Lambda-anturin optimi sijainti
Lähetetty: 04 Maalis 2014, 16:48
Innovaten MTX laajakaistapaketti asennuksessa ja kuulisin mielelläni tuosta anturin sijoituksesta kommentteja.
Foorumilla ketju säätöön liittyen:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... f=9&t=4887
Nyt kiinnostaa nimenomaan tuo anturin sijainti, mikä olisi optimaalinen tilanteessa, kun on yksi anturi, 2-plane imusarja, Edelbrock 600 perus kaasari ja pitkät headerit. Anturi sisältää lämmitysvastuksen.
Asennuskulmaan löytyy hyvät infot mm: http://wbo2.com/lsu/position.htm
Sijoitin vasemmanpuoleiseen headeriin.
Ja asennettuna näyttää kollektorin reiästä:
Tuosta reiästä kun katselee, niin näyttää tulevan 5-sylinterin kaasut melko suoraan anturiin ja tämä nyt mietityttää, että minkä sylinterin seoksia tuo sitten mittaa? Eli sekottuuko nuo kaasut tuossa headerissä yhtään, että tulisi näytettä 5-8 sylintereiden seoksista. 2-plane imusarjahan jakaa toisen kurkun seoksen molemmille puolille lohkoa, eli jos kaasut sekoittuisivat hyvin, niin tulisi jonkinlainen keskimääräinen mittaustulos kaasuttimen jakelemasta lounaasta.
Vai onko perus kaasarikoneessa riittävä mittaustarkkuus tuolla setupilla, kun seoksia ei voi kuitenkaan säätää sylinterikohtaisesti?
Minkälaisia kokemuksia on tuon anturin sijoittamisesta ja miten on mitannut missäkin paikassa?
Vielähän tässä saa noita kiinitysholkkeja voisi muuallekin laittaa, mutta tuo asentovaatimus hieman rajoittaa sijoitusta. Itsellä jatkona headerien kaasut menevät X-putken kautta, olisiko tuo X-pala parempi sijoituspaikka anturille?
X-putkea ennen on kuitenkin nuo pari headeriliitosta, eli kaksi mahdollista ilmavuotopaikkaa lisää ennen mittauspistettä.
Foorumilla ketju säätöön liittyen:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... f=9&t=4887
Nyt kiinnostaa nimenomaan tuo anturin sijainti, mikä olisi optimaalinen tilanteessa, kun on yksi anturi, 2-plane imusarja, Edelbrock 600 perus kaasari ja pitkät headerit. Anturi sisältää lämmitysvastuksen.
Asennuskulmaan löytyy hyvät infot mm: http://wbo2.com/lsu/position.htm
Sijoitin vasemmanpuoleiseen headeriin.
Ja asennettuna näyttää kollektorin reiästä:
Tuosta reiästä kun katselee, niin näyttää tulevan 5-sylinterin kaasut melko suoraan anturiin ja tämä nyt mietityttää, että minkä sylinterin seoksia tuo sitten mittaa? Eli sekottuuko nuo kaasut tuossa headerissä yhtään, että tulisi näytettä 5-8 sylintereiden seoksista. 2-plane imusarjahan jakaa toisen kurkun seoksen molemmille puolille lohkoa, eli jos kaasut sekoittuisivat hyvin, niin tulisi jonkinlainen keskimääräinen mittaustulos kaasuttimen jakelemasta lounaasta.
Vai onko perus kaasarikoneessa riittävä mittaustarkkuus tuolla setupilla, kun seoksia ei voi kuitenkaan säätää sylinterikohtaisesti?
Minkälaisia kokemuksia on tuon anturin sijoittamisesta ja miten on mitannut missäkin paikassa?
Vielähän tässä saa noita kiinitysholkkeja voisi muuallekin laittaa, mutta tuo asentovaatimus hieman rajoittaa sijoitusta. Itsellä jatkona headerien kaasut menevät X-putken kautta, olisiko tuo X-pala parempi sijoituspaikka anturille?
X-putkea ennen on kuitenkin nuo pari headeriliitosta, eli kaksi mahdollista ilmavuotopaikkaa lisää ennen mittauspistettä.