Dynoa keski-suomi

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
scjkimmo44
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Kesä 2015, 13:19
Auto: Mustang SCJ 429 mach1 1971
Paikkakunta: viitasaari

Dynoa keski-suomi

Viesti Kirjoittaja scjkimmo44 »

osaako joku neuvoa paikan jossa ajaa musse rullilla keski-suomessa. Kiinnostaisi tietää tehot/väännöt ihan oikeasti.
T: kimmo
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 677
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Dynoa keski-suomi

Viesti Kirjoittaja ak72 »

http://www.jtm-motors.fi

Kait se on tuo Pyhäsalmi Keski-Suomea? :D
scjkimmo44
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Kesä 2015, 13:19
Auto: Mustang SCJ 429 mach1 1971
Paikkakunta: viitasaari

Re: Dynoa keski-suomi

Viesti Kirjoittaja scjkimmo44 »

Kyllä, onhan tuo. Eipä ollutkaan tuttu paikka vaikka noita kilpa-autoja on penkitelty vähän siellä sun täällä.
Eivät taida enää joka paikassa kaasutin moottorisia säätää jos tarvitsisi..?
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Dynoa keski-suomi

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Motest Jyväskylässä, tarkemmin Palokassa , siellä minä olen käyttänyt.
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Dynoa keski-suomi

Viesti Kirjoittaja jls »

Motestia on muutkin jykylässä käyttäneet ja kokemukset positiivisia.
http://www.motest.fi/content/fi/1009/23280/FORD.html
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
scjkimmo44
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Kesä 2015, 13:19
Auto: Mustang SCJ 429 mach1 1971
Paikkakunta: viitasaari

Re: Dynoa keski-suomi

Viesti Kirjoittaja scjkimmo44 »

Ok, motest siis!
porttari
Addikti
Viestit: 306
Liittynyt: 10 Syys 2014, 15:06

Re: Dynoa keski-suomi

Viesti Kirjoittaja porttari »

R-Motorsport ja taisi olla jossain Muuramen suunnilla. Ei tule mainosheppoja tuolla ja mittaus tapahtuu pyörännavoista.

Puh 0400-767774 Saku Ritola
Anti -Histamiini 65
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Dynoa keski-suomi

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Nyt täytyy ihan pakostakin kysyä että R-Motorsport-ko on se ainoa oikea joka näyttää tasan oikein? Ja Motestillako tulee väärää tietoa? Ne renkaat ja vanteetko ne vääristää niin paljon siinä välissä? Tottahan se kumi vähän joustaa, mutta ohjelmissa ja dynoissakin on eroja ja häviöitä! Eikä tule mainoksia mun mielestä motestillakaan, Eräässä toisessa tunnetussa dynossa mun entisen auton motista irtosi 360hv, ja Motestilla 313hv, niin siinä varmaan ainakaan mainosta tule.

Mun mielestä jos haluat madollisimman lähelle tietää oikeat lukemat, niin käyt monessa dynossa ja lasket niistä keskiarvon!

Ainahan voin olla väärässäkin! :roll:
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Dynoa keski-suomi

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Noita muita pelaajia en tunne, mutta Ritolan Saku on tunnettu nimi voimapiireissä, suomen eka 8s katuauto yms. Toimii edelleen monen nopean tuplaturbo auton takana. Eikä se tehojen lukumääräjääb, vaan se että tulee ulosmitattua säätöjen kautta kaikki teho pihalle.

Juu, varttimailun loppunopeus on erinomainen laskutikku.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
kari gt
Mega-addikti
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 20:51
Auto: ford mustang gt 1996 convertible
Paikkakunta: lahest

Re: Dynoa keski-suomi

Viesti Kirjoittaja kari gt »

kaara91 kirjoitti:Mun mielestä varttimailin loppunopeus kertoo todelliset tehot. Auton painohan on helppo mitata nyky vaaoilla. Muutoinkin lämpötilalla on merkitystä näissä paikallaan polkaisuissa. Mutta vartin loppunopeus kertoo karua kieltä moottorin voimista. Tässä on lueskeltu 500hp myyntifoxeista ja jälkikäteen kuultu niiden kulkeneen kuitenkin vain 160-170 nopeuksia.
Heip tää nyt poikkeaa alkuperäisestä kysymyksestä, mutta mietin tota varttimailin loppunopeus hommaa kun se ei ihan mene jakeluun kun siinä on niin monta muuttujaa sää,renkaat ym. Meinaa esim jos auto josta on dynottu 750hp ajaa loppunopeudeksi 175km/h auton paino noin 1650kg
niin joku yhtälö ei toimi. Kyseinen auto ei saanut kunnolla pitoa koko vartin pätkällä, et mihin menetelmää voi oikein luottaa?
Kiva jos joku vois valaista et tämmöinen tasamaan tallaajakin sen ymmärtäisi :? kiitos jo etukäteen
live fast die young and have fun
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Dynoa keski-suomi

