Sivu 1/2

Dynoa keski-suomi

Lähetetty: 29 Kesä 2015, 17:38
Kirjoittaja scjkimmo44
osaako joku neuvoa paikan jossa ajaa musse rullilla keski-suomessa. Kiinnostaisi tietää tehot/väännöt ihan oikeasti.
T: kimmo

Re: Dynoa keski-suomi

Lähetetty: 29 Kesä 2015, 20:36
Kirjoittaja ak72
http://www.jtm-motors.fi

Kait se on tuo Pyhäsalmi Keski-Suomea? :D

Re: Dynoa keski-suomi

Lähetetty: 29 Kesä 2015, 21:33
Kirjoittaja scjkimmo44
Kyllä, onhan tuo. Eipä ollutkaan tuttu paikka vaikka noita kilpa-autoja on penkitelty vähän siellä sun täällä.
Eivät taida enää joka paikassa kaasutin moottorisia säätää jos tarvitsisi..?

Re: Dynoa keski-suomi

Lähetetty: 29 Kesä 2015, 21:36
Kirjoittaja Topias74
Motest Jyväskylässä, tarkemmin Palokassa , siellä minä olen käyttänyt.

Re: Dynoa keski-suomi

Lähetetty: 30 Kesä 2015, 08:09
Kirjoittaja jls
Motestia on muutkin jykylässä käyttäneet ja kokemukset positiivisia.
http://www.motest.fi/content/fi/1009/23280/FORD.html

Re: Dynoa keski-suomi

Lähetetty: 30 Kesä 2015, 08:11
Kirjoittaja scjkimmo44
Ok, motest siis!

Re: Dynoa keski-suomi

Lähetetty: 30 Kesä 2015, 15:23
Kirjoittaja porttari
R-Motorsport ja taisi olla jossain Muuramen suunnilla. Ei tule mainosheppoja tuolla ja mittaus tapahtuu pyörännavoista.

Puh 0400-767774 Saku Ritola

Re: Dynoa keski-suomi

Lähetetty: 30 Kesä 2015, 20:00
Kirjoittaja Topias74
Nyt täytyy ihan pakostakin kysyä että R-Motorsport-ko on se ainoa oikea joka näyttää tasan oikein? Ja Motestillako tulee väärää tietoa? Ne renkaat ja vanteetko ne vääristää niin paljon siinä välissä? Tottahan se kumi vähän joustaa, mutta ohjelmissa ja dynoissakin on eroja ja häviöitä! Eikä tule mainoksia mun mielestä motestillakaan, Eräässä toisessa tunnetussa dynossa mun entisen auton motista irtosi 360hv, ja Motestilla 313hv, niin siinä varmaan ainakaan mainosta tule.

Mun mielestä jos haluat madollisimman lähelle tietää oikeat lukemat, niin käyt monessa dynossa ja lasket niistä keskiarvon!

Ainahan voin olla väärässäkin! :roll:

Re: Dynoa keski-suomi

Lähetetty: 30 Kesä 2015, 20:42
Kirjoittaja Fastback
Noita muita pelaajia en tunne, mutta Ritolan Saku on tunnettu nimi voimapiireissä, suomen eka 8s katuauto yms. Toimii edelleen monen nopean tuplaturbo auton takana. Eikä se tehojen lukumääräjääb, vaan se että tulee ulosmitattua säätöjen kautta kaikki teho pihalle.

Juu, varttimailun loppunopeus on erinomainen laskutikku.

Re: Dynoa keski-suomi

Lähetetty: 30 Kesä 2015, 21:04
Kirjoittaja kari gt
kaara91 kirjoitti:Mun mielestä varttimailin loppunopeus kertoo todelliset tehot. Auton painohan on helppo mitata nyky vaaoilla. Muutoinkin lämpötilalla on merkitystä näissä paikallaan polkaisuissa. Mutta vartin loppunopeus kertoo karua kieltä moottorin voimista. Tässä on lueskeltu 500hp myyntifoxeista ja jälkikäteen kuultu niiden kulkeneen kuitenkin vain 160-170 nopeuksia.
Heip tää nyt poikkeaa alkuperäisestä kysymyksestä, mutta mietin tota varttimailin loppunopeus hommaa kun se ei ihan mene jakeluun kun siinä on niin monta muuttujaa sää,renkaat ym. Meinaa esim jos auto josta on dynottu 750hp ajaa loppunopeudeksi 175km/h auton paino noin 1650kg
niin joku yhtälö ei toimi. Kyseinen auto ei saanut kunnolla pitoa koko vartin pätkällä, et mihin menetelmää voi oikein luottaa?
Kiva jos joku vois valaista et tämmöinen tasamaan tallaajakin sen ymmärtäisi :? kiitos jo etukäteen

