Sivu 1/1

Virran jakajan asennus

Lähetetty: 06 Maalis 2015, 21:47
Kirjoittaja Timppa76
Nyt on tullu seinä vastaan tartten hyviä neuvoja.Rempattu 289 vuosimallia 1968 tuntematon jakaja jossa puola samassa ei ku virta piuha kiinni.kone ei lupaa sylkee vaan bensaa kaasarista ja sitten vaan kayhea liekki kaasaris.Mitä olen tehnyt väärin?miten toi sytky sais oikein

Re: Virran jakajan asennus

Lähetetty: 06 Maalis 2015, 21:57
Kirjoittaja Galaxie61
jakaja on väärällä hampaalla, kokeile laittaa hammas kerrallaan myöhäsemmälleen niin monta kertaa kun alkaa olemaan alueella, kerta tai kaks varmaan riittää.

Re: Virran jakajan asennus

Lähetetty: 07 Maalis 2015, 10:27
Kirjoittaja starsky
Jos on ensimmäinen kerta kun herättelet 8-konetta henkiin, niin kannattaa edetä hitaasti.
Taustatietoa löytyy runsaasti, esim. tässä suomenkielinen tietopaketti sytytyksestä:
http://www.torinoproject.com/tech/ignition.htm

Itse etenin viime keväänä itse tässä järjestyksessä:
-Ostin ajoituslampun.
-Tarkistin, että dampperin ajoitusmerkit olivat kohdallaan.
-Tarkistin moneen kertaan, että tulpanjohdot olivat oikeassa järjestyksessä.
-Virranjakajan asennon tarkistus (Kaaran mainitsema pyörijän sijainti)
-Ajoituslampun kanssa starttaamaan.

Pieleen meni itsellä em. huolimatta:
-Dampperissa parit ajoitusmerkit, lamppu vilkkui väärissä (teippaa ylimääräiset merkit piiloon)
-pyörijä ei sijoittunut oikein (johtoja siirsin pykälän myötäpäivään).

Kun saa käymään, niin sitten säätämään lampulla ajoitukset kohdilleen.

Jos ei lähde, niin lisää viestiä tänne ja kuvia, joku varmaan tunnistaa jakajan tyypin.

Tsemppiä.

Re: Virran jakajan asennus

Lähetetty: 12 Maalis 2015, 12:42
Kirjoittaja santerikaa
Mihin järjestykseen laitoit piuhat, 1-5-4-2-6-3-7-8 vai 1-3-7-2-6-5-4-8?

Re: Virran jakajan asennus

Lähetetty: 12 Maalis 2015, 14:09
Kirjoittaja GT-350
'68 289 ja laahurinokka niin paras laittaa 1-5-4-2-6-3-7-8. Jos vaihdettu 351W -nokka tai mikään rullanokka niin sitten uudempi 1-3-7-2-6-5-4-8 saa kannatusta.

Re: Virran jakajan asennus

Lähetetty: 12 Maalis 2015, 16:12
Kirjoittaja Arto65FB
Mä etsin joka kerta erikseen ykkösen yläkuolokohdan kipinätahdilla. Kun se on ylhäällä imutahdin alkaessa.

Niin ja ykkönen on debetin eikun apukuskin, eli credit-puolella kuskin paikalta Fordissa katsoen. Joo, niin se creditistä ne rahat lähtee pois, sellaista se on se foordistin elämä.