Viesti Kirjoittaja Fastback »

kari gt kirjoitti:
kaara91 kirjoitti:Mun mielestä varttimailin loppunopeus kertoo todelliset tehot. Auton painohan on helppo mitata nyky vaaoilla. Muutoinkin lämpötilalla on merkitystä näissä paikallaan polkaisuissa. Mutta vartin loppunopeus kertoo karua kieltä moottorin voimista. Tässä on lueskeltu 500hp myyntifoxeista ja jälkikäteen kuultu niiden kulkeneen kuitenkin vain 160-170 nopeuksia.
Heip tää nyt poikkeaa alkuperäisestä kysymyksestä, mutta mietin tota varttimailin loppunopeus hommaa kun se ei ihan mene jakeluun kun siinä on niin monta muuttujaa sää,renkaat ym. Meinaa esim jos auto josta on dynottu 750hp ajaa loppunopeudeksi 175km/h auton paino noin 1650kg
niin joku yhtälö ei toimi. Kyseinen auto ei saanut kunnolla pitoa koko vartin pätkällä, et mihin menetelmää voi oikein luottaa?
Kiva jos joku vois valaista et tämmöinen tasamaan tallaajakin sen ymmärtäisi :? kiitos jo etukäteen
Jos loppunopeutta tulee 175 kmh ja auto painaa kuljettajineen 1650 kg, niin tehoja on takapyörällä 360 hv. End of discussion, end of message. Piste. Dot ja kaikki muut lopetuskeinot. Vaikka pyörä vähän jollaisi alkuunsa, niin lopullinen erotus loppunopeudessa on pieni. Jos pidon pitää irti ekat 200 metriä niin sitten alkaa loppunopeus laskemaan. Jos tehokkaallakin, huonorenkaisella autolla pitää tehot kurissa ettei rengas sudi holtittomasti tyhjää, niin loppunopeus on edelleen samaa tasoa mitä se on slickseillä ajettaessa. Optimi sutiminen olisi 2-3 % luokkaa lähdössä, näin sanoo jotkut amerikan poijaat.

Slickseillä saadaan lähtö taittumaan nopeammin ja voi olla sekunnin tai jopa kaksi parempi, mutta loppunopeus säilyy hyvin lähellä samaa mitä normi renkailla. Esimerkiksi omalla kohdallani loppunopeus ennätys on edelleen normaali cooper cobralla, mutta paras aika on tullut slickseillä. Loppunopeus varttimaililla ei valehtele. Esim. omalla tanarilla vetelin 5 lähtö, loppunopeus ero 2 kmh luokkaa per vedot, sitten kun auto meinais mennä kaiteeseen, eli ekat 75 metriä reilusti sutien, niin loppunopeus tippui 13 kmh. Tämä vakio katurenkailla = amerikan muovi renkailla.

Summasummarun, jos autosta on dynottu 750 hv kotimaassa ja ottaa 175kmh loppunopeuksia. Syitä ei ole montaa...
1) luistonesto päällä
2) kuljettaja ei yritä hallita sutimista, liiallinen sutiminen tappaa loppunopeuden.
3) kuljettaja ei osaa ajaa :idea:

750 hv akselilta tarkoittaa n. 670 hv takarenkaalta nykyaikaisen voimansiirron välittämänä. 1650 kg painoa ja 670 hv takarenkaalla mahdollistaa n. 215 kmh loppunopeuden.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Dynoa keski-suomi