Re: Dynoa keski-suomi

Lähetetty: 30 Kesä 2015, 21:53
Kirjoittaja Fastback
kari gt kirjoitti:
kaara91 kirjoitti:Mun mielestä varttimailin loppunopeus kertoo todelliset tehot. Auton painohan on helppo mitata nyky vaaoilla. Muutoinkin lämpötilalla on merkitystä näissä paikallaan polkaisuissa. Mutta vartin loppunopeus kertoo karua kieltä moottorin voimista. Tässä on lueskeltu 500hp myyntifoxeista ja jälkikäteen kuultu niiden kulkeneen kuitenkin vain 160-170 nopeuksia.
Heip tää nyt poikkeaa alkuperäisestä kysymyksestä, mutta mietin tota varttimailin loppunopeus hommaa kun se ei ihan mene jakeluun kun siinä on niin monta muuttujaa sää,renkaat ym. Meinaa esim jos auto josta on dynottu 750hp ajaa loppunopeudeksi 175km/h auton paino noin 1650kg
niin joku yhtälö ei toimi. Kyseinen auto ei saanut kunnolla pitoa koko vartin pätkällä, et mihin menetelmää voi oikein luottaa?
Kiva jos joku vois valaista et tämmöinen tasamaan tallaajakin sen ymmärtäisi :? kiitos jo etukäteen
Jos loppunopeutta tulee 175 kmh ja auto painaa kuljettajineen 1650 kg, niin tehoja on takapyörällä 360 hv. End of discussion, end of message. Piste. Dot ja kaikki muut lopetuskeinot. Vaikka pyörä vähän jollaisi alkuunsa, niin lopullinen erotus loppunopeudessa on pieni. Jos pidon pitää irti ekat 200 metriä niin sitten alkaa loppunopeus laskemaan. Jos tehokkaallakin, huonorenkaisella autolla pitää tehot kurissa ettei rengas sudi holtittomasti tyhjää, niin loppunopeus on edelleen samaa tasoa mitä se on slickseillä ajettaessa. Optimi sutiminen olisi 2-3 % luokkaa lähdössä, näin sanoo jotkut amerikan poijaat.

Slickseillä saadaan lähtö taittumaan nopeammin ja voi olla sekunnin tai jopa kaksi parempi, mutta loppunopeus säilyy hyvin lähellä samaa mitä normi renkailla. Esimerkiksi omalla kohdallani loppunopeus ennätys on edelleen normaali cooper cobralla, mutta paras aika on tullut slickseillä. Loppunopeus varttimaililla ei valehtele. Esim. omalla tanarilla vetelin 5 lähtö, loppunopeus ero 2 kmh luokkaa per vedot, sitten kun auto meinais mennä kaiteeseen, eli ekat 75 metriä reilusti sutien, niin loppunopeus tippui 13 kmh. Tämä vakio katurenkailla = amerikan muovi renkailla.

Summasummarun, jos autosta on dynottu 750 hv kotimaassa ja ottaa 175kmh loppunopeuksia. Syitä ei ole montaa...
1) luistonesto päällä
2) kuljettaja ei yritä hallita sutimista, liiallinen sutiminen tappaa loppunopeuden.
3) kuljettaja ei osaa ajaa :idea:

750 hv akselilta tarkoittaa n. 670 hv takarenkaalta nykyaikaisen voimansiirron välittämänä. 1650 kg painoa ja 670 hv takarenkaalla mahdollistaa n. 215 kmh loppunopeuden.

