Sivu 1/2
Ohut/olematon alavääntö
Lähetetty: 10 Kesä 2014, 16:52
Kirjoittaja Topias74
Moro, onko muilla manuaali ruisku musse omistajilla ongelmia liikkeelle lähdössä olemattoman alaväännön takia? Itseäni edelleen ihmetyttää tuo alavääntö tyhjäkäynnin tuntumassa, pikkasen kun alkaa nostaa kytkintä lähteäkseen hissukseen liikkeelle, niin sammahtaa heti. Aina pitää pumppailla kaasua liikkeelle lähtiessä, onko näin muillakin?
Vertailun vuoksi oma 2-litrainen mondeo bensamoottorilla, liikkeelle lähtö paljon helpompaa, varsinkin kylmänä ei tartte kun kytkintä nostaa ilman kaasua niin lähtee liikkeelle nikottelematta. Ja huomionarvoista on sekin että autot samanpainoisia ja mustangissa vielä tiheämpi välitys jonka pitäisi helpottaa liikkeelle lähtöä.
Re: Ohut/olematon alavääntö
Lähetetty: 10 Kesä 2014, 16:58
Kirjoittaja Topias74
Olisko noin 850. Se mikä on boksin vakioasetus, voiko sitä jostain korottaa?
Re: Ohut/olematon alavääntö
Lähetetty: 10 Kesä 2014, 17:07
Kirjoittaja Topias74
Mites se ruuvisäätöinen kaasuläpän ohivirtauskanava?
Ja toinen kysymys? Kauanko auto käy korotettua tyhjäkäyntiä kylmänä?
Re: Ohut/olematon alavääntö
Lähetetty: 10 Kesä 2014, 17:22
Kirjoittaja Pappacosworth
jos säädät ruuvista niin kompuutteri korjaa, ja kun joutokäyntimoottori ei ole alueella niin heikommaksi vaan menee. Ford ecujen joutokäynti on aina ollut huono n. 90 luvun loppuun asti. Viritetyssä moottorissa joutokäynnin säätö ottaa melkein yhtä paljon aikaa kuin kaikki muut säädöt. Ja kun viritetään niin säätö on tarpeellinen tehdä. Aika perusteista säätöä ei taida olla, vaan veden lämpöön perustuva.
Re: Ohut/olematon alavääntö
Lähetetty: 10 Kesä 2014, 18:36
Kirjoittaja Fastback
Topias74 kirjoitti:Moro, onko muilla manuaali musse omistajilla ongelmia liikkeelle lähdössä olemattoman alaväännön takia?
Ei ole.
Re: Ohut/olematon alavääntö
Lähetetty: 10 Kesä 2014, 18:53
Kirjoittaja Topias74
Arvatenkin, isolohkoa ei saa sammumaan kuin avaimesta! Ei pelkoa ohuesta alaväännöstä!

Re: Ohut/olematon alavääntö
Lähetetty: 10 Kesä 2014, 18:57
Kirjoittaja 6872
Fastback kirjoitti:Topias74 kirjoitti:Moro, onko muilla manuaali musse omistajilla ongelmia liikkeelle lähdössä olemattoman alaväännön takia?
Jooo ! Sama vika mullakin ! Auto vakiosäädöissä.
Re: Ohut/olematon alavääntö
Lähetetty: 10 Kesä 2014, 19:48
Kirjoittaja Topias74
Onko tää sitten vähän niinkuin ominaisuus näissä ruiskumoteissa!

