Outo ääni
Outo ääni
Mikähän nyt mättää kun laittaa koneen tulille niin kuuluu sellainen läpsytys moottorista,läpsytys nopeutuu kun kierokset nousee ja rauhottuu kun laskee.Eli aika sama kun kakarana laitettiin pyörän pinnojen väliin muovinpala niin siitä tuli paljon iloa,mutta nyt ei.......Ääni tuntuu tulevan moottorin takaosasta....ja auto oli 289 65ht.
Re: Outo ääni
Onko peltipakosarja? Mulla löystyy pultit itsekseen ja sitä myöten on tainnut tiivistekin jo mennä. Ei se nyt ihan pahvilta pinnoissa kuulosta, mutta kierrosten mukaan muuttuu ja ärsyttää (minua) suunnattomasti.
Edit: Joku tuollainen varmaan pitäisi olla, onko näistä lukituksista kokemuksia kellään?
http://www.summitracing.com/int/parts/c ... /overview/
Edit: Joku tuollainen varmaan pitäisi olla, onko näistä lukituksista kokemuksia kellään?
http://www.summitracing.com/int/parts/c ... /overview/
Juu kyllä on peltiä,eli täytyy sitten käydä katsomassa niitä pultteja...
Ok,no mitens kun en ole täläistä spektaakelia ennen suorittanut niin onnistuuko tämä esim.autotallissa perus työkaluilla housut puolitangossa,vai tarviiko jotain erikois niksejä ja jippoja?
Riippuu varmaan sarjasta, minulla on joku Hedmanin ja kaikkiin paitsi yhteen sopii lenkkiavain. Siihen yhteen ei oikein kiintopääkään sovi ja luiskahtihan se ja kulma pyöreäksi
Osaan sopi jopa 1/4" räikkä ja hylsy. Noissa aiemmin linkkaamissa pulteissa on sekin hienous, että sopii myös kuusikulma-avain. Ahdasta siellä on, tulpanjohtojen irroittelu auttaa vähän.
Jos peltisarja on kiero, niin onko se kierrätyskamaa vai kannattaako/voiko sitä oikoa? Minulla näyttäisi toisenpuolen etureuna olevan löysä, vaikka pultti on kiristetty "hampaat irvessä". Eli sarjan ja kannen välissä tiiviste pääsee liikkumaan, voi tietysti olla, että kannessa ei ole pintaa ihan yhtä pitkälle kuin tuossa peltisarjassa.
Niin ja eihän se ääni välttämättä sinulla edes johdu tuosta. Minulla oli ekalla kerralla niin löysällä nuo pultit, että tottuneempi silmä huomasi asian konehuonetta katsellessa (kiitos Javi
)

Jos peltisarja on kiero, niin onko se kierrätyskamaa vai kannattaako/voiko sitä oikoa? Minulla näyttäisi toisenpuolen etureuna olevan löysä, vaikka pultti on kiristetty "hampaat irvessä". Eli sarjan ja kannen välissä tiiviste pääsee liikkumaan, voi tietysti olla, että kannessa ei ole pintaa ihan yhtä pitkälle kuin tuossa peltisarjassa.
Niin ja eihän se ääni välttämättä sinulla edes johdu tuosta. Minulla oli ekalla kerralla niin löysällä nuo pultit, että tottuneempi silmä huomasi asian konehuonetta katsellessa (kiitos Javi

no thanks taas neuvoista,täytyy lähtee tiiviste kauppaan.....
Niemensivulta sain uuden mahdollisen äänilähteen omaani; palanut venttiili. Ei kiva. Tiistaina mittaillaan puristuksia ja ihmetellään lisää.
Peltisarjoihin Sepolla on selkeä mielipide; "en koske". Pitää sitten itse ihmetellä sitä puolta ittekseni...
Peltisarjoihin Sepolla on selkeä mielipide; "en koske". Pitää sitten itse ihmetellä sitä puolta ittekseni...
No niin ongelma ratkesi,sytytystulppa ei ilmeisesti ollut kunnolla kohdillaan.Uusi kiristys ja ääni loppui samantein,en kyllä ikinä kerro vaikka kuinka kiduttaisitte kuka tulpat alun perin vaihto.......
Heh, tulppa tuli minullakin mieleen kun autoa vein Niemensivulle. Joskus ekalla autollani kävi nimittäin noin ja silloin oli omilta jäljiltä. Lähes 30 v. jälkeen voin tuon tunnustaa...