Re: Dynoa keski-suomi

Lähetetty: 30 Kesä 2015, 21:57
Kirjoittaja Galaxie61
Fastback kirjoitti:
kari gt kirjoitti:
kaara91 kirjoitti:Mun mielestä varttimailin loppunopeus kertoo todelliset tehot. Auton painohan on helppo mitata nyky vaaoilla. Muutoinkin lämpötilalla on merkitystä näissä paikallaan polkaisuissa. Mutta vartin loppunopeus kertoo karua kieltä moottorin voimista. Tässä on lueskeltu 500hp myyntifoxeista ja jälkikäteen kuultu niiden kulkeneen kuitenkin vain 160-170 nopeuksia.
Heip tää nyt poikkeaa alkuperäisestä kysymyksestä, mutta mietin tota varttimailin loppunopeus hommaa kun se ei ihan mene jakeluun kun siinä on niin monta muuttujaa sää,renkaat ym. Meinaa esim jos auto josta on dynottu 750hp ajaa loppunopeudeksi 175km/h auton paino noin 1650kg
niin joku yhtälö ei toimi. Kyseinen auto ei saanut kunnolla pitoa koko vartin pätkällä, et mihin menetelmää voi oikein luottaa?
Kiva jos joku vois valaista et tämmöinen tasamaan tallaajakin sen ymmärtäisi :? kiitos jo etukäteen
Jos loppunopeutta tulee 175 kmh ja auto painaa kuljettajineen 1650 kg, niin tehoja on takapyörällä 360 hv. End of discussion, end of message. Piste. Dot ja kaikki muut lopetuskeinot. Vaikka pyörä vähän jollaisi alkuunsa, niin lopullinen erotus loppunopeudessa on pieni. Jos pidon pitää irti ekat 200 metriä niin sitten alkaa loppunopeus laskemaan. Jos tehokkaallakin, huonorenkaisella autolla pitää tehot kurissa ettei rengas sudi holtittomasti tyhjää, niin loppunopeus on edelleen samaa tasoa mitä se on slickseillä ajettaessa. Optimi sutiminen olisi 2-3 % luokkaa lähdössä, näin sanoo jotkut amerikan poijaat.

Slickseillä saadaan lähtö taittumaan nopeammin ja voi olla sekunnin tai jopa kaksi parempi, mutta loppunopeus säilyy hyvin lähellä samaa mitä normi renkailla. Esimerkiksi omalla kohdallani loppunopeus ennätys on edelleen normaali cooper cobralla, mutta paras aika on tullut slickseillä. Loppunopeus varttimaililla ei valehtele. Esim. omalla tanarilla vetelin 5 lähtö, loppunopeus ero 2 kmh luokkaa per vedot, sitten kun auto meinais mennä kaiteeseen, eli ekat 75 metriä reilusti sutien, niin loppunopeus tippui 13 kmh. Tämä vakio katurenkailla = amerikan muovi renkailla.

Summasummarun, jos autosta on dynottu 750 hv kotimaassa ja ottaa 175kmh loppunopeuksia. Syitä ei ole montaa...
1) luistonesto päällä
2) kuljettaja ei yritä hallita sutimista, liiallinen sutiminen tappaa loppunopeuden.
3) kuljettaja ei osaa ajaa :idea:

750 hv akselilta tarkoittaa n. 670 hv takarenkaalta nykyaikaisen voimansiirron välittämänä. 1650 kg painoa ja 670 hv takarenkaalla mahdollistaa n. 215 kmh loppunopeuden.
mitäs jos on niin tiuhat välitykset ettei kule kun just 200. :idea:

Re: Dynoa keski-suomi

Lähetetty: 30 Kesä 2015, 22:02
Kirjoittaja Fastback
Galaxie61 kirjoitti:mitäs jos on niin tiuhat välitykset ettei kule kun just 200. :idea:
:shock: no eipä käynyt mielessä :lol: totta joka sana. Sitten sen pitäisi kulkea se 200 kmh kyllä, mutta jos se on välitetty 175kmh... :?:

Re: Dynoa keski-suomi

Lähetetty: 30 Kesä 2015, 22:05
Kirjoittaja Fastback
ei kai kukaan urpo kyl tolleen voi välittää vehkeitään???? Mä luulen, että vähän tiuhensin liikaa tuolla 4,11 rattailla ja sen jälkeen ei ole ennätykset paukkunut, lähellä kyl ollaan. Tarttee kiukkuisempaa keppiä tai isompaa ja karskimpaa pannua. Ttu. Jos tähän vielä vapari tehdään niin se on 660 cid vakiokorkuiseen lohkoon - tana. Ostan 331cid stroker merkit ja liimaan kumpaankin kylkeen yhdet :sorry13: :backtotopic:

Re: Dynoa keski-suomi

Lähetetty: 30 Kesä 2015, 22:14
Kirjoittaja Fastback
kaara91 kirjoitti:Älä vahda välityksiä. Vaihda se keppi ja laulata vanhaa vaan oktaavia ylempänä. :lol:
tämä on erittäin todennäköistä, katotaa rauhassa ensitalven mittaan millä ja miten mennään.