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

Fastback kirjoitti:
kari gt kirjoitti:
kaara91 kirjoitti:Mun mielestä varttimailin loppunopeus kertoo todelliset tehot. Auton painohan on helppo mitata nyky vaaoilla. Muutoinkin lämpötilalla on merkitystä näissä paikallaan polkaisuissa. Mutta vartin loppunopeus kertoo karua kieltä moottorin voimista. Tässä on lueskeltu 500hp myyntifoxeista ja jälkikäteen kuultu niiden kulkeneen kuitenkin vain 160-170 nopeuksia.
Heip tää nyt poikkeaa alkuperäisestä kysymyksestä, mutta mietin tota varttimailin loppunopeus hommaa kun se ei ihan mene jakeluun kun siinä on niin monta muuttujaa sää,renkaat ym. Meinaa esim jos auto josta on dynottu 750hp ajaa loppunopeudeksi 175km/h auton paino noin 1650kg
niin joku yhtälö ei toimi. Kyseinen auto ei saanut kunnolla pitoa koko vartin pätkällä, et mihin menetelmää voi oikein luottaa?
Kiva jos joku vois valaista et tämmöinen tasamaan tallaajakin sen ymmärtäisi :? kiitos jo etukäteen
Jos loppunopeutta tulee 175 kmh ja auto painaa kuljettajineen 1650 kg, niin tehoja on takapyörällä 360 hv. End of discussion, end of message. Piste. Dot ja kaikki muut lopetuskeinot. Vaikka pyörä vähän jollaisi alkuunsa, niin lopullinen erotus loppunopeudessa on pieni. Jos pidon pitää irti ekat 200 metriä niin sitten alkaa loppunopeus laskemaan. Jos tehokkaallakin, huonorenkaisella autolla pitää tehot kurissa ettei rengas sudi holtittomasti tyhjää, niin loppunopeus on edelleen samaa tasoa mitä se on slickseillä ajettaessa. Optimi sutiminen olisi 2-3 % luokkaa lähdössä, näin sanoo jotkut amerikan poijaat.

Slickseillä saadaan lähtö taittumaan nopeammin ja voi olla sekunnin tai jopa kaksi parempi, mutta loppunopeus säilyy hyvin lähellä samaa mitä normi renkailla. Esimerkiksi omalla kohdallani loppunopeus ennätys on edelleen normaali cooper cobralla, mutta paras aika on tullut slickseillä. Loppunopeus varttimaililla ei valehtele. Esim. omalla tanarilla vetelin 5 lähtö, loppunopeus ero 2 kmh luokkaa per vedot, sitten kun auto meinais mennä kaiteeseen, eli ekat 75 metriä reilusti sutien, niin loppunopeus tippui 13 kmh. Tämä vakio katurenkailla = amerikan muovi renkailla.

Summasummarun, jos autosta on dynottu 750 hv kotimaassa ja ottaa 175kmh loppunopeuksia. Syitä ei ole montaa...
1) luistonesto päällä
2) kuljettaja ei yritä hallita sutimista, liiallinen sutiminen tappaa loppunopeuden.
3) kuljettaja ei osaa ajaa :idea:

750 hv akselilta tarkoittaa n. 670 hv takarenkaalta nykyaikaisen voimansiirron välittämänä. 1650 kg painoa ja 670 hv takarenkaalla mahdollistaa n. 215 kmh loppunopeuden.
mitäs jos on niin tiuhat välitykset ettei kule kun just 200. :idea:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Dynoa keski-suomi

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Galaxie61 kirjoitti:mitäs jos on niin tiuhat välitykset ettei kule kun just 200. :idea:
:shock: no eipä käynyt mielessä :lol: totta joka sana. Sitten sen pitäisi kulkea se 200 kmh kyllä, mutta jos se on välitetty 175kmh... :?:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Dynoa keski-suomi

Viesti Kirjoittaja Fastback »

ei kai kukaan urpo kyl tolleen voi välittää vehkeitään???? Mä luulen, että vähän tiuhensin liikaa tuolla 4,11 rattailla ja sen jälkeen ei ole ennätykset paukkunut, lähellä kyl ollaan. Tarttee kiukkuisempaa keppiä tai isompaa ja karskimpaa pannua. Ttu. Jos tähän vielä vapari tehdään niin se on 660 cid vakiokorkuiseen lohkoon - tana. Ostan 331cid stroker merkit ja liimaan kumpaankin kylkeen yhdet :sorry13: :backtotopic:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Dynoa keski-suomi

Viesti Kirjoittaja Fastback »

kaara91 kirjoitti:Älä vahda välityksiä. Vaihda se keppi ja laulata vanhaa vaan oktaavia ylempänä. :lol:
tämä on erittäin todennäköistä, katotaa rauhassa ensitalven mittaan millä ja miten mennään.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin