Sivu 1/1
ennekoista
Lähetetty: 30 Huhti 2005, 09:11
Kirjoittaja oivanpoika
Moi! Jolllain on varmasti tarkkaa tietoa seuraavasta eli 351 clevelandin sytytys ennakot msd:n jakajalle.Nokka on ilmeisesti aika lähellä vakiota.Maahan tuli muuten hankittua 69 mach 1 351c !! Vero päätöstä odotellaan.....
Lähetetty: 02 Touko 2005, 09:08
Kirjoittaja Mussemaan
Lukemani mukaan Clevet tykkää 38ast kokonaisennakosta, ja täydet sais olla jo alle 3000rpm pelissä.
Näin sen itselleni laitoin, vaikkakin on 2V -kannet.
Hyvin tuntuu pelaavan, ainoastaan se on pulmana että tulikuumana tuppaa helisemään kun oikein antaa lapikasta.
Tulpat on AL25:t
Tarkoitus oli kokeilla lyhentää tulpasta sitä "nokkaa" minne se kipinä lyö elektrodista. Ahtomiesten kikka, ja vois auttaakin.
Lähetetty: 02 Touko 2005, 10:49
Kirjoittaja Gallu66
Miten voi muuten määrittää minkä verran pitää ennakkoa olla? Talvella kun tuli laitettua koneeseen uutta nokkaa, kantta imusarjaa, kaasaria jne... niin tuo vanha ennakko mikä oli ollu n. 6 astetta ei varmaan enään pidä paikkaansa???
Lähetetty: 02 Touko 2005, 22:21
Kirjoittaja oivanpoika
Ok! Samat säädöt löysin netistä itsekin. Kiitos kuiteskin!
Lähetetty: 03 Touko 2005, 08:36
Kirjoittaja Mexico65
Gallu66 kirjoitti:Miten voi muuten määrittää minkä verran pitää ennakkoa olla? Talvella kun tuli laitettua koneeseen uutta nokkaa, kantta imusarjaa, kaasaria jne... niin tuo vanha ennakko mikä oli ollu n. 6 astetta ei varmaan enään pidä paikkaansa???
Näitä ennakosäätö asioita kysellään jatkuvasti.
Tässä hyvä linki joka sisältää kaiken sen tiedon mitä Fodin sytytyksen ennakkosäätöön littyy.
http://www.fordmuscle.com/archives/2000 ... ndex.shtml
Optimum timing can really only be determined on a dyno, or under very controlled and repeatable track conditions.
Lähetetty: 03 Touko 2005, 10:02
Kirjoittaja Gallu66
Juu, kiitoksia. Noilla ohjeilla saadaan joku tolkku tuohon sytsään. Pitää varmaan oikeesti varata pari tuntia dynosta ja ottaa mukaan joku joka ymmärtää asian päälle jotta saadaa säädöt kphdalleen ja kaikki tehot valjastettua
Miten on riittääkö esim. kaksi tuntia dynossa siihen että saa säädöt kohdalleen? Eka veto kestää kuullema n. tunnin mutta seuraavat on nopeampia??
Lähetetty: 03 Touko 2005, 19:07
Kirjoittaja Esaleeni 27
Moi !!!
Voihan se olla että jos eka veto kestää tunnin ,niin ei tarvitse toista vetoa ottaa
Asiaan kyllä tuossa tunnissa tekee jo ihmeitä,ainakin mitä Jäälin autosäätö meidän ex Shelby-Lookille teki muutama veto ja kas kummaa 60 heppaa tuli ennakoita muuttamalla.
Raan kuuloista se on ,mutta kerran kirpaisee.
Tv Esa
Lähetetty: 04 Touko 2005, 10:52
Kirjoittaja Gallu66
Onko Helsingin suunnalla muuten firmaa joka dynottaa ja säätää samalla? Itse olin ajatellut tuota ammattikorkeakoulua... mutta sielä ei ole "säätäjää" joutuu roplaa itse... hinta on 80 euroa tunti.... onko muita vaihtoehtoja?