Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Auto 2000 GT. Ongelmana että 5 pytyssä kärähtää puola. Ajossa meni yksi, ohessa kuva tuosta punaisesta. Vikakoodilukijalle auto sanoi, että misfire cylinder 5. Vaihdoin vanhan vakiopuolan ja laiton käyntiin, kärähti muutamassa sekunnissa. Alko savuttaa oikein kunnolla, sammutin koneen ja tuokin puola oli heittänyt sisuskalut ulos. Tulppa näyttää päällisin puolen hyvältä. Mikä voisi olla vika?
Mittaa onko puolan "ohjaus"johto maadoitettuna jatkuvasti. Eli toisessa puolaan tulevan liittimen pinneissä kuuluu olla 12 volttia ja toista maadoittamalla saadaan aikaan kipinä. Sen kuuluisi olla "ilmassa" kun moottori ei käy. Tämä piuha menee siis auton ECU:lle. Mulla oli kerran tämä ohjausjohto maissa ja puola paloi täysin vastaavalla tavalla. Puola ei kestä jatkuvaa virtaa ensiöpuolella. Itsellä oli johtosarja hankautunut puhki EGR:n putkea vasten ja tässä nipussa sattui ekana olemaan 1. pytyn puolan ohjaus...
Thx Ilpo, aivan sama vika. Johtosarja makaa näissä EGR-putken päällä ja on vain ajan kysymys, milloin putki hinkkaa sarjan puhki. Tyydyin nyt nostamaan nippusiteillä johtonipun irti putkesta, täytyy joskus katsoa tarkemmin tuhojen laajuus. Nyt tuonne ei näe edes peilillä. Toimii kuitenkin ok, ei käräytä puolaa ja se riittää nyt.
Toinen kysymys olisi tämän auton ikuisuusviasta, joka ei kuitenkaan ole haitannut ajossa. Eli antaa vikakoodia P0453 EVAP fuel tank pressure sensor high input. Mistä sensorista on kyse ja miten menisi vaihto?