Koskee alkuperäisiä 65 - 66 C4 automaatteja!
There is a low or 1 and a 2-3 pattern ( Big Dot) and a drive pattern with 1-2-3 (Little Dot).
P - Parkki
R - Pakki
vapaa
vain 2 - 3 - Big Dot
1 - 2 - 3 Little Dot
1 tai 2 - Pakko vaihde
Eli:
Ensin on selvennettävä, että näissä laatikoissa on lähes manuaali vaihto mahdollisuus niin ylös kuin alaspäin.
Esim.
Ajat tasaisella nopeudella (80 km/h) vaihde on kolmosella ja haluat vaihtaa 2:lle vedät vain vivun asentoon low ja 2 vaihde menee päälle ja pysyy päällä kunne taasen siirrät valitsimen pikku pisteen kohdalle. Mikäli vauhti on hiljempi niin laatikko vaihtaa vaihteelle 1.
Reippaassa paikalta kiihdytyksessä toimitaan seuraavasti:
Lähdössä valitsin asentoon low.
Lähdetään liikkeelle ja vaihtokierrosten kohdalla tökätään keppiä eteenpäin niin saadaan 2 vaihde päälle.
Välittömästi kun 2 menee päälle vedetään valitsin low asentoon ja vedätetään 2:lla loppuun kunnes halutaan 3 tupaan.
Koko ajan tietenkin kaasupohjassa.
Toimii ken uskaltaa kokeilla.
Noin se minulla toimi. Rata- ja slalom ajossa tuosta on jonkin verran hyötyä.
Automaatin vaihteet
Re: Automaatin vaihteet
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Automaatin vaihteet
Onko siellä ihan varmasti C4 vai joku muu laatikko? Tai jotenkin jo sorkittu?
Re: Automaatin vaihteet
Eipäs juupas, tuossa Jyrin vastaus on melkein oikein, pallukat vaan väärässä järjestyksessä. Näin se menee, 65-66:
P = Parkki
R = Pakki
N = Vapaa
Little Dot = 1 - 2 - 3
Big Dot = 2 - 3
L - 1 tai 2 - Pakkovaihde
Eli pikkupiste on N:n vieressä ja voitaisi kuvailla normaaliksi D:ksi.
67:sta ylöspäin:
P = Parkki
R = Pakki
N = Vapaa
D = 1 - 2 - 3
2 = Pakkovaihde 2
1 = Pakkovaihde 1 (tosin kakkosella käynnin jälkeen ei vaihda ykköselle kuin vasta hiljaisemmassa vauhdissa, jos on tähän kepin vetäissyt laatikon ollessa kolmosella tai kakkosella ja vauhtia on)
Eli laatikko suojelee itseään siltä, että kovassa vauhdissa vedetäänkin ykkönen päälle. HUOM! Sitten kun on laiteltu sinne laatikkoon shift kittejä ja ties mitä niin täysin mahdollisesti ykkönenkin menee AINA päälle vauhdista riippumatta ja siitä voi seurata vaurioita siellä täällä...mutta ylläoleva pätee roplaamattomiin laatikoihin.
P = Parkki
R = Pakki
N = Vapaa
Little Dot = 1 - 2 - 3
Big Dot = 2 - 3
L - 1 tai 2 - Pakkovaihde
Eli pikkupiste on N:n vieressä ja voitaisi kuvailla normaaliksi D:ksi.
67:sta ylöspäin:
P = Parkki
R = Pakki
N = Vapaa
D = 1 - 2 - 3
2 = Pakkovaihde 2
1 = Pakkovaihde 1 (tosin kakkosella käynnin jälkeen ei vaihda ykköselle kuin vasta hiljaisemmassa vauhdissa, jos on tähän kepin vetäissyt laatikon ollessa kolmosella tai kakkosella ja vauhtia on)
Eli laatikko suojelee itseään siltä, että kovassa vauhdissa vedetäänkin ykkönen päälle. HUOM! Sitten kun on laiteltu sinne laatikkoon shift kittejä ja ties mitä niin täysin mahdollisesti ykkönenkin menee AINA päälle vauhdista riippumatta ja siitä voi seurata vaurioita siellä täällä...mutta ylläoleva pätee roplaamattomiin laatikoihin.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Re: Automaatin vaihteet
Mielestäni kysyjä on oikeilla jäljillä, valitsin ison ympyrän asennossa pitäisi löytyä kolme vaihdetta. Pikkuympyrällä kuuluu löytyä vain 2 vaihdetta, jotka ovat kakkonen ja kolmonen. Mexicon vastaus on muuten oikein, mutta iso ympyrä ja pikku ympyrä ovat eri järjestyksessä (ja noista vauhdissa vaihtamisista ei ole kokemusta, käytän aina vain isoa ympyrää). Voisiko alipainevuoto aiheuttaa tämän vian? Tai viallinen alipainekello? Joka tapauksessa kannattaa noudattaa vian etsinnässä wanhaa hyvää neuvoa: "Check the easy things first".