikohan edessä olla jonkin sortin madallusjouset jotka jenkeissä olisi laitettu kiinni

-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: Mustang 67' etupää.
Mulla taitaa olla ton ekan linkin mukainen etuvakaaja paikoillaan.
On riittänyt vaimentamaan kallistuksia hyvin jo .... Öö... 8 vuoden ajan!
On riittänyt vaimentamaan kallistuksia hyvin jo .... Öö... 8 vuoden ajan!

-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
-
- Aktiivi
- Viestit: 34
- Liittynyt: 31 Heinä 2014, 19:56
- Auto: Ford Mustang '67
Ford Falcon '64
Ford Sierra '92
Suzuki PV '87 - Paikkakunta: Raisio
Re: Mustang 67' etupää.
Täytyykin laittaa tilaukseen tuollainen tuumanen vakaaja
mistä saisin selville nykyisten vanteitteni ET?

- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mustang 67' etupää.

Saattaa joskus lukea vanteen sisäpuolella
Re: Mustang 67' etupää.
Ongelma ei ole jousissa tai vakaajassa.
Ongelma on väärät vanteet ja oletettavasti ohjauskulmat.
67:aan menee vanteet (oikea ET) 8X16 ja 8X17 helposti, renkaina 225, 245, ja jopa 255, profiileilla 40 ->50.
Ilmeisesti muutoksi tarvii tehdä myös ohjauskulmissa -> camberit kohdalleen.
Helpo on myös rullata lokasuojien reunat.
Kuvan 67:ssa edessä ja takana vanne 17 x 8 (tai 9) rengas 245R17 / 40 (muistaakseni).
Ongelma on väärät vanteet ja oletettavasti ohjauskulmat.
67:aan menee vanteet (oikea ET) 8X16 ja 8X17 helposti, renkaina 225, 245, ja jopa 255, profiileilla 40 ->50.
Ilmeisesti muutoksi tarvii tehdä myös ohjauskulmissa -> camberit kohdalleen.
Helpo on myös rullata lokasuojien reunat.
Kuvan 67:ssa edessä ja takana vanne 17 x 8 (tai 9) rengas 245R17 / 40 (muistaakseni).
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Mustang 67' etupää.
Mulla on 8 x 17" vanteet joka nurkassa ET-0 , ja renkaat 235-45-17 eikä ota mihinkään kiinni. Ja auto 67 Ht.
-
- Aktiivi
- Viestit: 34
- Liittynyt: 31 Heinä 2014, 19:56
- Auto: Ford Mustang '67
Ford Falcon '64
Ford Sierra '92
Suzuki PV '87 - Paikkakunta: Raisio
Re: Mustang 67' etupää.
Täytyy mitata noiden vanteiden ET. Mutta keula myöskin tuntuu suht jämäkältä ja veikkaisin vähän että edessä olisi jäykemmät jonkin sortin madaltavat jouset.. Täytyykin käyttö sierran vanteista laittaa mussee etteen vielä 205/45/16 renkaat ja koittaa niillä 
