Re: Automaatin vaihteet
Lähetetty: 29 Huhti 2015, 14:22
Koskee alkuperäisiä 65 - 66 C4 automaatteja!
There is a low or 1 and a 2-3 pattern ( Big Dot) and a drive pattern with 1-2-3 (Little Dot).
P - Parkki
R - Pakki
vapaa
vain 2 - 3 - Big Dot
1 - 2 - 3 Little Dot
1 tai 2 - Pakko vaihde
Eli:
Ensin on selvennettävä, että näissä laatikoissa on lähes manuaali vaihto mahdollisuus niin ylös kuin alaspäin.
Esim.
Ajat tasaisella nopeudella (80 km/h) vaihde on kolmosella ja haluat vaihtaa 2:lle vedät vain vivun asentoon low ja 2 vaihde menee päälle ja pysyy päällä kunne taasen siirrät valitsimen pikku pisteen kohdalle. Mikäli vauhti on hiljempi niin laatikko vaihtaa vaihteelle 1.
Reippaassa paikalta kiihdytyksessä toimitaan seuraavasti:
Lähdössä valitsin asentoon low.
Lähdetään liikkeelle ja vaihtokierrosten kohdalla tökätään keppiä eteenpäin niin saadaan 2 vaihde päälle.
Välittömästi kun 2 menee päälle vedetään valitsin low asentoon ja vedätetään 2:lla loppuun kunnes halutaan 3 tupaan.
Koko ajan tietenkin kaasupohjassa.
Toimii ken uskaltaa kokeilla.
Noin se minulla toimi. Rata- ja slalom ajossa tuosta on jonkin verran hyötyä.
There is a low or 1 and a 2-3 pattern ( Big Dot) and a drive pattern with 1-2-3 (Little Dot).
P - Parkki
R - Pakki
vapaa
vain 2 - 3 - Big Dot
1 - 2 - 3 Little Dot
1 tai 2 - Pakko vaihde
Eli:
Ensin on selvennettävä, että näissä laatikoissa on lähes manuaali vaihto mahdollisuus niin ylös kuin alaspäin.
Esim.
Ajat tasaisella nopeudella (80 km/h) vaihde on kolmosella ja haluat vaihtaa 2:lle vedät vain vivun asentoon low ja 2 vaihde menee päälle ja pysyy päällä kunne taasen siirrät valitsimen pikku pisteen kohdalle. Mikäli vauhti on hiljempi niin laatikko vaihtaa vaihteelle 1.
Reippaassa paikalta kiihdytyksessä toimitaan seuraavasti:
Lähdössä valitsin asentoon low.
Lähdetään liikkeelle ja vaihtokierrosten kohdalla tökätään keppiä eteenpäin niin saadaan 2 vaihde päälle.
Välittömästi kun 2 menee päälle vedetään valitsin low asentoon ja vedätetään 2:lla loppuun kunnes halutaan 3 tupaan.
Koko ajan tietenkin kaasupohjassa.
Toimii ken uskaltaa kokeilla.
Noin se minulla toimi. Rata- ja slalom ajossa tuosta on jonkin verran hyötyä.