Re: Ohut/olematon alavääntö
Lähetetty: 10 Kesä 2014, 20:02
Kirjoittaja hannu
Topias74 kirjoitti:Mites se ruuvisäätöinen kaasuläpän ohivirtauskanava?
Ei mulla ainakaan ollut MITÄÄN ongelmaa, otin tyhjäk.moottorin pois käytöstä ja ruuvasin pikkasen läppää auki, ja TOIMII !!! Ja siis tuota viimeista exääni tarkoitan.
Siis Mustangia, ennen kuin Homer jotakin "keksii"

!!!
Re: Ohut/olematon alavääntö
Lähetetty: 10 Kesä 2014, 20:05
Kirjoittaja simppa 73
Joo, sama havainto täällä. Aika ponneton kone ( 2005 GT ) myös minusta alle 3500 kierroksen. Pärjäähän sillä, mutta aikoinaan tämä yllätti. Luulin konetta vääntävämmäksi.
Re: Ohut/olematon alavääntö
Lähetetty: 10 Kesä 2014, 20:13
Kirjoittaja Topias74
hannu kirjoitti:Topias74 kirjoitti:Mites se ruuvisäätöinen kaasuläpän ohivirtauskanava?
Ei mulla ainakaan ollut MITÄÄN ongelmaa, otin tyhjäk.moottorin pois käytöstä ja ruuvasin pikkasen läppää auki, ja TOIMII !!! Ja siis tuota viimeista exääni tarkoitan.
Siis Mustangia, ennen kuin Homer jotakin "keksii"

!!!
Oliko sulla sen kanssa ongelmia sitten ennen tyhjäkäyntimoottorin deletointia?
Re: Ohut/olematon alavääntö
Lähetetty: 10 Kesä 2014, 20:22
Kirjoittaja hannu
Topias74 kirjoitti:hannu kirjoitti:Topias74 kirjoitti:Mites se ruuvisäätöinen kaasuläpän ohivirtauskanava?
Ei mulla ainakaan ollut MITÄÄN ongelmaa, otin tyhjäk.moottorin pois käytöstä ja ruuvasin pikkasen läppää auki, ja TOIMII !!! Ja siis tuota viimeista exääni tarkoitan.
Siis Mustangia, ennen kuin Homer jotakin "keksii"

!!!
Oliko sulla sen kanssa ongelmia sitten ennen tyhjäkäyntimoottorin deletointia?
No sen jälkeen oli joo kun nokat ja virtaavamman imusarjan vaihdoin, ei ehtinyt tyhjäk.moottoria "korjaamaan" käyntiä. Kylmänä sellasen minuutin verran vaatii vähän kaasulla pitämisen, mutta ei sen jälkeen mitään ongelmaa.
Ja muistaakseni foxiin tein "pikku" virityksien jälkeen samalla lailla. Nythän Pekka59 on foxiin laittanut uuden tyhjäk.moottorin ja se toimii.
Re: Ohut/olematon alavääntö
Lähetetty: 10 Kesä 2014, 21:17
Kirjoittaja balez
Mulla sama myös.. kun tietää ni ei paha mutta tietämättömälle huonompi.. jos tyhkäkäynti moottorin poistaa niin riittääkö pelkkä johdon irrotus? Antaako vikakoodeja? Entäs ohivirtauskanavan ruuvaus siinä tilanteessa?
Re: Ohut/olematon alavääntö
Lähetetty: 10 Kesä 2014, 22:26
Kirjoittaja Mexico65
Koneessa ei ilmeiseti mitään vikaa mutta ohjelmassa sitäkin enemmä.
Monesti nuo ruiskukoneet rauhoitetaan tehtaan ohjelmalla hyvin laiskoiksi alakierroksile.
Hanki ohjelmoitava ECU niin alavääntö palaa takaisin.
Re: Ohut/olematon alavääntö
Lähetetty: 10 Kesä 2014, 23:31
Kirjoittaja jyge
+1
Vakiopaketti ja todellakin tosi onneton toi "GT" on tyhjäkäynnillä. Siinä 850rpm tuntumassa muistaakseni.
Kun tarjoaa kaasulla 1100rpm pintaan, niin ihan eri tavalla vetää het.
Tekis mieli sanoa et on hiukka ärsyttävä ominaisuus kun lisukkeena on kytkin joka ottaa lyhyeltä matkaa (ja omaa silti pitkän polkimen liikeradan)

..helpottaa kun sen tietää.
EEC-IV päivitystä vissiin harkitsemaan sitten?