Teho/paino suhde?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Gallu66
Aktiivi
Viestit: 77
Liittynyt: 16 Syys 2004, 11:26
Auto: Ford Galaxie 500 Convertible 1966
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Teho/paino suhde?

Viesti Kirjoittaja Gallu66 »

Millainen teho/painosuhde teillä on autoissanne?

Meillä on ensi kesänä tiedossa kovat "jäsenten" väliset "kisat" :)
Mustang GT -89 n. 5,7 kg / 1 hv (manuaali) 225 hv / 1300 kg
Galaxie 500 -66 n. 6,5 kg / 1 hv (automaatti) 260 hv / 1700 kg

Kunpikohan on "nopeampi" :? itse veikkaan tota Galaxieta :wink:

Nuo painot on summittaisia ku ei ollut rek. otetta käsissä mutta aikas lähelle oikein...

Tarkoitus olisi kesällä verrata noita käytännössä keskenään ja katsoa mistä se kana pissii :P
Avatar
Dervish
Aina äänessä
Viestit: 1550
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 09:33
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Dervish »

Mustang GT -91, manuaali (viriviri)

Omapaino / rengasteho
1480 / 289 = n. 5,1 kg / 1 hv

Omapaino / moottoriteho (15% häviöllä?)
1480 / 340 = n. 4.3 kg / 1hv

Kokonaispaino / rengasteho
1780 / 289 = n. 6,2 kg / 1 hv

Kokonaispaino / moottoriteho (15% häviöllä?)
1780 / 340 = n. 5,2 kg / 1hv

Meniköhän nuo painot nyt yhtään jakeluun...
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!! :pehva:
-Homer65
Avatar
Gallu66
Aktiivi
Viestit: 77
Liittynyt: 16 Syys 2004, 11:26
Auto: Ford Galaxie 500 Convertible 1966
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gallu66 »

Juu, selkeää oli. Tuo galaxie 1700 kg on omamassa, kokonaismassa on n. 2100 kg :shock: mutta eihä sillä suurta eroa ole :wink:
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

TEHO / PAINO SUHDE
kg hv hv/kg kg/hv
500 125 0.25 4
600 150 0.25 4
700 175 0.25 4
800 200 0.25 4
900 225 0.25 4
1000 250 0.25 4
1100 275 0.25 4
1200 300 0.25 4
1300 325 0.25 4
1400 350 0.25 4
1500 375 0.25 4
1600 400 0.25 4
1700 425 0.25 4
1800 450 0.25 4
1900 475 0.25 4
2000 500 0.25 4
2100 525 0.25 4
2200 550 0.25 4
2300 575 0.25 4
2400 600 0.25 4
2500 625 0.25 4

Niin kai se on, että se mitä takapyöriltä ulos saadaan niin se voima sitä massaa yrittää liikuttaa. Ja paikaltaan liikkelle lähdettäessä voiman välittäminen pintaan on oleelinen tekiä.
Toisaalta painon pudottaminen on helpoin tapa parantaa teho/paino suhdetta ja näin parantaa suoritusarvoja.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin