Kaivataan vinkkejä automaattivaihteiston käyttöön...

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

gt95
Hiljaisempi
Viestit: 19
Liittynyt: 06 Touko 2014, 21:33
Auto: Mustang GT -95 convertible

Kaivataan vinkkejä automaattivaihteiston käyttöön...

Viesti Kirjoittaja gt95 »

Tässä ensimmäisen automaattivaihteisen auton juuri ostaneena kaipaisin muutamia vinkkejä vaihteiston käyttöön etten hajota laatikkoa heti alkuunsa..

Eli onko väliä käynnistääkö auton p tai n asennossa? Pitääkö laatikon antaa lämmetä käynnistämisen jälkeen vai voiko lähteä välittömästi ajamaan? Voiko liikennevaloissa seistessä pitää esim d-vaihteen päällä ja jarrua pohjassa vai pitääkö heittää vapaalle tai p -asentoon, eli toisinsanoen onko haittaa jos seisottaa autoa paikallaan vaihdepäällä jarrupoljin alhaalla? Ja noistakin 1,2 ja d asentojen vaihtamisesta ajon aikana tuntuu olevan molempia mielipiteitä, eli voiko vaihtaa esim d asennosta 2-asentoon vauhdissa jos tulee esim. 60 kmh rajoitustieltä kaupunkialueelle jossa alkaa 40kmh rajoitus?
Avatar
Jones
Mega-addikti
Viestit: 613
Liittynyt: 24 Touko 2004, 20:07
Auto: GT -94
Paikkakunta: Laaksolahti, Espoo

Re: Kaivataan vinkkejä automaattivaihteiston käyttöön...

Viesti Kirjoittaja Jones »

Moro,
kts oheinen: http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... f=9&t=9160

Omaa käyttöä:
Yleensä käynnistän vaihteenvalitsin P asennossa
Kuten tuolla linkissä kehoitetaan, odota että vaihde menee kunnolla päälle ennenkuin lähdet liikenteeseen.
Liikennevaloissa tms seisotan autoa D:lä ja pidättelen jarrulla, hyvin harvoin laitan P:lle vrt edellinen viive kun mitä tulee jos teet niin
Itse tykkään ajaa automaattia vaihteenvalitsemista ja OD nappia näpälöiden.
1994 MUSTANG GT 5.0/AODE
1/4 Endurance BMW E36 - #8
Vastaa Viestiin